Дата зміни інформації:

Зінченко Ю.М. ВИКОРИСТАННЯ BLOCKLY GAMES ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ ПРОГРАМУВАННЯ

ЗІНЧЕНКО Ю.М.

студентка 1 курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти

факультету фізики, математики та інформатики

Науковий керівник: Ковтанюк М.С.

викладач кафедри інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

 

ВИКОРИСТАННЯ BLOCKLY GAMES ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ ПРОГРАМУВАННЯ

 

Швидкий розвиток інформаційного суспільства утворює більшу проблему підвищення ефективності навчання у сфері інформатики. Справа в тому, що студенти віддають перевагу більш прикладним галузям інформаційно-комунікаційних технологій. Щоб вирішити цю проблему, провідні університети та компанії-виробники програмного забезпечення розробляють середовища для блокового програмування, яке за своєю суттю є більш цікавим, мотивуючим, веселим і практичним. Ігрове навчання суттєво підвищує інтерес та активність учнів, що в свою чергу значно підвищує ефективність навчання.

Одним із таких середовищ є Blockly Games, це набір ігор, у яких замість гри ви пишете код. Використання Blockly потребує незначного введення тексту або взагалі не потребує його, за допомогою чого здобувачі освіти можуть інтуїтивно та зрозуміло відкривати основні принципи кодування.

Google Blockly було запущено в якості технічної попередньої версії в червні 2012 року, це графічна мова, реалізована в JavaScript, яка може компілюватися в JavaScript, а також у Dart або Python, у яких програмування спрямоване на перетягування блоків коду на поверхню дизайну.

З моменту своєї появи це середовище швидко поширювалося, адже  головоломки на основі Blockly, призначені для вивчення основ програмування користувачів віком від 6 років і далі, без попереднього досвіду [1].

Blockly Games складається з семи ігор, які починаються з простої головоломки, що представляє ідею з’єднання взаємопов’язаних частин Blockly. Далі іде гра  в «Лабіринт», яка починається просто, але поступово стає складнішою, ця гра допомагає познайомитись з тим, як працюють цикли та умовні оператори. У грі «Пташка» керування птахом здійснюється також використовуючи блоки, але реалізація завдань стає дедалі складнішою. В наступному етапі гри, «Черепаха», використовуються вкладені цикли для того, щоб окреслити контури фігур на полотні, створити зображення. «Музика» – це ознайомлення з темою «Функції», а для анімації фільму використовуються математичні рівняння, що вводяться в наступному етапі гри під назвою «Фільм». У двох останніх іграх «Ставочок» та «Став», представлений перехід від знайомих блоків у стилі Blockly до звичайного текстового програмування. Розроблені ігри можна завантажити для використання в автономному режимі, адже весь код є відкритим і налаштовується відповідно до ваших потреб [2].

Навички інформатики допомагають студентам співпрацювати, створювати та робити майже кожен предмет більш актуальним. Розробкою Blockly Games, Google Research мав на меті залучити значну кількість людей до конструктивного, змістовного навчання, адже будь-хто незалежно від віку може насолоджуватися іграми, а разом з цим пізнавати світ програмування.

 

Список використаних джерел

  1. Blockly Games Introduce Kids To Code.i-programmer.info. URL: https://www.i-programmer.info/news/150-training-a-education/7673-blockly-games-introduce-kids-to-code.html(дата звернення: 03.11.2022).
  2. About Blockly Games. Blockly Games. URL: https://blockly.games/about?lang=uk (дата звернення: 13.11.2022).