Дата зміни інформації:

Рожанський А.О. ХМАРНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ІНСТРУМЕНТ ДЛЯ ВІДДАЛЕНОЇ РОБОТИ ТА ЗБЕРІГАННЯ ДАНИХ

РОЖАНСЬКИЙ А.О.

студент 1 курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти

факультету фізики, математики та інформатики

Науковий керівник: Бондаренко Т.В.

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

 

ХМАРНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ІНСТРУМЕНТ ДЛЯ ВІДДАЛЕНОЇ РОБОТИ ТА ЗБЕРІГАННЯ ДАНИХ

 

Використання хмарних технологій та сервісів у навчальному процесі є досить перспективним напрямом сучасних педагогічних досліджень. Водночас хмарні послуги зайняли своє ефективне місце як у навчальному процесі середніх, так і вищих навчальних закладів.

Хмарні технології дозволяють впроваджувати у освітній процес інноваційні цифрові ресурси, цифровий контент, такий як хмарні навчальні матеріали, мультимедійне навчання, віртуальні лабораторії та інструменти адміністрування для навчальних закладів. Вони приносять зміни, прогрес і можливості для вищих навчальних закладів. При цьому, знижується робоче навантаження ІТ-персоналу, об’єм власного сервісну скорочується, навантаження відбувається на хмарні резерви. Використовуючи хмарні технології, студенти та викладачі отримують доступ до ресурсів і співпрацюють з вищими навчальними закладами, вони можуть спілкуватися та обмінюватися ресурсами, ідеями та досвідом з іншими студентами та викладачами з різних вищих навчальних закладів у будь-який час і в будь-якому місці.

Деякі навчальні заклади не мають однакового програмно-апаратного забезпечення через певні обмеження, такі як фінансові та матеріально-технічні. Тому, роботу співробітників таких установ можна організувати у хмарних середовищах, отримавши доступ до цих ресурсів, сплативши символічну плату за послуги. Вищий навчальний заклад може отримати доступ до хмарних ресурсів таких як програмне забезпечення, сервери, мережеві пристрої, віртуальні лабораторії, журнали, підручники, мультимедійний контент та інші інструменти, корисні для дослідження та навчання, відповідно до потреб користувачів.

Опираючись на ситуацію як в Україні, так і у всьому світі за останні три роки, а саме війну та COVID-19, користь від використання хмарних технологій в освіті значно зросла. Через неможливість очного навчання більшість закладів середньої та вищої освіти перешили на форму дистанційного чи змішаного навчання. При цьому, навчальний заклад обирає платформу чи сервіс, де буде здійснюватися навчання, де буде робоче місце учня, або студента. У деяких студентів/учнів може не бути можливості робити записи у зошит, а у викладачів немає можливості це повноцінно контролювати. Хмарні середовища в деякій мірі вирішують цю проблему, оскільки надають середовища для нотування інформації, а також для її контролю та перевірки. Наприклад, такий хмарний інструмент як «Google Meet» та «Google Classroom» для багатьох шкільних предметів став ефективним навчальним середовищем, оскільки «Google Meet» надає можливість проведення занять онлайн, а «Google Classroom» для асинхронного навчання та перевірки завдань. У випадку більш спеціалізованих предметів, таких як хімія та фізика, для яких необхідний очний експеремент, є хмарні лабораторії, у яких можна проводити наочні дослідження. В умовах дистанційного навчання хмарні середовища є незамінною частиною освітнього процесу.

Отже, хмарні технології є доступними та корисними для освітніх навчальних закладів під час навчальної, виховної, дослідницької роботи.