СИДУН С.В.
студентка 2 курсу факультету фізики, математики та інформатики
Науковий керівник: Стеценко Н.М.
кандидат педагогічних наук, доцент,
доцент кафедри педагогіки та освітнього менеджменту
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
ФОРМУВАННЯ МОВНОЇ КУЛЬТУРИ УЧНІВ В ПРОЦЕСІ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
Формування мовної культури учня є важливим елементом навчання, особливо в умовах війни нашої держави з росією, коли мова стала зброєю в боротьбі за незалежність і перемогу України. Дистанційне навчання ускладнює цей процес, адже здобувачі освіти не завжди мають можливість попрактикуватися, не мають можливості безпосередньо спілкуватися між собою.
Вирішити цю проблему можна шляхом застосування інформаційно-комунікаційних засобів та організації з їх допомогою проведення уроків:
- виявлення та виправлення один в одного «русизмів» та «слів-паразитів» при спілкуванні в режимі онлайн;
- акцентування на точності висловлювань, ясності і зрозумілості мовлення в обмежених рамках дистанційного спілкування та ін.;
Особливої популярності для легкого запам`ятовування правильного написання слів набувають мобільні застосунки, ігри, наприклад гра «Антисуржик».
Суть гри полягає в тому що вчитель має написати слова, які використовуються в повсякденному житті, але насправді виявляються «русизмом» або «суржиком», а школярі мають виправити і написати їх літературною українською мовою. Наприклад, не магазин, а крамниця; не сахарниця, а цукорниця; не овочі, а городина і ін.
Для ефективного використання інформаційно-комунікаційних технологій в умовах дистанційного навчання вчитель повинен постійно займатися самоосвітою, слідкувати за інноваційними технологіями та засобами, проявляти творчість у здійсненні освітнього процесу, надаючи учням можливості розвиватися, досягати успіху у формуванні мовної культури.
Список використаних джерел
- Закон України «Про повну загальну середню освіту» (2020). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20#Text
- Концептуальні засади реформування середньої школи «Концепція нової української школи» (2016). URL: https://cutt.ly/8FZkRPF.