Дата зміни інформації:

Юрченко К.В., Юрченко А.О. ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

ЮРЧЕНКО К.В.

аспірантка кафедри інформатики

ЮРЧЕНКО А.О.

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри інформатики
Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка

 

ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В STEM-ОСВІТІ

 

В сучасному світі, де інформаційні технології займають значне місце в різних сферах життя, використання їх в освіті стає все більш важливим. Зокрема, в STEM-освіті інформаційні технології (ІТ) відіграють значну роль.

STEM-освіта поєднує науку, технологію, інженерію та математику і є важливою частиною сучасної освіти. Завдяки STEM-освіті учні навчаються розв’язувати проблеми, використовуючи різні дисципліни, технології та методи. ІТ, такі як комп’ютерна техніка, засоби комп’ютерного моделювання чи програмування та інші, стали невід’ємною частиною STEM-освіти [1].

STEM-освіта надає учням можливість розвивати критичне мислення, розв’язувати проблеми та розвивати навички, необхідні для майбутньої кар’єри в галузі науки та технології [2]. Використання ІТ в STEM-освіті може значно покращити цей процес тому вони мають важливе значення в STEM-освіті. ІТ допомагають покращити рівень освіти, сприяє зростанню інтересу до STEM-предметів та підвищує ефективність освітнього процесу.

ІТ мають безліч застосувань у STEM-освіті. Ось деякі зі способів такого використання:

  • Використання відеоуроків: ІТ дають можливість знімати та публікувати відеоуроки з STEM-предметів. Це забезпечує доступ до якісної STEM-освіти для вчителів та учнів з усього світу.
  • Використання комп’ютерних програм: ІТ дають можливість використовувати різноманітні комп’ютерні програми для розвитку навичок та вмінь учнів. Наприклад, можна використовувати програми для моделювання, розрахунку та візуалізації складних процесів.
  • Використання віртуальних лабораторій: ІТ дають можливість створювати віртуальні лабораторії, що дозволяє учням виконувати експерименти та спостерігати за різними явищами безпосередньо на своєму комп’ютері.
  • Використання комп’ютерних ігор: ІТ дають можливість використовувати навчальні ігри для залучення учнів до вивчення STEM-предметів. Це може бути особливо ефективно для молодших школярів.
  • Використання електронних підручників: ІТ дають можливість створювати та використовувати електронні підручники, що мають багато переваг порівняно з традиційними паперовими підручниками. Наприклад, вони можуть містити більше інтерактивного контенту та матеріалів, що дозволяє краще залучити учнів до вивчення STEM-предметів.
  • Використання електронних ресурсів: ІТ дають можливість учням швидко та легко знаходити потрібну інформацію в Інтернеті та інших електронних джерелах. Крім того, інформаційні технології забезпечують доступ до різноманітних курсів та навчальних матеріалів, що дозволяє учням самостійно вивчати певні теми.
  • Використання соціальних мереж та месенджерів: ІТ дають можливість учням взаємодіяти з вчителями та іншими учнями за допомогою електронних платформ, форумів та соціальних мереж. Це збільшує можливості обміну знань та досвіду, сприяє колективному розв’язанню завдань та підвищує мотивацію учнів до вивчення STEM-предметів.

Впровадження ІТ в STEM-освіту здатне підвищити зростання зацікавленості учнів у навчальних предметів, оскільки саме практична спрямованість та робота з «живими» проєктами стають важливими для учнів [3; 4].

Таким чином, у порівнянні з традиційною системою шкільної освіти STEM–підхід в освіті орієнтований на проведення експериментів, конструювання моделей, самостійного розроблення творчих проєктів, втілення своїх ідей у реальності. В результаті учні отримують продукт своєї діяльності, що для дуже важливо. Вони бачать результат своєї праці. А в часи глобальної цифровізації головним помічником в STEM-освіті є саме інформаційні технології.

 

Список використаних джерел

  1. Semenikhina O., Yurchenko K., Shamoniia V., Khvorostina Y., Yurchenko A. STEM-Education and Features of its Implementation in Ukraine and the World. Paper presented at the 2022 45th Jubilee International Convention on Information, Communication and Electronic Technology, MIPRO 2022 Proceedings, 690-695. https://doi.org/10.23919/MIPRO55190.2022.9803620
  2. Жигайло О.О. Особливості застосування STEM-підходу в освітньому процесі початкової школи. Фізико-математична освіта, 2021. Випуск 3(29). С.58-62.
  3. Семеніхіна О.В., Друшляк М.Г., і Шишенко І.В. STEM-проєкт як засіб навчання моделювання майбутніх вчителів математики та інформатики. Інформаційні технології і засоби навчання, 2022. Вип. 90(4). С. 46–56.
  4. Семеніхіна О.В., Юрченко А.О., Сбруєва А.А., Кузьмінський А.І., Кучай О.В., Біда О.А. Відкриті цифрові освітні ресурси у галузі ІТ: кількісний аналіз. Інформаційні технології і засоби навчання, 2020. Том 75. №1. С. 331-348.