Дата зміни інформації:

Ямковенко В.О. ПЕРЕВАГИ ВИКОРИСТАННЯ ХМАРНИХ СЕРВІСІВ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ НА ПРИКЛАДІ LEARNINGAPPS ТА KAHOOT

ЯМКОВЕНКО В.О.

студент 3 курсу факультету фізики, математики та інформатики

Науковий керівник: Тітова Л.О.

викладач-стажист кафедри інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

 

ПЕРЕВАГИ ВИКОРИСТАННЯ ХМАРНИХ СЕРВІСІВ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ НА ПРИКЛАДІ LEARNINGAPPS ТА KAHOOT

 

У період сьогодення темпи розвитку інформаційних технологій стрімко зростають, ця умова є поштовхом для широкого використання комп’ютерних технологій в освітньому процесі. Події останніх років, такі як пандемія та війна зумовили освітній процес перейти до дистанційного навчання, тому застосування хмарних та мобільних технологій зараз є в перспективі.

У мережі Інтернет є багато інтерактивних ігор, матеріалів, різних тренажерів та інших ресурсів, спрямованих на використання в педагогічній діяльності, але до більшості з них викладач не має змоги внести свої змінити чи відредагувати [2]. У розв’язанні цієї проблеми нам допоможуть хмарні та мобільні технології, перелік яких, на даний момент, досить значний, наприклад: Canva, LearningApps, Quizizz, Quizlet, Kahoot, Plickers, Prezi, PowToon та багато інших. Розглянемо одні з найпопулярніших у застосуванні онлайн-сервісів – LearningApps та Kahoot.

LearningApps – це доступний на безоплатній основі онлайн-сервіс, який дає змогу створювати інтерактивні вправи. Він дозволяє розробити велику кількість завдань з різних предметних сфер для використання і на уроках, і позаурочний час, і для початківців, і для старшокласників. Сервіс перекладений різними мовами, зокрема й українською [5]. Середовище має зручний та зрозумілий інтерфейс, просту форму створення акаунту. Після реєстрації та натискання на кнопку «Перегляд вправ» перед учителем (користувачем) висвітлюється велика різноманітність інтерактивних вправ, доступних для редагування або ж подальшого використання. Ці вправи допоможуть викладачеві цікаво та просто викладати новий матеріал, створювати тести, вікторини, активізуючи при цьому пізнавальну діяльність учнів. Педагог має змогу створити класи у власному профілі, заповнити дані про учнів чи студентів, створити для кожного здобувача особистий профіль, задати пароль для входу. Під час уроку або виховного заходу кожен здобувач (або група здобувачів) отримує пароль для входу і виконує завдання, запропоновані викладачем [1].

Kahoot! – це ще один цікавий онлайновий сервіс для створення інтерактивних завдань та здійснення перевірки знань здобувачів освіти через онлайн-тестування [3]. Ресурс дозволяє створювати опитування, тести, вікторини. Платформу можна застосовувати під час роботи з будь-якими віковими категоріями. Щоб приступити до роботи в середовищі Kahoot, потрібно зареєструватися, натиснувши у правому верхньому кутку на кнопку «Зареєструватися безкоштовно» (Sign up for free!) [4]. Сервіс Kahoot має ще й платний варіант реєстрації, але базовий доступ до платформи дає викладачеві достатньо можливостей для забезпечення освітнього процесу.

Kahoot дозволяє створити три види ігор. Враховуючи мету, з якою користувач хоче створити гру, сервіс допоможе визначитися з формою:

  • визначити рівень знань з теми чи закріпити її – вікторина (Quiz);
  • створити диспут, що стосується певного питання, презентувати тему та отримати «зворотній зв’язок» – обговорення (Discussion);
  • дізнатись точку зору та погляди здобувачів на певну проблему – опитування (Survey) [4].

Отже, LearningApps та Kahoot – це зручні та зрозумілі хмарні ресурси для створення інтерактивних завдань, які доцільно застосовувати на навчальних заняттях. Використання таких сервісів слугує кращому засвоєнню матеріалу, формуванню вмінь як самостійної роботи здобувачів, розвитку їх комунікативних умінь тощо. Головними перевагами використання інтерактивних сервісів є активізація пізнавального інтересу здобувачів, підвищення рівня вмотивованості до навчання; розвиток критичного мислення та пам’яті [1]. Окрім того, застосування таких технологій під час навчання чи виховної діяльності дозволить значно підвищити рівень інформаційної культури, забезпечити високий рівень наочності, спростити процес взаємодії між здобувачами та викладачем.

 

Список використаних джерел

  1. Зайченко А., Медведська О., Бєлоконь Д. LearningApps як засіб активізації виховної роботи з інформатики. Інформаційні технології – 2018 : Зб. тез V Всеукр. науково-практ. конф. молодих науковців, м. Київ, 17 трав. 2018 р. Київ, 2018. С. 69–70.
  2. Іванова О. Особливості використання сервісу Learningapps у початковій освіті. https://sno.udpu.edu.ua/. URL: https://sno.udpu.edu.ua/index.php/naukovo-metodychna-robota/85-neperervna-pedahohichna-osvita-v-ukrayini-stan-problemy-perspektyvy-2018-r/79-osoblivosti-vikoristannya-servisu-learningapps-u-pochatkovij-osviti.
  3. Шандра Р. Використання платформи «Kahoot!» для дистанційного навчання. Освіта.ua. URL: https://osvita.ua/vnz/high_school/73080/.
  4. Kahoot! – онлайн-сервіс для створення вікторин, дидактичних ігор і тестів. Педрада. Портал освітян України. URL: https://oplatforma.com.ua/news/276-kahoot-onlajjn-servis-dlja-stvorennja-viktorin-didaktichnikh-igor-i-testiv.
  5. Learning Apps – інтерактивні вправи. Інтернет-сервіси в освітньому просторі. URL: http://internet-servisi.blogspot.com/p/learning-apps.html.