Дата зміни інформації:

Куленкова Г.В. ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ ВИКОРИСТАННЯ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ

КУЛЕНКОВА Г.В.

студентка 3 курсу факультету фізики, математики та інформатики

Науковий керівник: Криворучко І.І.

викладач кафедри інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій

Уманський державний педагогічний університет

імені Павла Тичини

 

ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ ВИКОРИСТАННЯ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ

 

Хмарні технології – це набір технологій та сервісів, що дозволяють зберігати, обробляти та надавати доступ до даних та ресурсів через Інтернет, без необхідності у встановленні та налаштуванні локального обладнання та програмного забезпечення [1].

Хмарні технології в освітньому процесі використовуємо для збереження та обміну даними й документами, для доступу до навчальних матеріалів, відеоуроків, електронних підручників та іншого контенту, також для проведення онлайн-курсів та віртуальних класів, де студенти можуть отримати доступ до навчальних матеріалів та взаємодіяти з викладачами та іншими студентами за допомогою відеоконференцій та інших онлайн-сервісів.

Актуальність використання хмарних технологій в сучасному світі зумовлена кількома факторами: розвиток технологій, мобільність, зменшення витрат, зберігання та безпека даних, співпраця (спільна робота) та екологічність. Але будь-які технології мають свої переваги та недоліки.

Переваги використання хмарних технологій в освітньому процесі є:

Доступність з будь-якого місця та пристрою: з використанням хмарних технологій, студенти можуть отримати доступ до необхідного програмного забезпечення та матеріалів для вивчення з будь-якого місця та на будь-якому пристрої, що дозволяє їм опановувати навчальні матеріали на відстані [2].

Підвищення доступності та ефективності: хмарні технології дозволяють підвищити доступність та ефективність вивчення, так як студенти можуть взаємодіяти з викладачем та іншими студентами онлайн [3].

Збереження даних та резервне копіювання: збереження даних у хмарних сховищах дозволяє студентам зберігати свої робочі файли та документи в безпечному місці, що зменшує ризик втрати даних та забезпечує можливість резервного копіювання.

Можливість колаборації: хмарні технології дозволяють студентам та викладачам спільно робити завдання та виконувати проєкти.

До недоліків використання хмарних технологій віднесемо: залежність від доступу до Інтернету (використання хмарних технологій передбачає постійний доступ до Інтернету, що може бути проблемою для студентів, які живуть в регіонах з обмеженим доступом до Інтернету або для тих, хто не має можливості постійно перебувати в мережі); безпека даних (хмарні технології пов’язані з питаннями безпеки даних, оскільки студенти можуть стати жертвами хакерських атак або несанкціонованого доступу до їхніх даних у хмарних сховищах); обмежені можливості редагування та форматування (деякі хмарні сервіси можуть мати обмежені можливості редагування та форматування документів, що може ускладнити роботу з великими проєктами або зменшити можливості для творчості); потенційні проблеми з сумісністю (різні хмарні сервіси можуть не бути сумісними між собою, що може призвести до проблем зі співпрацею між студентами та викладачами, які використовують різні сервіси) [4].

Враховуючи переваги та недоліки використання хмарних технологій в освітньому процесі, розуміємо, що їх використання допоможе покращити якість освіти та зробити її більш доступною та ефективною для всіх студентів та викладачів. Однак, необхідно збалансувати використання технологій та не забувати про необхідність розвитку комунікативних та соціальних навичок, які також є важливими в освітньому процесі.

 

Список використаних джерел

  1. Використання хмарних технологій та сервісів в освітньому процесі. Освітній проєкт «На Урок» для вчителів. URL: https://naurok.com.ua/z-dosvidu-roboti-vikoristannya-hmarnih-tehnologiy-ta-servisiv-v-osvitnomu-procesi-6840.html.
  2. Дюлічева Ю.Ю. Упровадження хмарних технологій в освіту: проблеми та перспективи. Інформаційні технології в освіті. № 14. С. 58–64.
  3. Медведєва М. О., Криворучко І. І. Розробка навчального курсу за допомогою пакету сервісів GoogleApps. Сучасні інформаційні технології в освіті і науці : матеріали ІІ Всеукр. наук. Інтернет-конф., 27–28 березня 2019 р. Умань : Візаві, 2019. С. 182–185.
  4. Сабліна М.А. Можливості використання хмарних технологій в освітній та соціальній сферах. Освітологічний дискурс. 2014. № 3 (7). С. 191–200.