Дата зміни інформації:

Медведєва М.О., Діденко Р.І. ВИКОРИСТАННЯ ОНЛАЙН-СЕРВІСІВ ДЛЯ СТВОРЕННЯ КАРТОК ЗНАНЬ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ

МЕДВЕДЄВА М.О.

кандидат педагогічних наук, доцент,

завідувач кафедри інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

ДІДЕНКО Р. І.

студентка І курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти

факультету фізики, математики та інформатики

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

ВИКОРИСТАННЯ ОНЛАЙН-СЕРВІСІВ ДЛЯ СТВОРЕННЯ КАРТОК ЗНАНЬ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ

 

У сучасному світі, коли обсяг інформації надзвичайно великий, важливо розвивати навички запам’ятовування інформації та її організації. Одним із ефективних інструментів для досягнення цієї мети є використання карток знань на уроках інформатики в закладах загальної середньої освіти (ЗЗСО). Картки знань дозволяють учням вивчати нові терміни, поняття та факти шляхом повторення, і таким чином підвищити свій  рівень знань та розуміння теми. Використання сервісів для створення карток знань робить процес вивчення більш ефективним та зручним.

Серед багатьох сервісів для створення карток знань можна виділити декілька популярних та ефективних: Midomo, Mindmeister, Coogle.it, Bubbl.us та інші [5]. Кожен з них має свої переваги та можливості. За допомогою цих сервісів вчителі можуть створювати картки знань, які відповідають потребам своїх учнів, а учні можуть створювати власні картки знань, що сприяє їх особистій участі в процесі навчання.

Сервіси, що буде розглянути нижче, мають безкоштовну версію (ознайомчу), що функціонально обмежена, тому в даному випадку увагу буде приділено обмеженому функціоналу. В більшості випадків кількість карток, що можна створити становить – 3, що значно обмежує можливість використання лише одного сервісу на заняттях. До головних переваг згаданих сервісів відносять:

  • кросплатформеність;
  • зрозумілий інтерфейс;
  • збереження створених карток знань у «хмарі»;
  • можливість експорту в різних форматах (PDF, JPG, mm та інші);
  • можливість інтеграції в онлайн сервісах Google Drive, Dropbox, Evernote та інші;
  • Спільне створення та редагування карток знань.

Mindomo – це сервіс для створення карток знань, який має широкі можливості та переваги. Він дозволяє швидко створювати картки, додавати зображення та аудіо-файли, створювати тести та інші завдання для перевірки знань [1, с. 6-8].

MindMeister – це онлайн сервіс для створення ментальних карт, який можна використовувати для створення карток знань. Цей сервіс має безліч інструментів для створення карток знань, включаючи функції, які дозволяють вставляти зображення, відео, посилання та інші типи даних на картки знань. MindMeister також має вбудовані інструменти для організації та категоризації карток знань, що дозволяє вчителям та учням легко знаходити та редагувати необхідну інформацію [3].

Coogle.it – безкоштовний онлайн сервіс для створення карток знань, який дозволяє швидко та легко створювати картки знань та зберігати їх у хмарі. Цей сервіс має безліч інструментів для створення карток знань, включаючи функції, які дозволяють вставляти зображення, відео, посилання та інші типи даних на картки знань. Coogle.it також має вбудовані інструменти для організації та категоризації карток знань, що дозволяє вчителям та учням легко знаходити та редагувати необхідну інформацію [2].

Bubbl.us – це безкоштовний онлайн сервіс, який дозволяє створювати, зберігати та ділитися картками знань в режимі реального часу. Також надає можливість легко створювати структуровані діаграми, які включають ключові поняття, ідеї, теми та підтеми, і відображати їх у вигляді графів. картки знань [4].

Використання сервісів для створення карток знань на уроках інформатики в ЗЗСО допомагає вчителям ефективно організувати освітній процес, забезпечуючи учням зручний та доступний інструмент для запам’ятовування нової інформації. Картки знань дають змогу створити візуальну модель представлення інформації, що сприяє кращій концентрації уваги учнів на тих чи інших аспектах теми уроку та, як наслідок, підвищує ефективність засвоєння матеріалу, що вивчається на заняттях.

 

Список використаних джерел

  1. Аман І., Литвиненко О. Інтернет-сервіси в освітньому просторі : метод. посіб. 2-ге вид. Кропивницький : КЗ «КОІППО ім. Василя Сухомл., 2017. 59 с.
  2. Моралес Дж. Coggle: Comprehensive Review on Features, Pricing, Pros&cons. MindOnMap | Free Mind Mapping Tool to Draw Ideas Easily Online. URL: https://www.mindonmap.com/uk/blog/coggle-review/.
  3. MindMeister Review 2023: Is It Worth It?. Become a Writer Today. URL: https://becomeawritertoday.com/mindmeister-review/.
  4. us, концептуальні карти для вашого навчання. Formación y Estudios. URL: https://www.formacionyestudios.com/uk/bubbl-us-mapas-conceptuales-para-tus-estudios.html.
  5. Медведєва М.О., Жмурко О.І., Криворучко І.І., Ковтанюк М.С. Організація продуктивної взаємодії між учасниками освітнього процесу в умовах дистанційного навчання: аналіз сучасних додатків. Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. 2021. № 80. Т 2. С.39-45. URL: http://chasopys.ps.npu.kiev.ua/archive/80/part_2/10.pdf