Дата зміни інформації:

Поліщук І.В. ВИКЛИКИ В УКРАЇНСЬКОМУ ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ ЩОДО ВПРОВАДЖЕННЯ ІКТ

ПОЛІЩУК І.В.

студентка 3 курсу факультету фізики, математики та інформатики

Науковий керівник Криворучко І.І.

викладач кафедри інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій

Уманський державний педагогічний університет

імені Павла Тичини

 

ВИКЛИКИ В УКРАЇНСЬКОМУ ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ ЩОДО ВПРОВАДЖЕННЯ ІКТ

 

Євроінтеграційні процеси, які нині відбуваються в Україні приносять практичні вигоди для суспільства, особливо це є помітним і в сфері освіти. Ми не раз стикалися із інноваціями і постійною перебудовою реформ освіти задля побудови перспективного майбутнього для всіх, хто бажає здобути якісну і доступну освіту. Наша держава ще з 2000-х тісно працює над інтеграцією з Європейським Союзом, і результати значно посилилися за останні роки, що дає освітянам величезний простір для реалізації себе як педагогів майбутнього і зближує їх із поколінням цифрового суспільства [3].

Разом з інноваціями в освітній простір України, ще з років її незалежності, ввійшло поняття «ІКТ» – інформаційно-комунікаційні технології, що на сьогодні сприяло розвитку сегмента дистанційної освіти, появі публічних легкодоступних баз даних та тисячі електронних бібліотек, що спрощує доступ до інформації та зменшує витрати на її отримання. Здобувати освіту із такими умовами легше, учні мають змогу навчатися і отримувати задоволення від навчання, а також отримувати низку досвіду в позаурочний час, відвідувати лекції на іншому куточку світу, обмінюватися знаннями із іноземцями та покращувати свої навички з будь-якого предмету [2].

У зарубіжних країнах впровадження ІКТ в освітній процес значно підвищує якість навчання і забезпечує ефективний процес засвоєння знань. Інноваційні технології безпосередньо допомагають педагогам створювати інтерактивні уроки, що залучують учнів до активної взаємодії учнів із вчителем під час освітньої діяльності. Та й взагалі використання ІКТ в освіті зменшує простір та відстань між учасниками освітнього процесу до мінімуму, що на даний момент надважливо.

Перспектива впровадження інформаційно-комунікаційних технологій досить висока, але все ж є безліч перешкод до повної інтеграції ІКТ в освітній простір України, тому необхідно постійно вдосконалювати законодавчу базу та забезпечувати необхідну інфраструктуру для ефективного використання цих технологій.

Проблеми з якими стикаються освітяни при впровадженні ІКТ [1]:

  1. Відсутність достатньої кількості комп’ютерів та інших ґаджетів і високошвидкісного Інтернет-з’єднання.
  2. Недостатня кваліфікація вчителів з ІКТ та недостатня досвідченість в їх використанні для навчання.
  3. Відсутність доступу до відповідних програм та матеріалів навчання, а також недостатня підтримка з боку уряду і Міністерства освіти.
  4. Вартість закупівлі необхідного обладнання та програм часто перевищує можливості закладів освіти, зокрема – шкіл.
  5. Недостатній зв’язок між основними та допоміжними посадовими особами з інформаційної технології в освітніх закладах.

Кожен педагог наразі створює свій освітній простір покладаючись на власні вміння, наявність засобів навчання і постійну самоосвіту. Освітянин постійно працює і навчається, аби дати змогу дітям отримати якісну освіту, але завжди трапляються перешкоди з якими доводиться боротися.

Загалом, існує декілька способів вирішення проблем впровадження ІКТ в освіті України, включаючи наступні:

  1. Фінансування: важливо забезпечити достатнє фінансування для закупівлі необхідної техніки та програм.
  2. Навчання вчителів: необхідно переконатися, що вчителі мають необхідні навички та знання, щоб використовувати ІКТ для навчання.
  3. Обмін досвідом: вчителі та керівники закладів освіти повинні мати можливість обмінюватися досвідом впровадження технологій та взаємодіяти з експертами в галузі.
  4. Поліпшення доступу до техніки та програм: уряд повинен забезпечити школи та вчителів необхідним програмними та апаратними засобами, що сприятиме підвищенню ефективності навчальної діяльності.
  5. Зміна культури: необхідно змінити культуру та підходи до навчання в Україні, щоб забезпечити більш активне використання засобів ІКТ.

Якщо освітні заклади отримають достатню підтримку, вони зможуть інтегрувати ІКТ в свої навчальні програми та поліпшити якість навчання, що надасть простір для інтелектуального росту сучасного покоління та їх самореалізацію в майбутньому.

 

Список використаних джерел

  1. Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у освітній процес. Всеосвіта. URL: https://vseosvita.ua/library/embed/01007exd-57ce.docx.html.
  2. Інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) та їх роль в освітньому процесі. Освіта.UA. URL: https://osvita.ua/school/method/technol/6804/.
  3. Про євроінтеграційні процеси в Україні. Дністровське БУВР. URL: https://vodaif.gov.ua/pro-yevrointegratsijni-protsesy-v-ukrayini/.