Дата зміни інформації:

Маліцький М.Д. ВИКОРИСТАННЯ ДОПОВНЕНОЇ РЕАЛЬНОСТІ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ

МАЛІЦЬКИЙ М.Д.

студент І курсу факультету фізики, математики та інформатики

Науковий керівник: Паршукова Л.М.

старший викладач кафедри інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

ВИКОРИСТАННЯ ДОПОВНЕНОЇ РЕАЛЬНОСТІ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ

 

Віртуальна реальність – це майбутнє освіти. Без залучення систем віртуальної та доповненої реальності організувати процес отримання та засвоєння учнями знань буде все складніше. Є значна кількість закладів середньої та вищої освіти, які вже почали застосовувати елементи доповненої реальності для пояснення складних для вербального сприйняття елементів. Особливо актуальним це стало в період пандемії та військового стану в Україні.

Глобальна цифровізація суспільства, поява великої кількості новітніх технологій стає новим етапом для розвитку освіти. Педагоги намагаються іти в ногу з технічним прогресом та застосовувати сучасні технології для підвищення якості пізнавальної активності учнів.

Доповнена реальність дає змогу учням на власному досвіді «оживляти» 2D-об’єкти, досліджувати те, що в реальному житті було б зробити крайнє важко або не можливо через небезпеку ушкоджень тощо. Тут відкриваються нові можливості, способи та прийоми, які дають можливість зробити це швидко, безпечно та якісно. А також це цікаво!

На уроці мають бути створені вчителем умови для продукування учнями творчих ідей та задумів, впровадження почутого у інший формат. Залежність учнів від ґаджетів зводить освітній процес нанівець. Ми пропонуємо використати це з позитивним ефектом. Цифрове покоління учнів – використання цифрових технологій в освіті. Якщо освітні процеси будуть містити велику кількість технологічних надбань, то і увага учнів буде високою. Адже для них цікавим є все нове та незвичне. Вони зможуть у цікавій формі запам’ятати теоретичний, концентрувати увагу на основних деталях, визначати та досліджувати 3D об’єкт чи явище як реальний, а не уявний, адже інтерпретувати описаний у підручнику кожен може на свій лад [1, С.74].

Використання доповненої реальності в освітньому процесі покликане урізноманітнити повсякденних та звичний процес навчання. AR покращує можливості здобувачів освіти та активізує процес пізнання, адже дає змогу фактично в реальному житті виконувати певні дослідницькі дії, переміщуватися з уявного у дійсну реальність та отримати певних досвід.

Доповнена реальність стане насправді дієвим освітнім інструментом, якщо будуть виконані наступні умови:  простота і доступність (не витрачається час для опанування технологією, збільшується користувацький інтерес), змістовність, адаптивність до можливостей учнів та психологічної, обов’язкова демонстрація результатів навчання (оцінювання проходить за традиційними критеріями, бальний еквівалент виставляється в журнал) [1, С.75].

Отже, використання доповненої реальності додає педагогам та учням додаткові можливості для опанування системою якісних знань, пояснення важких для сприйняття матеріалів, перетворює процес навчання в цікаву гру, мотивує до пізнання та самореалізації.

 

Список використаних джерел

  1. 1. Паршукова Л., Паршуков С. Доповнена реальність як спосіб урізноманітнення освітнього процесу. Věda a perspektivy. 2023. 1(20). C. 74–83.