Дата зміни інформації:

Діденко Р.І. МЕТОДИКА СТВОРЕННЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ ВЕБКВЕСТІВ ПРИ ВИВЧЕННІ ІНФОРМАТИКИ

ДІДЕНКО Р.І.

студент І курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти

факультету фізики, математики та інформатики

Науковий керівник: Ткачук Г.В.

доктор педагогічних наук, професор,

професор кафедри інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій

Уманського державний педагогічний університет імені Павла Тичини

 

МЕТОДИКА СТВОРЕННЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ ВЕБКВЕСТІВ ПРИ ВИВЧЕННІ ІНФОРМАТИКИ

 

Вивчення інформатики у школі передбачає вирішення задач, які стосуються не тільки отримання учнями певної навчальної інформації в галузі ІКТ та формування навичок використання обчислювальної техніки, але розвитку м’яких навичок. Це навички діяти в тих чи інших ситуаціях, вирішувати конкретні життєві проблеми, приймати важливі рішення на основі існуючого досвіду та інші. М’які навички потрібні кожній людині для успішної професійної діяльності та комфортного перебування у соціумі.

Процес навчання повинен бути не тільки комфортним для учнів, але й цікавим. Одним із методів навчання, який здатний підвищити пізнавальний інтерес учнів завдяки ігровій формі проведення заняття є використання технології вебквестів.

Загальне поняття «квесту» свідчить про те, що це інтерактивна гра, в якій гравці виконують завдання та розв’язують головоломки для досягнення певної мети. Квести можуть бути реалізовані у формі відеоігор, вистав або живих ігор на вулицях міст. Зазвичай у квесті є загадки, завдання на знаходження певних предметів, головоломки та логічні задачі, які гравці повинні вирішити, щоб рухатися далі в грі. Квести можуть бути зорієнтовані на розваги та розвиток командної співпраці, або ж мати більш серйозну мету, таку як навчання або тренування навичок вирішення проблем.

Квести можуть бути дуже різноманітними і відповідати різним віковим та інтересним групам. Наприклад, квести для дітей можуть бути більш легкими та зорієнтованими на розваги, а квести для дорослих можуть бути більш складними та зорієнтованими на вирішення більш серйозних проблем.

Вебквест – це інтерактивна гра, що організована з використання ресурсів мережі Інтернет. Також вебквестом називають метод навчання, що використовує Інтернет для пошуку та аналізу інформації з метою розвитку критичного мислення та розвитку навичок праці в команді.

Вебквест може бути описаний як онлайн-проект, який сприяє активному навчанню та співпраці між учнями. Квести можуть бути створені для будь-якого предмета, теми або вікової категорії учнів.

Вебквест з інформатики може містити такі етапи:

  • Введення до теми: Учитель може пояснити тему, яка буде вивчатися в ході вебквесту та поставити завдання, яке учні повинні будуть виконати в кінці квесту.
  • Розподіл учнів на команди: Учні можуть бути розділені на команди для виконання завдань у квесті. Кожна команда може мати свою роль у завданні або працювати в одному напрямку.
  • Пошук інформації: Учні можуть використовувати Інтернет для знаходження необхідної інформації, яка потрібна для виконання завдань у квесті.
  • Аналіз та оцінка інформації: Після знаходження необхідної інформації, учні можуть проаналізувати її та визначити, яка з них є найбільш достовірною та підходить для виконання завдання.
  • Виконання завдання: Кожна команда може виконувати своє завдання та збирати необхідну інформацію. Учитель може також додатково давати завдання на розвиток практичних навичок в програмуванні або інших аспектах інформатики.
  • Презентація результатів: Після виконання завдань, команди можуть представити свої результати та відповісти на запитання від інших команд.
  • Оцінювання: Викладач може оцінити роботу команд на основі виконання завдань та їх презентації.

Основна ідея вебквесту полягає в тому, що учні самостійно знаходять, аналізують та використовують інформацію для розв’язання практичних завдань. Це робить процес навчання більш захоплюючим та викликає більше інтересу в учнів.

Технологія вебквесту на уроці є потужним інструментом інтерактивного навчання, що базується на використанні ігрових методів навчання. Вебквести формують в учнів різноманітні навички та уміння: встановлювати цілі та головну мету діяльності, складати план дій для досягнення цілей, нести відповідальність за прийняті рішення, удосконалювати навички самостійної роботи та працювати у команді.

 

Список використаних джерел

  1. Дубовик В.В. Використання веб-квестів в процесі вивчення лінійної алгебри. «Наука України– погляд молодих учених крізь призму сучасності». 20–22 квітня 2017 року. URL: http://176.98.75.236/bitstream/6789/7991/1/Tezu_Dubovyk_doc.pdf.
  2. Лещук С.О. Деякі аспекти застосування qr-квестів. Сучасні інформаційні технології в освіті і науці : 3 Всеукр. наук. Інтернет-конф., 26-27 березня 2021 р. С.40-43. URL: http://dspace.tnpu.edu.ua/bitstream/123456789/24015/1/Leshchuk_S_QR_kvest.pdf
  3. Медведєва М.О., Колмакова В.О. Ігрові технології при вивченні математичної логіки. Теорія і практика використання інформаційних технологій в навчальному процесі: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції, 30–31 травня 2017 року м. Київ, 2017. С.12-13.
  4. Глазова В., Сурков М. Використання робототехніки під час уроків інформатики. Зб. наук. пр. фізико- математичного факультету ДДПУ. Слов’янськ, 2022. Вип. 12. С. 65-69.