Дата зміни інформації:

Зозуля Д.Р., Остапенко О.В., Бурлаков Я.О. ОНОВЛЕННЯ ТА РЕДИЗАЙН САЙТУ КАФЕДРИ ІНФОРМАТИКИ І ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

ЗОЗУЛЯ Д.Р., ОСТАПЕНКО О.В., БУРЛАКОВ Я.О.

студенти 4 курсу факультету фізики, математики та інформатики

Науковий керівник: Ткачук Г.В.

доктор педагогічних наук, професор,

професор кафедри інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій

Уманського державний педагогічний університет імені Павла Тичини

 

ОНОВЛЕННЯ ТА РЕДИЗАЙН САЙТУ КАФЕДРИ ІНФОРМАТИКИ І ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

 

Галузь веброзробки характеризується тим, що кожного року з’являються нові технології, засоби та мови програмування [1]. Разом з цим виникає потреба врахування цих нових технологій на сайтах, які функціонують за старими принципами та здійснення їх оновлення та редизайну.

Для майбутнього фахівця, який планує працювати учителем інформатики або у сфері ІТ важливо знати основні засади та принципи за якими потрібно здійснювати редизайн та оновлення сайту. Для учителя інформатики – це освітній сайт, для фахівця в сфері ІТ – всі інші. Проте, принципи оновлення та редизайну кардинально не відрізняються і враховують всі аспекти незважаючи на тематику сайту.

Одним з ефективних засобів редизайну сайту кафедри інформатики і ІКТ може бути організація, проведення і відстеження результатів комплексного користувацького тестування сайту [2]. Користувацьке тестування – це дослідження, яке проводять з метою вивчення зручності вебсторінки, користувацького інтерфейсу для його подальшого масового застосування. Іншими словами, головна ціль користувацького тестування – це попередня перевірка продукту на те, чи буде він легким, простим і зручним у використанні для середньостатистичного користувача.

Поєднання користувацького тестування та редизайну сайту дасть змогу:

  • оновити дизайн з урахуванням вимог користувачів, що допоможе кафедрі суттєво підвищити конкурентоспроможність у вебпросторі мережі Інтернет;
  • максимально оптимізувати структуру та навігацію сайту;
  • спростити логіку функціонування сайту та використання інструментів і послуг;
  • розробити механізми для швидкого включення нових інструментів і технологій на сайті.

Реалізація таких важливих завдань під час реалізації редизайну дасть змогу створити активно відвідуваний та продуктивний сайт кафедри:

  • користувач повинен мати можливість знайти актуальну інформацію за короткий час (2-3 кліки мишею);
  • зменшити використання складної термінології у навігації та її заміна на зрозумілу лаконічну мову (не більше 2 слів для пунктів меню);
  • удосконалити зручність читання сайту, забезпечити відображення інформації для осіб з порушенням зору;
  • удосконалити візуальну привабливість сайту;
  • розробити механізм, який передбачає, що сайт постійно доповнюється, оновлюється та підлягає технологічному удосконаленню;
  • розширити спектр вебресурсів та сервісів для задоволення потреб користувачів.

Користувацьке тестування дасть змогу визначити ефективність сайту кафедри, отримати зворотній зв’язок від користувачів щодо сприйняття матеріалів сайту у контексті зручності і простоти використання, з’ясувати їх побажання щодо критеріїв інформаційного пошуку, розробити стратегію редизайну сайту з урахуванням результатів дослідження.

Проведення продуктивного користувацького тестування можливе з урахуванням таких основних аспектів:

  • мета полягає у підвищенні зручності інтерфейсу;
  • користувачі-тестувальники повинні бути реальними студентами, які навчаються за освітніми програмами кафедри і використовують сайт;
  • користувачі-тестувальники повинні виконувати реальні пошукові завдання;
  • поведінка користувачів та їх коментарі повинні відстежуватись та фіксуватися;
  • дані моніторингу аналізуються, на їх основі виявляються проблеми та пропонуються рішення.

Отже, основною метою редизайну сайту кафедри є врахування потреб користувачів, їх інтересів та поведінки для створення конкурентоспроможного освітнього середовища, залучення широкого кола користувачів, популяризації діяльності кафедри тощо. Для встановлення ефективної комунікації зі студентами користування сайтом має викликати мінімум труднощів і бути максимально зручним. Саме користувацьке тестування протягом всього процесу редизайну сайту є ефективним засобом оновлення сайту кафедри, який максимально задовольняє потреби користувачів.

 

Список використаних джерел

  1. Ємельянова А.О., Ніколюк П.К. Оновлення дизайну і розробка Front-End частини сайту наукової бібліотеки. URL: https://jait.donnu.edu.ua/article/view/12330.
  2. Безсмертна О. В. Редизайн бібліотечного веб-сайту інструментарієм юзабіліті-тестування. URL: https://griml.com/tD2a8.