Дата зміни інформації:

РОЗВИТОК НАВИЧОК ПРОГРАМУВАННЯ У ШКІЛЬНОМУ НАВЧАННІ

БОГУРСЬКИЙ О.М.

студент ІІІ курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти факультету фізики, математики та інформатики

Науковий керівник: Паршукова Л.М.

старший викладач кафедри інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Сучасний світ обумовлений стрімким технологічним розвитком, що вимагає від освіти відповідати викликам цієї ери. Однією з ключових компетенцій, яка стає невід’ємною частиною освіти, є навички програмування. Історично, навчання програмування почалося в університетах. Проте з розвитком технологій і поширенням доступу до комп’ютерів, виникла необхідність включення цих навичок у шкільну програму.

Вивчення програмування не лише розвиває логічне та абстрактне мислення, але й сприяє розвитку творчості та інноваційного підходу до вирішення завдань. Ці навички стають основою для подальшого успіху в цифровому суспільстві. Світові освітні системи впроваджують програми та ініціативи для навчання програмування. Наприклад, Hour of Code та Code.org стали популярними ініціативами, спрямованими на залучення учнів до світу програмування [1].

STEM-освіта (наука, техніка, інженерія, математика) інтегрує навчання програмування як ключовий компонент. Цей підхід сприяє вивченню науки та математики в контексті реальних проектів. Методи викладання програмування включають інтерактивні уроки, групові проекти та використання онлайн-ресурсів. Інструменти, такі як Scratch, Python для дітей, роблять програмування доступним    та    цікавим.    Несприятливі    фактори    включають відсутність кваліфікованих вчителів та неоднаковий доступ до технологій. Проте, перспективи вивчення програмування в школах обіцяють розвивати нове покоління технологічно грамотних громадян.

Отже, розвиток навичок програмування у шкільному навчанні стає стратегічним напрямком освіти для підготовки учнів до вимог сучасного світу. Важливо продовжувати дослідження та вдосконалювати підходи до навчання програмування для забезпечення максимальної користі для учнів.

Список використаних джерел

  1. Резнік, М. (2009). Scratch: Програмування для всіх. Communications of the ACM, 52(11), С. 60-67.
  2. Вінг, Дж. М. (2006). Обчислювальне мислення. Communications of the ACM, 49(3), С. 33-35.