Дата зміни інформації:

МОБІЛЬНІ ТЕХНОЛОГІЇ НА УРОКАХ ФІЗИКИ ЯК ПЕДАГОГІЧНА ІННОВАЦІЯ

БОЙКО С.М.

Вчитель фізики вищої категорії

Криворізька гімназія № 66 Криворізької міської ради Дніпропетровської області

Використання мобільних технологій в освіті є одним із головних напрямів модернізації загальноосвітньої школи. Вони сприяють підвищенню загального рівня освітнього процесу, посилення мотивації навчання та пізнавальної активності школярів.

Відповідно до «Рекомендацій ЮНЕСКО з політики в галузі мобільного навчання» [1] у такої освітньої діяльності є унікальні переваги такі як: персоналізація навчання, миттєвий зворотній зв’язок, ефективна оцінка результатів навчання, підтримка учнів з обмеженими можливостями, тощо.

У сучасній школі широко поширюється використання смартфонів, а учні активно користуються ресурсами Інтернету на своїх мобільних пристроях. Зростає й кількість мобільних додатків, які мають навчальну мету. Багато учнів самостійно завантажують навчальні мобільні додатки з різних предметів, щоб не тільки покращити свої знання у певних аспектах, а й тому, що отримання знань у такий спосіб для них цікавіше, ніж у рамках традиційного уроку.

Такий інтерес до використання мобільних додатків в освіті є визначальним для сучасного підходу навчання фізики. Використання мобільних технологій на уроках фізики може значно збагатити навчальний процес та зробити його більш цікавим та інтенсивним.

До прикладу, мобільні додатки з фізики використовують:

– для проведення експериментів, вимірювань та віртуальних симуляцій;

– для створення відеоматеріалів, аудіоподкастів для проведення дослідів або лабораторно-практичних занять;

– для генерування QR-кодів доступу до додаткових матеріалів, відеолекцій або  інтерактивних завдань;

– для візуалізації складних концепцій фізики або моделювання фізичних явищ;

– в якості використання електронних підручників та інших додаткових ресурсів; – для доступу до електронних підручників, статей, відео, тощо;

– для організації спільної роботи учнів, обговорення результатів експериментів та обміну ідеями;

– для віртуального проведення лабораторних робіт та експериментів; – під час оцінювання та тестування знань учнів.

Застосування мобільних технологій дозволяє перенести навчання за межі класу та створити більш інтерактивне та доступне навчання. Важливо, при цьому, враховувати безпеку та етичні питання використання технологій у навчальному процесі.

Список використаних джерел

  1. Policy guidelines for mobile learnin United Nations Educational, Scientific and Cultural      Organization      URL:        http://unesdoc.unesco.org/images/0021/002196/219641e.pdf.