Дата зміни інформації:

ВИКОРИСТАННЯ ДОПОВНЕНОЇ В НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОМУ ВИХОВАННІ УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ

БОНДАРЕНКО Т.В.

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій

БУРЛАКОВ Д.О.

студент ІІ курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти факультету фізики, математики та інформатики

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Доповнена реальність стає невід’ємною частинкою нашого життя. Якийсь час вона була складовою фантастичних фільмів і серіалів, що доповнювало сюжетну лінію кінострічки та додавало інтерактивності в реальні світи або іммерсії у віртуальні. Але на сьогодні, елементи віртуальної реальності використовуються в різних областях, таких як ігри, медицина, навчання та бізнес.

До прикладу, досить успішно використовують AR у міжнародній компанії IKEA. Виробники меблів запустили додаток, який дозволяє користувачам переглядати каталог 3D-товарів одразу в себе дома, через завантажене ПЗ у смартфоні [1]. Велика кількість товарів Amazon, також доступна до перегляду в доповненій реальності [2].

Ця технологія застосовується в журналістиці та ЗМІ. Так, The New York Times використовують AR для більш реального висвітлення новин. Вперше, журналісти видання опублікували матеріал про дітей війни в Україні, які втратили свої домівки через військові дії Російської Федерації та висвітили важливість цієї теми засобами AR. Освітлюючи трагічні наслідки воєнного конфлікту, журналісти наголосили на несправедливості, з якою стикаються діти, і, за допомогою доповненої реальності посилили ефект присутності глядача на місці подій. Так, користвувач, за допомогою телефону, може переглядати відео в різних напрямках і оглядати що відбувається навколо [3]. Також, використовують AR симулятори під час навчання військових медиків та в процесі військових зборів.

AR розширюють можливості людей та дозволяють інтерактивно імітувати різні сценарії для взаємодії з навколишнім середовищем. Наприклад, за допомогою віртуальної реальності є можливість уявно приміряти одяг, розглянути дистанційно інтер’єр та екстер’єр помешкання.

Доповнена реальність відкриває нові можливості і у сфері розваг. Варто лише згадатигруPokemonGO, яка усвійчас була «проривом»уігровійіндустрії. Така гра була зроблена по технології доповненої реальності, в ній користувач мав сканувати свій будинок або місто, щоб знайти віртуальних тваринок – покемонів [4].

При цьому, варто акцентувати увагу на різнобічності понять доповненої реальності (AR) і віртуальної реальності (VR). Хоча обидві технології спрямовані на зміну взаємодії людини з оточуючим світом, проте, вони мають різні підходи. Відмінності є в тому, що AR – це цифрові явища, які взаємодіють з навколишнім світом, а VR є повністю віртуальним середовищем. Тобто у VR користувач, взагалі, забуває про навколишній світ і занурюється в автономний світ, згенерований для нього комп’ютером. Відмінним є й те, що ці дві технології потребують спеціалізованого програмного та апаратного забезпечення. Для AR технологій користувачу потрібен смартфон або планшет, а от для VR потрібна гарнітура та комп’ютер.

Технології доповненої реальності також покликані сприяти збагаченню освітнього процесу та створювати більш інтерактивне та цікаве навчання. Так, в освітньому процесі використання доповненої реальності в національно-патріотичному вихованні може мати декілька аспектів (рис. 1).

Інтерактивні екскурсії дозволяють учням досліджувати історичні або культурні пам’ятки нації. Виконання проєктної роботи на уроках інформатики можливе засобами доповненої реальності. Учні, разом з учителем можуть самостійно розробити AR-віртуальні експозиції та створити віртуальний музей, де користувачі можуть вивчати важливі події чи персоналії в історії своєї країни. Створення AR-сценаріїв дозволяють учням пережити важливі етапи історії своєї країни в реальному місці та часі.

Застосування AR для демонстрації та вивчення традицій, народної музики, національного мистецтва та інших аспектів культури,  пов’язаних   із національними святами чи важливими подіями підсилюють патріотичні почуття. Розробка AR-матеріалів для шкільних уроків допомагають учням краще розуміти історію, географію та культуру своєї країни.

Використання AR може зробити процес вивчення історії та культури більш цікавим та інтерактивним, сприяючи формуванню національного патріотизму серед учнів.

Таким чином, використання доповненої реальності в житті додає людям додаткові можливості для подання інформації, облегшення життя та розваг і ця індустрія не стоїть на місці та з кожним роком розвивається в кращу сторону.

Список використаних джерел

  1. Іkea. URL: https://www.ikea.com/.
  2. Amazon. URL: https://wwamazon.com/.
  3. The New York Times. URL: https://www.nytimecom/2015/11/08/magazine/the-displaced-oleg.html?rref=collection%2Fsectioncollection%2Fmagazine.
  4. Pokemon GO. URL: https://pokemongolive.com/?hl=en.