Дата зміни інформації:

ПОДКАСТИНГ В ОСВІТНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ВЧИТЕЛЯ

БОНДАРЕНКО Т.В.

кандидат педагогічних наук, доцент, викладач кафедри інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій

МАЛІЦЬКИЙ М.Д.

студент ІІ курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти факультету фізики, математики та інформатики

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Сьогодні в освітньому просторі України відбуваються значущі трансформації, які спричинені реформуванням шкільної системи, відповідно до положень Закону України «Про загальну середню освіту» [1]. Ці зміни вимагають системного оновлення змісту та переходу до нової структури навчання. Вчителям відкривається можливість впроваджувати інноваційні методи навчання, сприяючи розвитку життєво важливих компетентностей кожного учня.

Подкастинг на сьогодні є актуальною інноваційною технологією, яку використовують в освітньомупроцесі. Термін «подкаст» походить від комбінації двох слів: «iPod» (популярний портативний пристрій від компанії Apple) та «broadcasting» (трансляція чи передача). Подкаст – це спосіб публікації потоку медіафайлів (аудіо mp3 або відеотрансляції) у всесвітній мережі Інтернет. Подкастинг передбачає ідею вибору вмісту, який користувач може слухати чи переглядати, на відміну від традиційного радіо, де слухачі обмежені давальним способом передачі інформації. Головна перевага подкастів полягає в тому, що їх можна слухати у зручний час.

За змістом подкасти схожі на радіопрограми. Існують подкасти-інтерв’ю, подкасти-лекції, музичні подкасти, відеоподкасти. Головною особливістю подкастів є те, що це усний формат, який використовується для передачі аудіо або відео контенту через мережу Інтернет.

Подкасти доступні в трьох різних форматах навчання: очному, дистанційному та змішаному. Ці короткі та динамічні аудіозаписи використовують як аудіолекції, як основний чи додатковий ресурс під час опрацювання навчальної інформації. Подкасти, подібно до відеороликів, не замінюють традиційні методи навчання, але вони виступають як цікавий допоміжний інструмент для стимулювання дослідницького підходу у дітей.

Існують різні методи інтеграції подкастів у навчання. Наприклад, можна запропонувати учням прослухати один з подкастів вдома, а потім під час уроку провести дискусію чи мозковий штурм на основі головної теми подкасту.

Подкасти можна використовувати для розвитку навичок скетчингу, націлюючи учнів на створення «швидких малюнків» на аркуші паперу під час прослуховування подкасту [2]. Учні можуть малювати невеликі ілюстрації, записувати цитати різними шрифтами та кольорами, робити    власні спостереження та висновки, малювати комікси, тощо.

Дедалі більше подкастів спрямовані на підготовку учнів до НМТ, тож, якщо діти втомилися від традиційного навчання та теоретичного матеріалу з підручників, можна рекомендувати їм користуватися корисними аудіозаписами.

Подкасти також можуть бути ефективними для покращення навичок сприйняття різних мов на слух. Вони допомагають учням розуміти її та вдосконалювати вимову під час аудіювання.

Подкастинг в освітній діяльності вчителя важливий, тому що він відкриває нові можливості для збагачення навчального процесу та підвищення інтерактивності уроків. Інтеграція подкастів у навчання дозволяє створити цікавий та доступний контент, який допомагає учням розширювати свої знання, розвивати навички мовлення, а також стимулює їх творчо підходити до вивчення матеріалу. Подкасти дозволяють навчатися за власним графіком, зробивши навчання більш гнучким і цікавим.

Список використаних джерел

  1. Верховна Рада України. Про повну загальну середню освіту: Закон України № 463-IX від 16.01. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20#Text.
  2. Не скиснути на дистанційці: освітні подкасти, що розбурхають учнівську уяву. URL: https://osvitoria.media/experience/ne-skysnuty-na-dystantsijtsi-osvitni-podkas ty-shho-rozburhayut-uchnivsku-uyavu/.