Дата зміни інформації:

ВИКОРИСТАННЯ ІКТ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

БУЛГАКОВА А.В.

учитель математики

Каховська спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2 з поглибленим вивченням іноземних мов Каховської міської ради

Доступність, гнучкість, динамічність, неперервність, адаптивність, творчість – базові позиції дистанційного навчання. Онлайн навчання в умовах війни значно відрізняється від дистанційки, яка була в період карантину, спричиненого короновірусною інфекцією. Школярі під час війни переживають надзвичайно складний період, який може суттєво вплинути на їхній розвиток та психологічний стан. Війна призводить до руйнування звичайного навчального процесу, змушує змінювати стиль життя та відносини в суспільстві. Нарізі всі учасники освітнього процесу отримують виклик через обмежені доступи до ресурсів, інтернету, технічних засобів та безпекових аспектів.

Однак педагогам вдається організовувати проведення якісних уроків з максимальним рівнем працездатності всіх його учасників використовуючи інформаційно-комунікаційні технології, які полегшують доступ до навчальних матеріалів, спілкування та організацію зустрічей.

Для проведення онлайн уроків вчителі використовують різноманітні інтернет-сервіси, які допомагають організувати освітній процес в віртуальному середовищі. Ось декілька популярних сервісів, які можуть бути використані для цієї мети:

Zoom: Це популярна платформа для відеоконференцій, яка дозволяє проводити онлайн-уроки, дискусії та спілкуватися з учнями в реальному часі. Вона має функції для екранної поділу, чату, підключення віртуальних дошок тощо.

Google Meet: Інша популярна платформа для відеоконференцій, яка інтегрована з Google Workspace. Вона забезпечує можливість взаємодії через відео та чат, а також спільної роботи над документами.

Microsoft Teams: Ця платформа від Microsoft також надає можливості для відеоконференцій, спілкування та спільної роботи над документами. Вона може бути зручною для шкіл та організацій, які вже використовують продукти Microsoft.

Педагоги на своїх уроках використовують платформи, інтерактивні інструменти для покращення дистанційного навчання. Ці ресурси допомагають педагогам організувати матеріали, спілкуватися з учнями, давати завдання та контролювати освітній процес. Найпопулярнішими у використанні є:

Google Classroom: Це платформа для організації освітнього процесу, де вчителі можуть завантажувати матеріали, давати завдання, спілкуватися з учнями та відстежувати їхні досягнення.

Moodle: Це відкрите програмне забезпечення для створення онлайн-курсів та навчальних платформ. Воно надає широкі можливості для структурування та організації навчання.

Padlet: Це інтерактивна дошка, яка дозволяє створювати спільні презентації, дискусії та співпрацювати над проектами.

Jamboard: Це віртуальна дошка від Google, яка дозволяє створювати та спільно працювати над зображеннями, текстами та діаграмами.

LearningApps: Це конструктор для розробки інтерактивних завдань за різними предметними дисциплінами для застосування на уроках і в позакласній роботі.

GeoGebra: Цей унікальний додаток поєднує в одному місці створення графіків, електронних таблиць, геометрію, алгебру та теорії ймовірності.

Існує багато платформ, які допомагають вчителям перевіряти знання учнів, проводити тести та оцінювання. Ось декілька популярних платформ для цієї цілі: Google Forms: Це безкоштовний інструмент від Google для створення опитувань та тестів. Ви можете створювати різні типи питань, включаючи багаторазового вибору, відкриті питання, розсортовування та інші.

Kahoot!: Ця платформа створена для інтерактивних квізів та ігор. Ви можете створювати групові квізи, які стимулюють учнів до активної участі.

Socrative, «На урок», «Всеосвіта»: дозволяють вчителям створювати тести, питання та завдання для перевірки знань не тільки у реальному часі, а й давати завдання у формі домашнього завдання. Учні можуть відповідати на запитання через смартфони та планшети.

Mentimeter: Ця платформа дозволяє створювати інтерактивні презентації з опитуваннями, питаннями та діаграмами. Вона відмінно підходить для залучення учнів до активної участі.

Важливо пам’ятати, що ІКТ є інструментом, а не метою самою по собі. Вибір платформи залежить від потреб класу, технічних можливостей учнів та вчителя, а також ваших власних вподобань. Важливо врахувати, що для успішної реалізації онлайн-навчання необхідна підготовка вчителя та підтримка від шкільного адміністрування.

Список використаних джерел

  1. Биков В. Ю. Технології хмарних обчислень – провідні інформаційні технології подальшого розвитку інформатизації системи освіти України. Комп’ютер у школі та сім’ї.2011.№ 6.С.3–11.
  2. Використання ІКТ в навчальному процесі. URL: http://klasnaocin com.ua/ru/article/vikoristannya-ikt-v-navchalnomu-protsesi. html.
  3. Використання інформаційно-комунікаційних технологій в навчально-виховному процесі. URL: at.ua/publ/prezentaciji/ metodichna robota.
  4. Дудка І.С. Використання мультимедійних технологій у процесі навчання // Завуч. 2008. № 31. С. 10–12.
  5. Єргіна О.В. Сучасний урок і мультимедійні технології: досвід і перспектива // Комп’ютер у школі та сім’ї. 2008. №2. С. 12–14.