Дата зміни інформації:

ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЇ РОЗРОБКИ ПРЕЗЕНТАЦІЙ SPARKOL VIDEOSCRIBE

ГОЛОЯД Я.Ю.

магістрант спеціальності 014.09 Середня освіта (Інформатика)

ЛЕЩУК С.О.

кандидат педагогічних наук, доцент,

доцент кафедри інформатики та методики її навчання

Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

Сучасний світ вимагає візуальної ефективності та здатності ефективно комунікувати ідеї. Презентації стали невід’ємною частиною нашого особистого та професійного життя, використовуються для засвоєння навчального матеріалу, проведення ділових зустрічей, презентації проектів та роботи над командними завданнями. Висока якість презентацій може суттєво покращити сприйняття ідеї аудиторією, забезпечити належну підтримку і переконати слухачів. Аналіз можливих середовищ для створення презентацій є важливим завданням, оскільки ринок програмного забезпечення надає велику кількість рішень для створення презентацій, від традиційних до інноваційних. Кожне середовище має свої переваги та недоліки, що можуть вплинути на ефективність та якість презентаційного матеріалу. Тому, для досягнення успіху, необхідно ретельно проаналізувати можливі середовища та обрати оптимальне залежно від вимог та особливостей конкретного завдання. Ми пропонуємо одним із таких середовищ обрати Sparkol VideoScribe [1].

Серед ключових аспектів методичної системи використання Sparkol VideoScribe є акцентування уваги на розвитку креативних навичок користувачів. Можливі цілі застосування цього програмного продукту включають засвоєння складних понять, підвищення мотивації та інтересу до пізнання, розвиток творчого мислення та комунікативних навичок. При створені проєкту важливо визначити зміст відео, розподілити його на логічні сегменти та створити скрипт або нотатки для кожного сегменту.

Для оцінки ефективності використання Sparkol VideoScribe важливо враховувати як його переваги, так і обмеження. До переваг належать зручність використання, можливість створювати анімаційні відео, підвищення мотивації та зацікавленості. Серед обмежень можуть бути висока вартість програмного забезпечення, потреба у навчанні та освоєнні його функцій, а також обмежені можливості створення відео на деяких пристроях або платформах.

Як приклад ефективного застосування технології Sparkol VideoScribe студентами фізмату був розроблений проєкт «НЕЗЛАМНІ» та реалізований як відео. Команді вдалось поєднати творчість, оригінальність та незвичний спосіб подачі матеріалу, а також візуалізувати свою ідею та концепцію. Сюжет був створений до Дня фізико-математичного факультету Тернопільського національного педагогічного університету ім. Володимира Гнатюка. Тема присвячена незламності нашого народу і нашого студентства зокрема, віра в спроможність відновити традиційні дійства у стінах рідного факультету.

В проєкті застосовано анімаційні ефекти та переходи між сценами, роботу з текстом, операції з графічними елементами (зокрема, рухомі малюнки), тощо.

Для розробки і реалізації відео використовувались фото-матеріали, на яких можна побачити різноманітні зустрічі студентів і викладачів, проведення квестів та інтерактивів, змагання з різних видів спорту, роботу над спільними проєктами з викладачами.

Для розповсюдження проєкту було вибрано найоптимальніший канал, який максимально охоплює цільову аудиторію та відповідає змісту, що поширюється (див. рис. 1). Соціальна мережа Facebook була обрана з метою привернути увагу студентів, викладачів, а також користувачів, які цікавляться освітою [2].

Рис.1. Вигляд проєкту на ФБ-сторінці факультету

Це не перший наш проєкт в Sparkol VideoScribe, а, значить, технологія себе виправдала. Для розповсюдження її використання рекомендуємо розробку семінарів та майстер-класів, заохочення учнів та студентів до розробки власних креативних проєктів, створення відкритих платформ для обміну досвідом.

Розроблені нами проєкти були спрямовані на зміцнення патріотичного духу та віри у перемогу України!

Список використаних джерел

  1. Sparkol VideoScribe. URL: https://www.videoscribe.co/.
  2. «Незламні». ФБ-сторінка фізико-математичного факультету Тернопільського національного педагогічного університету ім. Володимира Гнатюка. URL: https://fb.watch/kZF3xkVf4y/.