Дата зміни інформації:

ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ ВИКОРИСТАННЯ ІКТ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ

ГРУННИК С.А.

викладач-стажист кафедри вищої математики та методики навчання математики

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Сучасний світ змінюється кожен день, стає все більш прогресивним, сучаснішим, удосконалюються новітні технології. Для підготовки молоді в умовах інформатизації суспільства більш вагома стає проблема використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.

Проблемі використання ІКТ в освітньому процесі присвячені праці багатьох науковців: Вакалюк Т.А., Годованюк Т.Л., Жалдака М.І., Ковтанюка М.С., Криворучко І.І., Литвинової С.Г., Махомети Т.М., Морзе Н.В., Паршукової Л.М.,Паршувова С.В., Спіріна О.М., Ткачук Г.В.,Тягай І.М.та інші. ІКТ – це сукупність прийомів і технічних засобів впровадження інформаційних технологій, у тому числі комп’ютерних мереж, для забезпечення ефективного процесу навчання. Усі школярі зобов’язані брати участь у навчальному процесі. Навчання має бути цілеспрямованим, стимулюючим і неквапливим. Навчальний заклад має бути основою для майбутньої кар’єри, і кожна дитина має навчитися досягати успіху в школі».

Причина, чому ІКТ є важливими в сучасній школі. Переваги використання ІКТ:

  • Індивідуальність навчання;
  • Інтенсифікація самостійної роботи учнів;
  • Зростання обсягу виконання завдань на уроках;
  • Розширення інформаційних потоків при використанні мережі Інтернету;

Підвищення мотивації та пізнавальної активності за рахунок різноманітності форм роботи, можливості включення ігрового моменту.

Вчителі можуть використовувати комп’ютер, щоб знайомити учнів з новими знаннями, не лише використовуючи свою уяву та передові технології.

Звичайний урок з ноутбуком дає змогу вчителеві перекласти частину роботи своєї на інформаційні засоби, при цьому процес отримання освіти стає ефективним, цікавим, різноманітним. Наприклад, стає більш швидким процес запису визначень, теорем та інших важливих частин матеріалу.

Вчителі зможуть використовувати на уроці комп’ютерні тести та діагностичні завдання для отримання об’єктивної картини рівня змісту, швидкої оцінки набутих знань. Складність завдання для учнів можна визначити за допомогою процесу відбору.

Існують недоліки та проблеми використання ІКТ:

  • У вчителів немає багато часу для підготовки до уроку, з використанням ІКТ;
  • Недостатня комп’ютерна грамотність вчителів;
  • Складно використовувати інноваційну техніку в позакласних заходах.

Застосування сучасних інформаційних технологій у навчанні – одна з найбільш важливих і стійких тенденцій розвитку світового освітнього процесу.

На процес отримання знань вплинула – інформатизація. Сучасні технології навчання на основі інформаційних і комунікаційних дозволяють збільшити швидкість сприйняття, розуміння та глибину засвоєння величезних масивів знань.

Отже, використання інформаційно-комунікаційних технологій в освіті сприяє розширенню кругозору учнів, формує в них навички спілкування в мережі Інтернет, сприяє покращенню навичок спільної роботи вчителя і учнів, впливає на посилення відповідальності учнів за свою роботу, покращує міжособистісні зв’язки в колективі. Що ж до самого використання ІКТ в освітньому процесі, можна з упевненістю сказати, що вчитель, який бажає змінюватися, всебічно розвиватися, буде активно впроваджувати сучасні технології в роботі з учасниками освітнього процесу.

Список використаних джерел

  1. Медведєва М.О., Ткачук       Г.В.       Інтеграція                             інтерактивних           та інформаційно-комунікаційних технологій у фаховій підготовці майбутніх учителів математики. Věda a perspe 2022. №9(16). С.146–157. URL: http://perspectives.pp.ua/index.php/vp/article/view/2502.
  2. Ковтанюк М., Криворучко І., Тітова Л. Можливості використання сервісу mozaWeb у підготовці майбутніх учителів математики. Наукові інновації та передові технології. 20 № 9(11). С. 98–107. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-5274-2022-9(11)-98-107.
  3. Паршукова Л.М., Паршуков С.В. Застосування інтернет-ресурсів в освітньому процесі. Moderní aspekty vědy: XIX. Díl mezinárodní kolektivní monografie / Mezinárodní Ekonomický Institut s.r.o. Česká republika: Mezinárodní Ekonomický Institut s.r.o., 2022. Pp.112–122. URL: http://perspectives.pp.ua/public/site/mono/monography-19.pdf.
  4. Hodovaniuk T., Makhometa T., Tiahai I., Medvedieva M., Pryshchepa S., Voznyak A. Educational Trainings as One of the Effective Forms of Digital Competence Development of Secondary School Teachers. In Proceedings of the 1st Symposium on Advances in Educational Technology. Vol. 2. 2022. рр. 372-381. DOI: 10.5220/0010931900003364. URL: https://www.scitepress.org/PublicationsDetail. aspx?ID=rEBPS5F/33U=&t=1.