Дата зміни інформації:

МЕТОДИКА ВИКОРИСТАННЯ ВЕБТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАННІ УЧНІВ ІНФОРМАТИКИ

ГУРБАНОВ ДОВРАН

студент І курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти факультету фізики, математики та інформатики

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Вебтехнології є невід’ємною частиною сучасного освітнього процесу. Вони дають змогу створювати інтерактивні та цікаві для учнів навчальні матеріали, а також забезпечують доступ до інформації з будь-якого місця, де є інтернет.

У навчанні інформатики вебтехнології можуть використовуватися для вирішення таких завдань:

  • Розвиток навичок програмування. Вебтехнології є потужним інструментом для створення вебсайтів, вебдодатків та інших інтерактивних програм. Це дозволяє учням набувати практичних навичок програмування в реальному контексті.
  • Формування теоретичних знань. Вебтехнології можуть використовуватися для створення навчальних матеріалів, які дозволяють студентам у доступній формі засвоювати теоретичні знання. Наприклад, можна використовувати вебсайти тощо.

Існує багато різних методик використання вебтехнологій у навчанні інформатики. Найпоширенішими з них є такі:

  • Використання готових вебресурсів. Інтернет містить безліч готових вебресурсів, які можна використовувати для навчання інформатики. Це можуть бути навчальні сайти, відеоуроки, інтерактивні тренажери тощо.
  • Створення власних вебресурсів. Здобувачам можна пропонувати створювати власні вебресурси. Це може бути вебсайт з на певну тематику або ж вебдодаток для вирішення певної задачі тощо.
  • Використання вебтехнологій у традиційному навчанні. Вебтехнології можна використовувати для ілюстрації навчального матеріалу, проведення лабораторних робіт, контрольних робіт тощо.

При виборі методики використання вебтехнологій у навчанні інформатики слід враховувати такі фактори:

  • Вік та рівень підготовки учнів. Вебтехнології можна використовувати для навчання здобувачів будь-якого віку та рівня підготовки.
  • Цілі навчання. Вебтехнології можна використовувати для вирішення різних освітніх завдань. При виборі методики слід враховувати конкретні цілі навчання.
  • Можливості навчального закладу. Для використання вебтехнологій у навчанні інформатики необхідно мати доступ до інтернету. Крім того, у навчальному закладі мають бути комп’ютери з достатньою потужним апаратним забезпеченням для роботи з вебтехнологіями [2].

Використання вебтехнологій у навчанні інформатики має ряд переваг:

  • Інтерактивність. Вебтехнології дозволяють створювати інтерактивні навчальні матеріали, які стимулюють активність учнів та залучають їх до процесу навчання.
  • Доступність. Вебтехнології дозволяють учням отримувати доступ до навчального матеріалу з будь-якого місця, де є інтернет, та з будь-якого приладу.
  • Можливість індивідуального підходу. Вебтехнології дозволяють надавати учням індивідуальний навчальний маршрут, що враховує їхні здібності та потреби.

Використання вебтехнологій у навчанні інформатики сприяє підвищенню ефективності освітнього процесу та формуванню в учнів сучасних інформаційних компетентностей [1].

Список використаних джерел

  1. Вакалюк Т.Ю, Морозов А., Антонюк Д., Марцева Л. Використання цифрових освітніх технологій у    навчанні     інформатики     учнів                  основної        школи. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти. 2022. Т. 2, № С. 5–14. URL: https://doi.org/10.31865/2414-9292.17.2022.259988.
  2. Яцюк С., Хомяк М., Юнчик В., Чепрасова Т. Методика використання цифрових освітніх ресурсів у процесі підготовки майбутніх учителів інформатики. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти. № 16. С. 15–25. URL: https://doi.org/10.31865/2414-9292.16.2021.246263.