ГУРБАНОВ ДОВРАН
студент І курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти факультету фізики, математики та інформатики
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
Вебтехнології є невід’ємною частиною сучасного освітнього процесу. Вони дають змогу створювати інтерактивні та цікаві для учнів навчальні матеріали, а також забезпечують доступ до інформації з будь-якого місця, де є інтернет.
У навчанні інформатики вебтехнології можуть використовуватися для вирішення таких завдань:
- Розвиток навичок програмування. Вебтехнології є потужним інструментом для створення вебсайтів, вебдодатків та інших інтерактивних програм. Це дозволяє учням набувати практичних навичок програмування в реальному контексті.
- Формування теоретичних знань. Вебтехнології можуть використовуватися для створення навчальних матеріалів, які дозволяють студентам у доступній формі засвоювати теоретичні знання. Наприклад, можна використовувати вебсайти тощо.
Існує багато різних методик використання вебтехнологій у навчанні інформатики. Найпоширенішими з них є такі:
- Використання готових вебресурсів. Інтернет містить безліч готових вебресурсів, які можна використовувати для навчання інформатики. Це можуть бути навчальні сайти, відеоуроки, інтерактивні тренажери тощо.
- Створення власних вебресурсів. Здобувачам можна пропонувати створювати власні вебресурси. Це може бути вебсайт з на певну тематику або ж вебдодаток для вирішення певної задачі тощо.
- Використання вебтехнологій у традиційному навчанні. Вебтехнології можна використовувати для ілюстрації навчального матеріалу, проведення лабораторних робіт, контрольних робіт тощо.
При виборі методики використання вебтехнологій у навчанні інформатики слід враховувати такі фактори:
- Вік та рівень підготовки учнів. Вебтехнології можна використовувати для навчання здобувачів будь-якого віку та рівня підготовки.
- Цілі навчання. Вебтехнології можна використовувати для вирішення різних освітніх завдань. При виборі методики слід враховувати конкретні цілі навчання.
- Можливості навчального закладу. Для використання вебтехнологій у навчанні інформатики необхідно мати доступ до інтернету. Крім того, у навчальному закладі мають бути комп’ютери з достатньою потужним апаратним забезпеченням для роботи з вебтехнологіями [2].
Використання вебтехнологій у навчанні інформатики має ряд переваг:
- Інтерактивність. Вебтехнології дозволяють створювати інтерактивні навчальні матеріали, які стимулюють активність учнів та залучають їх до процесу навчання.
- Доступність. Вебтехнології дозволяють учням отримувати доступ до навчального матеріалу з будь-якого місця, де є інтернет, та з будь-якого приладу.
- Можливість індивідуального підходу. Вебтехнології дозволяють надавати учням індивідуальний навчальний маршрут, що враховує їхні здібності та потреби.
Використання вебтехнологій у навчанні інформатики сприяє підвищенню ефективності освітнього процесу та формуванню в учнів сучасних інформаційних компетентностей [1].
Список використаних джерел
- Вакалюк Т.Ю, Морозов А., Антонюк Д., Марцева Л. Використання цифрових освітніх технологій у навчанні інформатики учнів основної школи. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти. 2022. Т. 2, № С. 5–14. URL: https://doi.org/10.31865/2414-9292.17.2022.259988.
- Яцюк С., Хомяк М., Юнчик В., Чепрасова Т. Методика використання цифрових освітніх ресурсів у процесі підготовки майбутніх учителів інформатики. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти. № 16. С. 15–25. URL: https://doi.org/10.31865/2414-9292.16.2021.246263.