Дата зміни інформації:

МЕТОДИКА ВИКОРИСТАННЯ ВЕБСЕРВІСІВ ДЛЯ ВИВЧЕННЯ ПРОГРАМУВАННЯ

КОВТАНЮК М.С.

викладач кафедри інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій

БУРЛАКОВ Я.О.

студент І курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти факультету фізики, математики та інформатики

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

На сучасному етапі розвитку освіти одним з основних напрямків є інтеграція інформаційно-комунікаційних технологій у освітній процес. Це також підтверджується нормативно-правовими документами, які визначають впровадження цих технологій у сферу освіти як національний пріоритет.

Використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у освітньому процесі є важливим, оскільки воно обумовлене потребою готувати здобувачів до подальшого існування в інформаційному середовищі та зростанням обсягу знань, які їм необхідно засвоювати.

Процес навчання є важливим етапом у введенні учня в інформаційне середовище. Тому використання доступних технологій наразі є невід’ємною частиною освіти. Вчитель повинен майстерно володіти можливостями сучасних вебтехнологій і бути «адептом» в інформаційному суспільстві [1].

У концепції НУШ (нової української школи) зазначено, що педагогіка партнерства і компетентний підхід потребують нового освітнього середовища, яке можна створити новітніми інформаційно-комунікаційними технологіями. Нове освітнє середовище повинно сприяти підвищенню ефективності роботи педагога, надати можливість для індивідуального підходу до навчання та щоб зменшувало цифровий розрив між викладачем та здобувачем.

Дистанційна робота з учнями в мережі стала необхідністю в епоху технологічних досягнень, глобальних змін та політичної ситуації. Освітні заклади використовують різноманітні платформи та інструменти для забезпечення ефективної взаємодії викладачів і здобувачів віддалено. Використання відеоконференцій, онлайн-класів, спільних онлайн-документів та інших інтерактивних ресурсів, що дозволяють створити віртуальне навчальне середовище, де здобувачі зможуть отримати якісну освіту на відстані [2].

Вивчення програмування за допомогою окремих онлайн-сервісів доступним шляхом для оптимізації роботи здобувачів та викладачів, що цікавляться інформатикою. Онлайн платформи, такі як Codecademy, Coursera, Prometheus, Сampster, Udemy пропонують широкий спектр курсів з програмування, включаючи мови програмування. Наприклад, Python, JavaScript С# тощо. Ці вебресурси надають можливість вивчати матеріал у власному темпі та в будь-який час, що робить їх ідеальними для самоосвіти.

Однією з переваг вивчення програмування онлайн є наявність практичних завдань і проектів, які дозволяють здобувачам застосовувати отримані знання на практиці. Це сприяє поглибленому розумінню матеріалу та розвитку практичних навичок у програмуванні. Більшість платформ також надають можливість взаємодії з іншими користувачами та отримання відгуку.

Окрім того, онлайн сервіси часто пропонують різноманітні формати навчання, такі як відеоуроки, інтерактивні вправи, тестування та обговорення. Це робить процес вивчення цікавим та різноманітним, а також робить процес оцінювання, для викладача, набагато легшим [3].

Список використаних джерел

  1. Криворучко І.І., Ковтанюк М.С. Використання інтерактивних технологій в освітньому процесі. Інформаційно-комп’ютерні технології – 2021 (ІКТ-2021) : тези доп. ХІІ Міжнар. науково-техн. конф., м. Житомир, 1–3 квіт. 2021 р. Житомир, 2 С. 145–146. URL: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/ 13662.
  2. Медведєва М.О., Жмурко О.І., Криворучко І.І., Ковтанюк М. С. Організація продуктивної взаємодії між учасниками освітнього процесу в умовах дистанційного навчання: аналіз сучасних додатків. Науковий часопис. 2021. Т. 1, № 80. С. 248–255. URL: https://dspace. udpu.edu.ua/handle/123456789/13778.
  3. Тітова     Л.О.  Онлайн-засоби     формування         інформаційно-цифрової компетентності майбутніх педагогів в умовах дистанційного навчання. Věda a perspektivy. 2022. № 5(12). С. 132–143. URL: https://doi.org/10.52058/2695-159220 22-5(12)-132-143.