Дата зміни інформації:

ІКТ ЯК ЗАСІБ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ

КОЖУХАР В.Р.

студентка ІІ курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти факультет фізики, математики та інформатики

Науковий керівник: Тягай І.М.,

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри вищої математики та методики навчання математики

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) в сучасному світі відіграють значущу роль у національно-патріотичному вихованні українців, особливо в період війни та геополітичних напруг. Вони стають не лише засобом збору та поширення інформації, але й інструментом об’єднання громадян, підтримки воїнів на передовій та поширення патріотичних цінностей. ІКТ відкривають перед нами необмежені можливості для збагачення знань про власну культуру, історію та мову, сприяючи формуванню глибокого патріотизму та поваги до свого народу.

Однією з найважливіших складових національно-патріотичного виховання є вивчення власної історії та культури. Саме в цьому аспекті ІКТ можуть стати надзвичайно корисними. Вони надають можливість доступу до великої кількості електронних ресурсів, включаючи віртуальні музеї, електронні бібліотеки та архіви історичних документів.

Молоді відкривається світ найцінніших свідчень минулого, які допомагають зрозуміти, хто вони і звідки. Вивчення власної історії стає захопливою подорожжю в минуле, де молоде покоління вчиться цінувати своє коріння. Люди можуть дізнаватися про події минулого, видатних українців та важливі етапи історії України, переглядаючи онлайн-виставки чи слухаючи історичні лекції. Інтерактивність ІКТ дозволяє відчути себе учасником історичних подій, розуміти їхнє значення та вплив на розвиток країни[1].

Україна зараз переживає найскладніший період в своїй історії, борючись за територіальну цілісність та незалежність. ІКТ відіграють ключову роль у цьому процесі. Соціальні мережі, спеціалізовані форуми та інтернет-ресурси стають платформами для обговорення питань національної важливості, виразу підтримки наших воїнів та розповсюдження важливих патріотичних повідомлень.

Спільноти та групи в мережі несуть національно-патріотичний зміст, надаючи можливість громадянам об’єднуватися навколо спільних інтересів і завдань. Це допомагає утверджувати національну ідентичність, зберігати культурну спадщину та розвивати патріотичні переконання.

Важливим аспектом використання ІКТ є можливість отримувати оперативну інформацію про події на сході України. Журналісти, активісти та звичайні громадяни долучаються до створення та поширення новин та інформації з перших рук. Це дозволяє збирати кошти для потреб армії, надавати допомогу постраждалим та публікувати свідчення воїнів.

ІКТ допомагають у розвитку освіти та популяризації історії України. Вони надають доступ до великої кількості навчальних матеріалів, курсів та лекцій, які сприяють підвищенню рівня загальної обізнаності громадян про власну країну та історію. ІКТ дозволяють зберігати пам’ять про подвиги українських героїв, зберігати архіви свідчень, фото та відео матеріалів, що стосуються воєнних подій. Це важливо для збереження історії України та передачі пам’яті майбутнім поколінням.

У військовій сфері ІКТ відіграють рішучу роль у забезпеченні комунікації та розвідки на передовій. Вони допомагають військовим збирати розвідку, здійснювати артилерійське та технічне наведення та координацію операцій.

ІКТ роблять вивчення рідної мови більш захопливим і доступним. Мовні додатки, онлайн-курси та мовні ігри допомагають дітям і підліткам вдосконалювати свої мовні навички, вивчати мову більш глибоко та розуміти її історію та значення. Інтерактивність та можливість спілкування з носіями мови роблять навчання більш ефективним та захоплюючим[2].

Завдяки ІКТ, молодь може приймати активну участь у національно-патріотичних ініціативах та проектах. Вони можуть об’єднуватися в онлайн-спільнотах, де обговорюються питання національного значення, готуються до свят та подій, спільно розробляють проекти національно-патріотичного спрямування. Це сприяє формуванню почуття належності до власної нації та активної участі в її житті.

ІКТ створюють можливість для громадського активізму та патріотичної освіти. Українці можуть виражати свої патріотичні переконання через соціальні мережі, створювати патріотичні мультимедійні роботи та долучатися до проектів, спрямованих на підтримку Збройних Сил України. ІКТ також дають можливість боротьби з дезінформацією та пропагандою, що є важливим завданням національно-патріотичного виховання. Люди можуть аналізувати інформацію, перевіряти її достовірність та поширювати правдиві факти. Це робить суспільство більш відповідальним та обережним щодо розповсюдження дезінформації та маніпуляції [3].

Отже, використання ІКТ як засобу національно-патріотичного виховання є актуальним та важливим завданням в сучасних умовах, особливо в період війни та геополітичних конфліктів. Ці технології допомагають українцям об’єднатися, підтримувати воїнів та виражати свою патріотичну гідність. Вони створюють можливість для навчання та інформування, зберігають історію та надають можливість участі в національному відродженні.

Список використаних джерел

  1. Вільцанюк І. Використання інформаційно-комунікаційних технологій в національно-патріотичному вихованні молоді.                                                   URL:            https://dismgov.ua/ vykorystannia-informatsijno-komunikatsijnykh-tekhnolohij-v-natsionalno-patriotych nomu-vykhovanni-molodi/.
  2. Хемчян І. І., Бондар Л. М., Добко Т. В., Рубан А. І. Патріотичне виховання у шкільних бібліотеках: методи та підходи : метод. рек. / наук. ред.: Л. Д. Березівська, Т. В. Добко. Київ, 2017. 103
  3. Череповська Н. І. Медіаосвітні ресурси розвитку патріотизму і критичного мислення молоді : навчально-методичний посібник. Національна академія педагогічних наук України, Інститут соціальної та політичної психології. Кропивницький : Імекс-ЛТД, 2017. 156 c.