Дата зміни інформації:

ВИКОРИСТАННЯ ЗАСОБІВ КОМП’ЮТЕРНОЇ ВІЗУАЛІЗАЦІЇ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ

КРИВОРУЧКО І.І.

викладач кафедри інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій

АЛЛАКУЛИЄВ КУВВАТ

студент 1 курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти факультету фізики, математики та інформатики

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Сучасний світ характеризується швидким розвитком науки та техніки. Зміни відбуваються настільки швидко, що інформація, отримана сьогодні, може стати неактуальною вже завтра. У таких умовах людям необхідно бути здатними самостійно досліджувати та вирішувати проблеми.

Дослідницька діяльність дозволяє учням навчитися самостійно збирати інформацію, аналізувати її та робити висновки. Це допомагає їм бути в курсі останніх наукових досягнень та самостійно знаходити відповіді на запитання, які виникають у них.

Комп’ютерна візуалізація є одним із ефективних методів навчання, який може використовуватися для формування дослідницької компетентності учнів. Вона дозволяє унаочнити складні поняття та процеси, що сприяє їхньому кращому розумінню та засвоєнню.

Використання засобів комп’ютерної візуалізації для формування дослідницької компетентності учнів може здійснюватися на різних етапах дослідницької діяльності. Так, на етапі постановки проблеми комп’ютерна візуалізація (КВ) може використовуватися для візуалізації проблеми, її опису та аналізу. На етапі формулювання гіпотез – для моделювання різних варіантів розв’язання проблеми. На етапі проведення дослідження – для збирання даних, їхнього аналізу та інтерпретації. На етапі оформлення результатів дослідження КВ можемо використати для створення презентацій, звітів, публікацій тощо.

Наведемо деякі приклади використання засобів комп’ютерної візуалізації для формування дослідницької компетентності учнів: візуалізація фізичних процесів (візуалізація руху планет, молекул, електричного струму тощо); візуалізація біологічних процесів (візуалізація будови клітини, процесів дихання, травлення); візуалізація хімічних процесів (візуалізація будови молекул, процесів хімічних реакцій); візуалізація математичних об’єктів (візуалізація кривих, поверхонь, тривимірних об’єктів та ін.).

Використання засобів комп’ютерної візуалізації для формування дослідницької компетентності учнів є ефективним методом навчання, який дозволяє поліпшити якість освіти та підготувати учнів до успішної діяльності в сучасному світі.

Список використаних джерел

  1. Криворучко І.І., Криворучко Д.І. Формування дослідницької компетентності учнів: міжнародний та вітчизняний досвід. Наука. Освіта. Молодь : матеріали XVІ Всеукр. наук. конф. студентів та молодих науковців, м. Умань, 11 травня  2023 р. Умань, 2023. С. 174–175. URL: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/ 123456789/15594.
  2. Тітова Л.О. Можливості використання сервісу mozaWeb у вивченні природничо-математичних дисциплін. Світ наукових досліджень. Випуск 11 : матеріали міжнар. наук. інтернет-конф. з економіки, інформ. систем і технологій, психології та педагогіки, м. Тернопіль, 22–23 лип. 2022 р. Тернопіль, 2022. С. 42– 43. URL: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14788.
  3. Жмуд О.В., Медведєва М.О., Стеценко Н.М., Ткачук Г.В. Компетентнісний підхід у процесі технічної підготовки майбутнього вчителя інформатики : монографія. Умань: Візаві, 2018. 235 с. URL: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/ 123456789/12862.