Дата зміни інформації:

ОСОБЛИВОСТІ ОНЛАЙН-НАВЧАННЯ З ІНФОРМАТИКИ

КРИВОРУЧКО І.І.

викладач кафедри інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій

ПЛЕЦЬКИЙ О.В.

студент 1 курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти факультету фізики, математики та інформатики

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Інформатика є одним із найважливіших предметів у сучасному світі. Вона дає учням необхідні знання та вміння для успішної роботи в цифровому суспільстві. Онлайн-навчання з інформатики має свої особливості, які слід враховувати під час підготовки та проведення уроків.

Однією з ключових особливостей онлайн-навчання з інформатики є використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ). ІКТ є основним інструментом для проведення уроків з інформатики у режимі онлайн. Вони використовуються для організації взаємодії між вчителем та учнями, для надання навчального матеріалу, для проведення практичних робіт тощо.

Іншою особливістю онлайн-навчання з інформатики є необхідність забезпечення всіх учасників освітнього процесу доступом до ІКТ. Для ефективного проведення онлайн-уроків усі учасники освітнього процесу повинні мати доступ до ІКТ. Це означає, що учні повинні мати комп’ютери або інші пристрої з доступом до Інтернету, а вчителі в свою чергу – необхідні знання та навички для використання ІКТ.

Нарешті, онлайн-навчання з інформатики має ряд переваг, які слід враховувати під час підготовки та проведення уроків:

  • ІКТ-ресурси дозволяють створювати уроки, які максимально залучають учнів до навчання. Наприклад, використання відеоуроків дозволяє учням побачити наочно, як працює та застосовується певне програмне забезпечення або технологія. Використання інтерактивних сервісів дозволяє учням взаємодіяти з матеріалом та один з одним, що сприяє підвищенню їхньої навчання.
  • ІКТ-ресурси дають можливість вчителям використовувати на онлайн-уроках різноманітні методи та прийоми навчання, які неможливо реалізувати в традиційному класному навчанні. Наприклад, використання віртуальних лабораторій дозволяє учням проводити експерименти, не виходячи з дому. Використання онлайн-сервісів для контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів дозволяє вчителю швидко та ефективно оцінити знання та вміння учнів.
  • ІКТ-ресурси дозволяють вчителю швидко та ефективно взаємодіяти з учнями, що є важливим для забезпечення ефективного навчання. Наприклад, використання чату дозволяє вчителю оперативно відповідати на запитання учнів. Використання відеоконференцій дає змогу вчителю проводити індивідуальні консультації з учнями.

Для ефективного проведення онлайн-уроків з інформатики слід дотримуватися таких рекомендацій:

  • Користуйтеся чіткою та зрозумілою мовою (учні можуть не мати можливості переглянути відеоурок повторно, тому важливо, щоб викладений матеріал був зрозумілим з першого разу).
  • Використовуйте різноманітні методи та прийоми навчання (це допоможе утримати увагу учнів та зробити урок більш цікавим).
  • Забезпечте оперативну взаємодію з учнями (це можна зробити за допомогою чату, відеоконференцій тощо).
  • Зробіть урок цікавим та захоплюючим (це допоможе утримати увагу учнів та підвищити їхню мотивацію до навчання).

Отже, онлайн-навчання з інформатики має свої особливості, які слід враховувати під час підготовки та проведення уроків. Використання ІКТ є основним інструментом для проведення онлайн-уроків з інформатики. ІКТ-ресурси роблять онлайн-навчання з інформатики більш ефективним та цікавим.

Список використаних джерел

  1. Ковтанюк М.С. Використання онлайн-сервісів для організації дистанційного та проєктного навчання. Актуальні проблеми підготовки сучасного педагога: теорія, історія, практика : XІІІ Всеукр. наук.-практ. онлайн-конф., м. Умань, 24 листопада 2022 р. Умань, 2022. С. 255–258. URL: https://dspace.udpu.edu.ua/ handle/123456789/15369.
  2. Медведєва М.О., Жмурко О.І., Криворучко І.І., Ковтанюк М.С. Організація продуктивної взаємодії між учасниками освітнього процесу в умовах дистанційного навчання: аналіз сучасних додатків. Науковий часопис. 2021. Т. 1, № 80. С. 248–255. URL: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/13778.
  3. Тітова Л.О. Аналіз сучасних онлайн-засобів для формування інформаційно-цифрової компетентності майбутніх учителів математики. Актуальні проблеми підготовки сучасного педагога: теорія, історія, практика : XІІІ Всеукр. наук.-практ. онлайн-конф., м. Умань, 24 листопада 2022 р. Умань, С.128–132. URL: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15329.
  4. Ткачук Г.В. Інтеграція онлайн-засобів змішаного навчання при вивченні інформатики. Педагогічні науки. Вип. LXXXI. Том 1. С.244–248. URL: http://dspace.udpu.edu.ua:8181/handle/6789/8829.