Дата зміни інформації:

АНАЛІЗ ОСОБЛИВОСТЕЙ CLASSTIME, ЯК ІНСТРУМЕНТУ ДЛЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

ЛОКТІОНОВ Д.О.

студент І курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти факультету фізики, математики та інформатики

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Сучасний освітній ландшафт зазнає невпинних змін, а використання тестових технологій в навчальному процесі відіграє важливу роль у забезпеченні якісної освіти. Сучасний освітній процес невід’ємно пов’язаний з використанням інноваційних технологій. Один із таких інструментів – Classtime, надає вчителям та учням нові можливості для здійснення навчання та оцінювання. Ці тези присвячені аналізу особливостей Classtime та його впливу на ефективність освітнього процесу у контексті викладання інформатики в закладах середньої освіти.

Цифровізація освіти змінила процес та моделі освітньої діяльності, у якій з’явилися нові форми навчання. Змінилася також і роль педагога на партнера та консультанта, який використовує у своїй діяльність інтерактивні засоби навчання [1]. Сучасні технології створюють нові можливості для проведення тестувань в онлайн-форматі. Тестування стає не тільки інструментом оцінки, але й ключовим елементом навчально-методичного процесу. Сучасні платформи створення і впровадження тестів допомагають не просто продемонструвати рівень засвоєння матеріалів, але й закріпити знання, навчити застосовувати їх та навіть подати новий матеріал для засвоєння, підвищивши ефективність освітнього процесу.

Відповіді на запрограмовані в тесті питання за принципом «хибне» або «істинне» не сприяють формуванню творчої здібності самостійного міркування з приводу певної проблеми, а фіксують лише здібність використовувати відоме [2]. Правильне та більш широке використання сучасних можливостей проведення тестування дає можливість розвитку творчості, заохоченості та самостійності учнів. А поняття «тестування» не зводиться до простого вибору одного з поданих варіантів, або вибору «так» чи «ні».

Платформа Classtime дає можливість вчителям творчо проявити себе, підібрати індивідуальний підхід до кожного класу, групи, учня. Великий вибір можливостей і варіантів організації навчального процесу та включання в нього різноманітних вправ, тестувань та завдань дає можливість педагогу застосувати максимальну активність на уроці. Із застосуванням такої платформи роль вчителя не зводиться до «ревізора», який перевіряє кількість балів, набраних в тестах, а дає можливість бути наставником, організатором, помічником. Classtime – це помічник вчителя, що збагачує урок миттєвою візуалізацією рівня розуміння та прогресу усього класу в живому часі. Також, під час виконання завдань різного типу, спостерігається більша зацікавленість та мотивація учнів, що призводить до кращої засвоюваності матеріалу. Виникає дух суперництва, що підвищує швидкість роботи та бажання краще виконати завдання, так як в даній платформі існують таблиці результатів порівняно з іншими виконавцями.

Classtime, створений порівняно недавно компанією Pollock Technologies.

Classtime – це цифровий інструмент формувального оцінювання, який допомагає педагогам миттєво оцінити прогрес та індивідуальні можливості усіх учасників освітнього процесу [3]. Цей онлайн-сервіс використовується не тільки як засіб, для створення тесті, це також інструмент взаємодії учителя та учнів. Дозволяє оцінити та проаналізувати продуктивність індивідуальну та групову, створити інтерактивні уроки, допомогти з засвоєнням нового матеріалу або закріпити вже засвоєний.

Для заощадження часу викладачів, в додатку присутня бібліотека з понад 50000 питань, що дозволяє ділитись досвідом з іншими викладачами. Зручним є можливість імпортувати свої класи з Google Classroom, створивши завдання в Classtime одразу відіслати в потрібний клас чи групу. Особливо актуально для педагогів з високою завантаженістю та великою кількістю класів, адже це заощаджує багато часу. Також результати миттєво можна синхронізувати з Google Classroom. Для зручності результати автоматично згенеровуються в форматах Excel та PDF, для подальшого зберігання та поширення, при потребі, батькам, адміністрації школи чи іншим вчителям при проведенні інтегрованого тестування. Аналітичні інструменти можуть вказати на слабкі та сильні сторони кожного студента, що допомагає персоналізувати навчання.

Ще однією особливістю середовища Classtime є налаштування часу відведеного для прийняття рішення або розв’язування завдання. Це, по-перше зменшить шанс списування чи можливості пошуку рішення в додаткових джерелах, по-друге – допоможе більш точно спланувати свій урок та час, відведений на виконання даної вправи. Для забезпечення академічної доброчесності також присутня функція «перемішування», що дасть змогу учням виконувати в різний час різні завдання.

Так, як вчитель має змогу завантажувати матеріали в будь який час, та з будь якого гаджету, учні мають змогу отримувати завдання як домашнє завдання, так і працювати на уроці (дистанційно чи очно). Для виконання тестів, учні теж можуть отримувати доступ з будь якого пристрою, який має підключення до інтернету. Завдання можуть проводитись як в миттєвому режимі, так і у відкладеному, для виконання його в зручний час.

За допомогою Classtime можна проводити інтерактивні   уроки, використовуючи опитування, групові завдання та обговорення. Залучення учнів через ці методи сприяє покращенню розуміння та засвоєнню матеріалу. Зацікавити учасників навчального процесу допоможуть групові завдання та командні ігри, присутні в онлайн-сервісі.

Інколи є потреба створити виклик для дітей, змотивувати чи активізувати. Інколи діти так звикають до учителя і до його стилю впровадження матеріалу, що все стає очікуваним та не зовсім цікавим для учнів. Для «включення», активізації зацікавленості учнів практичні завдання мають бути частими за різноманітними. Додаток Classtime пропонує 9 типів завдань: одна правильна відповідь, кілька правильних відповідей, правда/неправда, текст, встановити відповідність, встановити порядок, вибірка тексту та обрати область. Також, для посилення зацікавленості є можливість додавання зображень та аудіо- чи відео-матеріалів з YouTube та інших сервісів.

Платформа Classtime допомагає розвивати критичне та креативне мислення. Це відбувається, коли діти відповідають на відкриті запитання, які потребують творчого підходу [4].

Отже, онлайн-середовище Classtime є багатофункціональним, сучасним, та важливим інструментом в освітньому процесі. При його використанні він може стати одним з кращих помічників сучасного вчителя, для вдосконалення методів викладання та адаптації до потреб сучасної освіти. Вважаю, що особливості та функції Classtime допоможуть створити зручне та ефективне середовище для навчання та викладання.

Список використаних джерел

  1. Морзе Н., Вембер В., Гладун М. 3D картування цифрової компетентності в системі освіти України. Інформаційні технології і засоби навчання. 2 Вип. 2 (70). С. 28.
  2. Саух П. Ю. Сучасна освіта: портрет без прикрас. Житомир. ЖДУ ім. І. Франка. 2012. С.121.
  3. Classtim Classtime. URL: https://www.classtime.com/uk/.
  4. Дем’яненко В.М. Методичні рекомендації щодо добору і застосування електронних засобів та ресурсів навчального призначення. Комп’ютер у школі та сім’ї. 2013. С. 4