Дата зміни інформації:

ВИКОРИСТАННЯ ПЛАТФОРМИ BLENDER ПРИ ВИВЧЕННІ ТРИВИМІРНОГО МОДЕЛЮВАННЯ

МЕДВЕДЄВА М.О.

кандидат педагогічних наук, доцент,

завідувач кафедри інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій

ОСТАПЕНКО О.В.

студент 1 курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Використання платформи Blender при вивченні тривимірного моделювання в сучасній освіті є важливим кроком вперед у наданні студентам і викладачам інноваційних інструментів для творчого та технічного розвитку. Blender, як відкритий та безкоштовний інструмент, надає унікальні можливості для навчання та творчості, що виходять за рамки звичайних підходів до вивчення тривимірного моделювання.

Розглянемо плюси та недоліки платформи Blender:

Плюси:

  • Безкоштовність і відкритість: Blender є безкоштовним програмним забезпеченням з відкритим вихідним кодом, що робить його доступним для широкого кола користувачів.
  • Комплексні можливості: надає широкий спект інструментів для тривимірного моделювання, анімації, текстурування, рендерингу та інших аспектів візуалізації.
  • Активна спільнота користувачів: має велику та активну спільноту користувачів, що дозволяє отримувати підтримку, допомогу та обмінюватися досвідом.
  • Можливість розширення функціоналу: з відкритим вихідним кодом користувачі можуть розробляти власні додатки та плагіни для розширення функціональності Blender.
  • Спеціальні інструменти для    віртуальної    реальності: підтримує створення контенту для віртуальної реальності, що робить його популярним серед розробників VR-програм.

Недоліки:

  • Вивчення інтерфейсу: інтерфейс може бути важким для новачків, оскільки він відрізняється від інших графічних редакторів та вимагає часу для освоєння.
  • Невелика кількість відомих шкільних навчальних матеріалів: у порівнянні з платними аналогами, кількість шкільних навчальних матеріалів для Blender може бути обмеженою.
  • Менше стандартних інструментів для моделювання: у порівнянні з деякими комерційними альтернативами, Blender може відставати у кількості стандартних інструментів для тривимірного моделювання.
  • Менший ринок роботи: у деяких галузях індустрії, особливо тих, що пов’язані з ігровою розробкою, використання платформи Blender може виявитися менш конкурентноспроможним у порівнянні з іншими комерційними рішеннями.
  • Вимогливий до апаратного забезпечення: деякі продуктивні функції можуть вимагати потужного обладнання для ефективної роботи, що може бути важко для менш потужних комп’ютерів.

Однією з ключових переваг є доступність та безкоштовність, що робить його доступним для широкого кола студентів. Вивчення роботи з цією платформою не стає перепоною для тих, хто прагне розвивати свої навички у тривимірному дизайні.

Платформа Blender дозволяє створювати не лише прості тривимірні об’єкти, а й реалістичні сцени, анімації та візуалізації. Наприклад, студенти можуть використовувати Blender для створення архітектурних моделей, персонажів для відеоігор, віртуальних середовищ для навчання тощо. Ці приклади демонструють широкий спектр можливостей та практичний застосунок вивчених навичок.

Окрім того, платформа сприяє розвитку креативності та самовираження. Засоби моделювання, текстурування та освітлення, які надає платформа, дозволяють студентам втілювати свої уявлення у реальні проекти. Це стимулює індивідуальний підхід до навчання та дозволяє кожному студентові знаходити власний творчий шлях.

Застосування Blender в освітньому процесі також виховує командний дух. Студенти можуть спільно працювати над проектами, обмінюючись досвідом та ідеями. Це сприяє розвитку комунікаційних навичок та вмінню працювати в групі, що є важливим аспектом в сучасному професійному середовищі.

Таким чином, використання даної платформи при вивченні тривимірного моделювання не лише надає студентам необхідні технічні знання, а й розвиває їхні творчі та комунікативні вміння, готуючи їх до викликів індустрії та надаючи практичний досвід, який можна застосувати в різних галузях і професіях.

Список використаних джерел

  1. Blenderarorg. URL: https://blenderartists.org/(дата звернення: 09.11.2023). 2. Офіційний сайт платформи Blender. URL: https://www.blender.org/ (дата звернення: 09.11.2023).
  2. Інтерфейс програми Blen Принципи тривимірної навігації. URL: https://www.miyklas.com.ua/p/informatica/9-klas/trivimirna-grafika-360745/interfeis -programi-blender-printcipi-trivimirnoyi-navigatciyi-344052/re-bfb02661-5603-4dca -93e9-1901be73e0c5 (дата звернення: 10.11.2023).
  3. 3D-моделювання і візуалізація. URL: https://koloro.ua/3d-modelirovanie-i-vizualizaciya.html(дата звернення: 13.11.2023).
  4. Blender 3D Modeling Software – Sculpte URL: https://www.sculpteo.com/ en/glossary/blender-definition/ (дата звернення: 13.11.2023).