Дата зміни інформації:

ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ ФУНКЦІЙ У ШКІЛЬНОМУ КУРСІ МАТЕМАТИКИ

ПОЛІЩУК О.С.

студентка ІІ курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти факультету фізики, математики та інформатики

Науковий керівник: Махомета Т.М.,

кандидат педагогічних наук, доцент, декан факультету фізики, математики та інформатики

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Зі зміною суспільних реалій сьогодення виникає нагальна потреба у розширенні меж творчої діяльності учнів, усвідомлення можливостей ефективного застосування комп’ютерних технологій, а також спонукання учнів до самостійної дослідницької діяльності під час розв’язування практично спрямованих завдань. На законодавчому рівні однією з основних стратегічних цілей розвитку інформаційного суспільства в Україні визначена наступна: «забезпечення комп’ютерної та інформаційної грамотності населення, насамперед шляхом створення системи освіти, орієнтованої на використання новітніх ІКТ у формуванні всебічно розвиненої особистості» [1].

На сьогодні розроблено значну кількість комп’ютерних засобів, які орієнтовані на користувачів різної підготовки: Derive, GRAN1, GRAN-2D, GRAN-3D, DG, Maple, Advanced Grapher, Mathematika, MathLab, Maxima, Numeri, Reduce, Statgraphта інші.

Серед рiзноманiтних комп’ютерних програм, які можна використовувати для вивчення шкільного курсу математики, варто виділити програму «Advanced Grapher». Advanced Grapher – це програмний продукт, оптимізований для побудови лише двовимірних графіків, але функціональність та види функцій, які можна задавати, значно розширенні [2].

Функціональне призначення програми:

  • побудова графіків функцій, заданих таблицею значень;
  • побудова графіків функцій у полярній системі координат;
  • побудова графіків функцій однієї змінної, заданих аналітично у прямокутній декартовій системі координат;
  • побудова графіків функцій, заданих за допомогою рівнянь тощо [3].

Програму «Advanced Grapher» ефективно використовувати як елемент наочності для кращого пояснення нового матеріалу, а також для перевірки домашнього завдання. Використання даної програми може бути ефективним під час вивчення таких тем:

-7 клас – «Лінійна функція. Побудова графіка лінійної функції», «Розв’язування системи лінійних рівнянь графічним методом»;

-8 клас – «Функція   її властивості і графік», «Функція , її графік і властивості», «Функція  її графік і властивості»;

-9 клас – «Квадратична функція. Область визначення та область значень функції. Графік функції», «Найпростіші перетворення графіків функцій», «Квадратична функція  її графік та властивості»;

-10 клас – «Тригонометричні функції числового аргументу», «Знаки значень тригонометричних функцій. Парність і непарність тригонометричних функцій», «Властивості та графіки тригонометричних функцій»;

-11 клас – «Функції та їх властивості (повторення)», «Показникова функція, її графік і властивості», «Логарифмічна функція, її графік і властивості».

Підсумовуючи, варто зауважити, що використання програми AG на уроках математики є дуже важливим, оскільки починаючи з вивчення теми «Графіки елементарних функцій» у 7 класі і закінчуючи темою «Побудова графіків функцій за допомогою геометричних перетворень» у 10–11 класах, дане програмне забезпечення дає змогу під час вивчення нового матеріалу забезпечити унаочнення процесу побудови графіків. Це дає можливість мати припущення про взаємне розташування вихідного та результуючого графіків, швидко виконати побудови, які підтверджують або спростовують припущення, а також дана програма допомагає розвивати творче уявлення учнів на прикладі побудови більш складних графіків функцій. Завдяки такому підходу засвоєння алгоритмів побудови графіків функцій за допомогою геометричних перетворень відомих графіків стає результативнішим, заснованим на власних дослідженнях учнів.

Список використаних джерел

  1. Про застосування сучасних    комп’ютерних    технологій    у викладанні математики. URL: http://sergeykiev.ua/conspect/comp-tech/AdvancedGrapher.sht ml (дата звернення: 12.11.2023)
  2. Фокіна Л. О., Комп’ютер на уроках математики: посібник для вчителів. 2011 р. 33 с.