Дата зміни інформації:

ВИКОРИСТАННЯ СИМУЛЯЦІЙ З ПЛАТФОРМИ LABSTER В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ

ПАРШУКОВ С.В.

старший викладач кафедри інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

З грудня місяця 2022 року Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини отримав право на безкоштовне використання платформи Labster – світового лідера з розробки віртуальних навчальних симуляторів. На цій платформі доступно більше трьох сотень віртуальних симуляцій з таких галузей: анатомія та фізіологія, біохімія, біологія, біотехнологія, хімія, наука про землю, мікробіологія, фізика.

Після знайомства викладачів університетуз тематикоюіописом симуляцій за їх побажаннями адміністратором від університету на платформі Labster були створенні курси і приєднані симуляції. Назви курсів відповідають назвам таких дисциплін:електрика, оптика, атомна іядерна фізика;хімія;технологія продукції ресторанного господарства; безпека життєдіяльності; електрика і магнетизм; методика навчання фізики; молекулярна фізика і термодинаміка; загальна фізика; астрономія; астрофізика; методика навчання природничих наук; теоретичні і практичні основи шкільного курсу фізики; матеріалознавство та обробка конструкційних матеріалів; ергономіка; вікова фізіологія, шкільна гігієна; фізіологічні основи фізичних вправ; фізіологія рухової активності учнівської молоді; анатомія і фізіологія; зоологія хребетних; зоологія безхребетних; анатомія людини; фізіологія людини і тварин; біотехнологія; генетика; мікробіологія; методика навчання біології; методика навчання дисципліни «Біологія і екологія»; біогеографія; гідрологія; ландшафтнознавство; геоекологія; загальне землезнавство; географія населення; основи технологій виробництва; сучасне природокористування; метеорологія і кліматологія; географія людської діяльності; загальна хімія. Ці дисципліни входять до складу бакалаврських освітніх програм реалізація яких здійснюється на факультетах: фізики, математики та інформатики; природничо-географічному; фізичного виховання; інженерно-педагогічної освіти та інституті економіки та бізнес-освіти.

Викладачі, які забезпечують викладання зазначених вище дисциплін були приєднані до створених курсів у якості співвикладачів. Платформа дозволяє додати 10 співвикладачів до одного курсу і необмежену кількість симуляцій. Співвикладачі можуть додавати або вилучати симуляції, налаштовувати їх (встановлювати кількість спроб, доступність протягом певного періоду часу та видимість здобувачам), запрошувати або приєднувати до своїх курсів з симуляціями здобувачів, переглядати їх прогрес і отримані бали та експортувати результати здобувачів для подальшого опрацювання.

Запрошення здобувачів до курсів можна здійснювати через налаштовуване посилання, електронну пошту або .csv файл. До одного курсу може бути приєднано не більше 200здобувачів.Оскільки в університеті всі здобувачі мають корпоративну пошту і сформовані по Google групах, то приєднання до курсів академічних груп здобувачів було зроблене саме за допомогою .csv файлів.

Кожен симулятор є повноцінним віртуальним комплексом з відео-інструкцією, теоретичними відомостями та інтерактивними вправами, що виконуються у 3D-середовищі сучасних віртуальних лабораторій. Симуляції з платформи Labster передбачають можливість інтеграції в LMS, зокрема в: Canvas, Google Classroom, Moodle, Schoology, Sakai, D2L/Brightspace, Blackboard, але надана ліцензія не дозволяє цього зробити.

В цілому симуляції з платформи Labster можуть стати чудовим доповненням до традиційних лабораторних робіт і навіть їх заміною в умовах дистанційного навчання. Єдиним мінусом, який ускладнює роботу викладачів та здобувачів із платформою, є відсутність перекладу симуляцій українською мовою. Володіння англійською мовою всіма учасниками освітнього процесу дозволить вирішити цю проблему.