ПАРШУКОВА Л.М.
старший викладач кафедри інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій
АЛЄКСЄЄВ А.О.
студент І курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти факультету фізики, математики та інформатики
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
Національна доктрина розвитку освіти України в ХХІ ст. визначає головноюметоюосвіти «створення умов для розвиткуй самореалізації кожної особистості, як громадянина України, формування покоління, здатного навчатися впродовж життя, створювати й розвивати цінності громадянського суспільства» [1, с. 16]. Саме тому в національній системі освіти пріоритетним напрямком є особистісний розвиток, який пов’язаний із формуванням творчого потенціалу, розвитку творчих здібностей.
Розв’язання даної проблеми в процесі навчання пов’язане з доцільним використанням інноваційних технологій та інтерактивних засобів.
Творчі здібності пов’язуються з створенням нового, оригінального продукту, з пошуком нових засобів, методів отримання інформації та реалізації її у практичній діяльності.
Найбільш ефективно ці завдання можуть бути вирішені шляхом використання в навчанні сучасних педагогічних технологій у поєднанні з інформаційними засобами, які забезпечують цілісний розвиток особистості, становлення її творчого потенціалу.
Впровадження в освітню діяльність інноваційних методик дозволяє:
– інтенсифікувати процес навчання;
– активізувати процес пізнання;
– розвивати творче та креативне мислення;
– підсилювати інтелектуальні можливості [2, с. 286].
Сучасна школа потребує вчителя нової генерації, який вмітиме раціонально, цікаво організувати діяльність учнів; розглядати завдання творчого характеру, що сприятиме активізації пізнавальної активності та прояву і розвитку індивідуального творчого потенціалу учня.
Без уміння творчо мислити жодна технологія навчання не буде ефективною. Про це слід пам’ятати при створенні системи навчання в будь-якій ланці освіти.
Отже, школа покликана розвивати творчі здібності буквально в усіх своїх вихованців, зважаючи, звичайно, на те, що діти народжуються з дещо різними задатками творити. Разом з тим, більшою мірою, в першу чергу, потрібно дбати про розвиток творчих здібностей в обдарованої частини учнівського загалу.
Список використаних джерел
- Биков В.Ю. Інноваційні інструменти та перспективні напрями інформатизації освіти. ІКТ в сучасній освіті: досвід, проблеми, перспективи : третя між нар. наук.-практ. конф. Львів : ЛДУ БЖД, 2012. Ч С. 14–26.
- Богданов І.Т., Сергеєв О.В. Засоби інформаційних технологій, їх практичні можливості, дидактична доцільність використання й упровадження. Інформаційні технології в освіті : матеріали наук.-практ. конф. Бердянськ: БдПі, 2001. С. 284–288.