Дата зміни інформації:

РОЗВИТОК ТВОРЧОГО МИСЛЕННЯ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ

ПАРШУКОВА Л.М.

старший викладач кафедри інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій

АЛЄКСЄЄВ А.О.

студент І курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти факультету фізики, математики та інформатики

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Національна доктрина розвитку освіти України в ХХІ ст. визначає головноюметоюосвіти «створення умов для розвиткуй самореалізації кожної особистості, як громадянина України, формування покоління, здатного навчатися впродовж життя, створювати й розвивати цінності громадянського суспільства» [1, с. 16]. Саме тому в національній системі освіти пріоритетним напрямком є особистісний розвиток, який пов’язаний із формуванням творчого потенціалу, розвитку творчих здібностей.

Розв’язання даної проблеми в процесі навчання пов’язане з доцільним використанням інноваційних технологій та інтерактивних засобів.

Творчі здібності пов’язуються з створенням нового, оригінального продукту, з пошуком нових засобів, методів отримання інформації та реалізації її у практичній діяльності.

Найбільш ефективно ці завдання можуть бути вирішені шляхом використання в навчанні сучасних педагогічних технологій у поєднанні з інформаційними засобами, які забезпечують цілісний розвиток особистості, становлення її творчого потенціалу.

Впровадження в освітню діяльність інноваційних методик дозволяє:

– інтенсифікувати процес навчання;

– активізувати процес пізнання;

– розвивати творче та креативне мислення;

– підсилювати інтелектуальні можливості [2, с. 286].

Сучасна школа потребує вчителя нової генерації, який вмітиме раціонально, цікаво організувати діяльність учнів; розглядати завдання творчого характеру, що сприятиме активізації пізнавальної активності та прояву і розвитку індивідуального творчого потенціалу учня.

Без уміння творчо мислити жодна технологія навчання не буде ефективною. Про це слід пам’ятати при створенні системи навчання в будь-якій ланці освіти.

Отже, школа покликана розвивати творчі здібності буквально в усіх своїх вихованців, зважаючи, звичайно, на те, що діти народжуються з дещо різними задатками творити. Разом з тим, більшою мірою, в першу чергу, потрібно дбати про розвиток творчих здібностей в обдарованої частини учнівського загалу.

Список використаних джерел

  1. Биков В.Ю. Інноваційні інструменти та перспективні напрями інформатизації освіти. ІКТ в сучасній освіті: досвід, проблеми, перспективи : третя між нар. наук.-практ. конф. Львів : ЛДУ БЖД, 2012. Ч С. 14–26.
  2. Богданов І.Т., Сергеєв О.В. Засоби інформаційних технологій, їх практичні можливості, дидактична доцільність використання й упровадження. Інформаційні технології в освіті : матеріали наук.-практ. конф. Бердянськ: БдПі, 2001. С. 284–288.