Дата зміни інформації:

МЕТОДИКА НАВЧАННЯ ІНФОРМАТИКИ УЧНІВ ЗЗСО В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

ПАРШУКОВА Л.М.

старший викладач кафедри інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій

РИБКІНА Т.О.

студентка І курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти факультету фізики, математики та інформатики

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Сучасний стан розвитку освіти вимагає від вчителів закладів загальної середньої освіти постійного підвищення їхнього професіоналізму, однією зі складових якого є інформаційно-комунікаційна компетентність. Вона є однією з восьми категорій ключових компетентностей, необхідних для навчання впродовж життя, визначених у рекомендаціях Європейського парламенту та ЄС. Саме тому кожен вчитель повинен мати необхідний рівень ІК-компетентності.

Реалії сьогодення в Україні (пандемія COVID 19 та військовий стан) зумовили освітян реорганізувати свою діяльність, тобто за потреби швидко переходити в дистанційний формат. Цьому сприяють новітні засоби навчання, що відкривають нові можливості в освіті, а отже з’являється необхідність у володінні вчителями електронними засобами навчання (нетбуками, планшетами тощо), розвитку їхнього вміння користуватися необхідним програмним забезпеченням, їх обізнаності щодо основних принципів функціонування ПЗ, а також основних способів та методів їх розробки. Це дасть можливість наповнити освітньо-інформаційне середовище більш якісними ресурсами та збільшити ефективність процесу навчання учнів за допомогою електронних освітніх ресурсів [1, с. 47].

Вчителі інформатики під час карантину стали в авангарді вирішення проблеми організації освітньої діяльності. На уроках інформатики, виходячи з того, що не в усіх школах є можливості для організації дистанційного навчання на платних платформах чи відповідне обладнання, 80% шкіл України за основу взяли Google Клас (classroom). Для онлайн спілкування використали zoom, meet.google.com.

У своїх дистанційних уроках вчителі використовували різноманітні додаткові ресурси. Опрацювати теоретичний матеріал, навіть з підручника, могли всі учні, а виконати практичну роботу далеко не всі, адже умови в дітей різні. Тому найбільш популярними та дієвими в якості контролю знань стали тести. Для цього ефективним ресурсом виявили Google-форми: різноманітні види тестів, можливість оцінювання та контроль від повторної здачі.

Нині постало питання, як підготуватися до майбутніх викликів. Одним зі шляхів організації та впровадження елементів дистанційного навчання вбачаємо у використанні Google G Suite for Education. Пакет G Suite for Education включає безкоштовні хмарні інструменти для некомерційних закладів загальної, фахової передвищої та вищої освіти, в тому числі для тих, що займаються домашнім навчанням. У число доступних сервісів входять додатки для відправки повідомлень і спільної роботи, такі як Gmail, Google Диск, Календар і Google Classroom, Google Meet, Chat, Google Sites

Головне завдання дистанційного навчання – створити безпечні комфортні умови для обміну інформацією між учасниками освітнього процесу.

Список використаних джерел

  1. Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології : підручник /І. М. Дичківська.2-ге вид., доповн. Київ : Академвидав, 349 c.