Дата зміни інформації:

ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ТА ПІДХОДІВ ДО НАВЧАННЯ ІНФОРМАТИЧНОЇ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ ВІДПОВІДНО ДО КОНЦЕПЦІЇ НУШ

ПАРШУКОВА Л.М.

старший викладач кафедри інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій

ФЛОРА І.П.

студентка І курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти факультету фізики, математики та інформатики

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Зміст модельних навчальних програм з інформатики для 5-6 класу розроблених відповідно до Концепції НУШ повністю реалізують чотири змістові лінії освітньої галузі, визначені Державним стандартом базової середньої освіти.

Кожна із тем, що вивчаються має внутрішню інтеграцію за змістовими лініями, а це, в подальшому, дозволяє комплексно розглядати програмний зміст, будуючи причинно-наслідкові зв’язки при вивченні інформатики. Також для реалізації зовнішню інтеграції предмета в систему шкільної освіти у кожній темі передбачається розвиток ключових компетентностей.

Вчитель, за потреби, може змінювати порядок вивчення тем. Також допускається комбінування зміст у кількох тем, не порушуючи змістових зв’язків між ними, для створення інтегрованих проєктів чи модулів. Важливим елементом є те, що потрібно охопити усі передбачені використовуваною вчителем модельною програмою очікувані результати навчання.

Головною методичною роботою вчителя інформатики є вільний вибір педагогічних технологій навчання, методів та форм, прийомів та засобів. Проте, аналізуючи весь перелік модельних програм з інформатики відповідно до НУШ можна чітко виділити рекомендації авторів щодо надання переваги активним освітнім діяльностям, а саме:

-інтерактивним;

– дослідницьким;

– проєктним.

Такі види діяльності на уроці інформатики дають змогу учневі здійснити власний вибір, проявити творчість та креативність, висловити власну позицію, а найважливіше – відповідатимуть освітнім запитам та інтересам.

Учні повинні мати можливість досліджувати та створювати розуміння інформатичних понять на основі особистого досвіду. Вчитель забезпечує умови для розвитку допитливості учнів, підтримує їх ініціативу при вирішенні проблемних ситуацій та самовираження через цифрову творчість. Також важливо пам’ятати про системність та послідовність формування стійких навичок під час виконання тренувальних вправ, практичних та лабораторних робіт, практикумів тощо.

Використання сучасних технологій на уроках інформатики є обов’язковим компонентом,    зокрема    представлення    повідомлень    різними способами. Наприклад, можна досягти запланованих результатів навчання створюючи таблиці, діаграми, інфографіку, мультимедійні анімації та інші інформаційні продукти засобами онлайн-сервісів (стрічка часу, інтелект-карту, інтерактивні плакати) тощо. Також спонукати учнів висловлювати припущення про роботу сучасних цифрових пристроїв, корегуючи їхнє розуміння за потреби та спиратись на власний досвід; продемонструвати на прикладі програмування робототехнічних пристроїв.

Важливо надати учням можливість виконати власний   проєкт використовуючи сучасні технології (індивідуальний чи груповий), представити його, надати й отримати зворотний зв’язок, спробувати його врахувати при доопрацюванні свого продукту.

Список використаних джерел

  1. Ковбасюк Т., Паніна Л. Використання сучасних освітніх інструментів для підвищення рівня цифрової компетентності педагога НУШ /Портал медіаосвіта і медіаграмотність. URL:https://medialiteracy.org.ua/vykorystannya-suchasnyh-osvitnih-instrumentiv-dlya-pidvyshhennya-rivnya-tsyfrovoyi-kompetentnosti-pedago ga-nush/.
  2. Нова українська школа. Концепція. URL: https://mgov.ua/storage/ app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf.