Дата зміни інформації:

ЗАСТОСУНОК GEOMETRIA RA ЯК ЗАСІБ ВІЗУАЛІЗАЦІЇ ГЕОМЕТРИЧНИХ ТІЛ НА УРОКАХ ГЕОМЕТРІЇ

РАШЕВСЬКА Н. В.

кандидат педагогічних наук, доцент

старший науковий співробітник

Інститут цифровізації освіти НАПН України

Вимушений перехід закладів середньої освіти до моделі змішаного навчання спонукав усіх учасників навчального процесу шукати різні шляхи для організації процесу навчання з метою отримання кращих результатів на вихідному контролі та зменшенню навчальних втрат. Навчання в дистанційному форматі потребує організації процесу навчання таким чином, щоб усі учні були максимально залучені до навчання; щоб відбувався двосторонній зв’язок не тільки між учнем та вчителем, але й учнями між собою; щоб навчальний матеріал засвоювався учнем в повному обсязі, був структурований, логічно пов’язаний як в курсі предмету так і в системі освіти в цілому.

Власний досвід роботи в закладах середньої освіти надає можливість стверджувати, що найкраще процес засвоєння нових знань відбувається за умови організації навчання відповідно до дослідницького підходу. Тільки можливість самостійного отримання знань учнем у результаті виконання дослідження не тільки стимулює пізнавальну активність учня, а й формує чітке усвідомлення пройденого навчального матеріалу.

Одним із основним шляхів реалізації дослідницького підходу в процесі навчання є повне занурення учня в процес дослідження, що утруднюється за умови організації сучасного навчання в Україні за моделлю змішаного навчання. Саме тому одним із шляхів вирішення даної проблеми є використання засобів доповненої реальності на уроках або при виконанні інших видів робіт учнями в процесі навчання.

Розглянемо один із таких застосунків як Geometria RA, який можна завантажити безкоштовно з https://play.google.com. Даний застосунок є безкоштовним, що створює умови для його застосування на уроках з геометрії як під час дистанційного так і аудиторного навчання.

Даний застосунок надає можливість створювати тривимірні моделі таких тіл як призма, піраміда, конус, циліндр та куля. За неможливістю вчителем продемонструвати ці тіла підчас уроку з будь-яких причин або при самостійному опрацюванні навчального матеріалу, візуалізація даних тіл створить умови для усвідомленого сприйняття навчального матеріалу та наступних побудов цих тіл безпосередньо учнем.

Як би дивно це не звучало, але на сьогодні існують учні, які в 10-му класі не знають як виглядає паралелепіпед або піраміда, тому для таких учнів вкрай важливим є візуалізація навчального матеріалу з геометрії і усвідомлене сприйняття геометричних тіл та відображення цих тіл на тіла в навколишньому середовищі.

До додатку входить набір карток, що містять мітки для візуалізації геометричних тіл, які потрібно роздрукувати (рис. 1).

Рис. 1. Набір карток для візуалізації геометричних тіл

Навівши камеру смартфона на відповідну мітку, на екрані з’являться візуалізація даного геометричного тіла в тривимірному вигляді. Повертаючи камеру можна розглянути геометричне тіло згори, збоків і уявити як це тіло виглядає в навколишньому просторі.

Треба зазначити, що окрім того, що ми візуалізуємо геометричні тіла, ліворуч з’являється підказка щодо знаходження площ основи, бічної поверхні та повної поверхні геометричного тіла, його об’єму. Звичайно, що такі підказки містять ряд недоліків у процесі запам’ятовування навчального матеріалу, але глобалізація освіти показує, що учні швидше будуть шукати шляхи знаходження розв’язання задачі чим намагатися вивчити формули (рис. 2).

 

Рис. 2 Зображення деяких геометричних тіл за допомогою Geometria RA

Отже, одним із шляхів актуалізації пізнавальної діяльності на уроках геометрії в процесі навчання за дистанційною або змішаною формами, що показує деякий результат підвищення навчальних досягнень учнів та розуміння теоретичного матеріалу, який необхідно засвоїти, є використання засобів мобільних ІКТ.