Дата зміни інформації:

ШЛЯХИ ЗДІЙСНЕННЯ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ УЧНІВСЬКОЇ ТА СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ ЧЕРЕЗ СОЦІАЛЬНІ МЕРЕЖІ

СТЕЦЕНКО Н. М.

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та освітнього менеджменту

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Національно-патріотичне виховання учнівської та студентської молоді завжди було важливою складовою всебічного розвитку особистості. Особливо ця проблема загострилася в умовах війни, коли ворог намагається нав’язати загарбницьку ідеологію та спотворити уявлення підростаючого покоління на причини війни та віроломність російської федерації. Боротьба йде не тільки за територію, а й за свідомість, волю, почуття молодого покоління.

На важливість здійснення національно-патріотичного виховання вказується у Концепції національно-патріотичного виховання в системі освіти України «…коли існує пряма загроза денаціоналізації, втрати державної незалежності та потрапляння у сферу впливу іншої держави, виникає нагальна необхідність переосмислення зробленого і здійснення системних заходів, спрямованих на посилення національно-патріотичного виховання дітей та молоді – формування нового українця, що діє на основі національних та європейських цінностей» [1].

Соціальні мережі суттєво впливають на формування національної свідомості молодих українців, а також на сприйняття різних аспектів життя та подій в Україні. Вони дають змогу швидко поширювати новини, думки та інші інформаційні повідомлення, що може сприяти швидкому формуванню громадської думки щодо різних питань, включаючи національні. Груповий ефект соціальних мереж може призвести до формування загальної думки на національні питання, яка впливає на ідентичність та свідомість української молоді. Соціальні мережі містять загрози та небезпеки, оскільки можуть бути використані для поширення недостовірної інформації, що може впливати на сприйняття національних подій та реальності.

Національно-патріотичне виховання через соціальні мережі є ефективним інструментом для залучення молоді до розуміння та підтримки національної ідентичності та культурно-національних цінностей українського народу.

Здійснення національно-патріотичного виховання учнівської та студентської молоді через соціальні мережі може здійснюватися різноманітними шляхами та методами. (мал.1):

Мал. 1. Основні шляхи здійснення національно-патріотичного виховання учнівської та студентської молоді

На малюнку наочно представлені основні шляхи здійснення національно-патріотичного виховання української молоді:

– розробка і розповсюдження відео, статей, інфографіки та інших форм контенту, які знайомлять з історією, традиціями та досягненнями України. Це може бути зроблено через платформи, такі як YouTube, Facebook або Instagram;

– залучення молоді до конкурсів, які стосуються патріотичних тем, таких як написання патріотичного есе, створення мистецьких робіт, приурочених до Дня Збройних Сил України, чи фотоконкурси;

– сприяння вивченню і обговоренню питань, пов’язаних з історією, культурою і сучасністю України, через вебінари та онлайн-платформи;

– створення ігор та додатків, які дозволяють користувачам відкривати та досліджувати різні аспекти історії та культури України;

– залучення впливових осіб, волонтерів,воїнів ЗСУ, які мають позитивний вплив на молодь, для поширення патріотичних ідей через їхні соціальні мережі;

– формування онлайн-спільнот, де молодь може обмінюватися ідеями, досліджувати історію та спілкуватися на теми, що стосуються національної тематики;

– запуск флешмобів та хештег-кампаній, які підтримують національну гідність та згуртовують націю, спонукають до обговорення національних цінностей;

– створення коротких відео та презентацій, які розповідають про важливі події в історії України, традиції та культурні особливості українського народу.

В цілому, соціальні мережі грають важливу роль у формуванні національної свідомості, але важливо також бути усвідомленим і критичним у використанні     цих    платформ    для    національно-патріотичного   виховання учнівської та студентської молоді та тримати під контролем ворожий контент, який просуває ідею меншовартості українців, української мови, культури, окремих людей чи груп осіб на основі національних ознак.

Список використаних джерел

  1. Концепція національно-патріотичного виховання в системі освіти України. Наказ МОН України від 06.06.2022 р., 527. URL: https://1ll.ink/D5FL
  2. Пєтков С., Коломієць С., Притула О. Патріотичне виховання: теорія і практика. Київ: Видавничий дім «Професіонал», 2021. 224 с.