Дата зміни інформації:

ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ

ТИШНЮК Д.В.

студентка ІІ курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти

факультету фізики, математики та інформатики

Науковий керівник: Махомета Т.М.,

кандидат педагогічних наук, доцент,

декан факультету фізики, математики та інформатики

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Переступаючи поріг класу ми повинні пам’ятати та дотримуватись золотого закону педагогіки: «Людина залишає себе насамперед у людині. У цьому наше безсмертя. У цьому найвище щастя і сенс життя…» (В.О. Сухомлинський). І, справді, як говорив Василь Сухомлинський, ми – педагоги – залишаємо частинку себе в кожному з учнів, наділяючи знаннями, в цьому і полягає велика місія вчителя.

Сучасний світ в глобальній комп’ютеризації та інформатизації надає вчителеві, зокрема вчителю математики, можливість володіти незнаними раніше засобами інтенсифікації процесів інтелектуального розвитку учнів, озброїти їх системою знань та прийомів розумової діяльності. Застосування інформаційних технологій сучасності, у більшій мірі, підвищує інтерес учнів до вивчення математики, їхню пізнавальну активність та самостійність. Тому актуальним є питання щодо застосування сучасних інформаційних технологій при вивченні математики з метою розкриття, розвитку та реалізації інтелектуального потенціалу учнів [2].

Сучасне суспільство в інформаційному просторі ставить перед навчальними закладами завдання підготовки дітей – випускників, здатних:

– правильно адаптуватися і різних життєвих ситуаціях;

– бути самостійними та критично мислити;

– організовано працювати з інформацією;

– бути контактними, комунікабельними в соціумі;

– розвивати в собі моральність, інтелект; підвищувати культурний рівень.

Використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) на уроках математики може значно покращити ефективність навчання та зробити процес цікавішим та інтерактивним. Ось декілька способів, які можна використовувати ІКТ на уроках математики:

1) Віртуальні дошки, які сприятимуть поясненню математичних концепцій.

2) Інтерактивні відео та анімації, які використовують для демонстрації розв’язання математичних задач чи пояснення складних концепцій.

3) Математичні ігри та онлайн-ресурси, які сприяють закріпленню практичних навичок.

4) Віртуальні лабораторії та моделювання, які використовують для вивчення математичних концепцій та моделювання математичних процесів за допомогою віртуальних інструментів та програм.

5) Віддалені уроки та онлайн-коллаборація, дозволяють організовувати спільні математичні проекти за допомогою онлайн-платформ та інструментів для співпраці.

6) Електронні тести та платформи для оцінювання, дозволяють здійснювати перевірку рівня засвоєння матеріалу.

7) Інтерактивні додатки та програми допомагають відпрацьовувати практичні вміння тощо.

Використання комп’ютера можливе на всіх етапах: в процесі навчання – при поясненні нового матеріалу, закріпленні, повторенні та контролі; при підготовці до уроку.

Сучасний урок неможливий без ілюстративного матеріалу, в інтерпретації презентації. Не секрет, що презентація дозволяє якісно реалізувати принципи наочності і доступності під час навчання; створювати проблемні ситуації; ефективно використовувати час на уроці [1]. Якщо ж брати до уваги контроль знань, то ефективним в цьому випадку є використання різного роду тестів. Найбільш ефективними інтернет-ресурсами для створення тестування є:

https://vseosvita.ua – національна освітня платформа, яка у своєму сервісі містить платформу для автоматизованого тестування.

https://naurok.com.ua – освітній онлайн-портал для вчителів, який дозволяє створювати онлайн-тести для контролю знань і залучення учнів до активної роботи у класі та вдома.

https://kahoot.it – це платформа, на якій створюється навчальна гра за допомогою заготовлених шаблонів, які надсилаються учням.

https://get.plickers.com – це сервіс, який дозволяє проводити мобільні голосування і фронтальні опитування на занятті з вивченого матеріалу в тестовій формі. Результати опитування аналізуються без тривалої перевірки та швидко виводяться на екран комп’ютера (проектора), який має з’єднання з інтернетом.

На часі є актуальним впровадження інформаційних технологій в освітній процес. Перш за все, як засіб доступу до інформації, індивідуалізації та диференціації навчання. Інформаційні технології використовуються не лише для ознайомлення учнями нового матеріалу, закріплення та повторення вивченого, але й для підвищення інтересу учнів до математики, для урізноманітнення навчального матеріалу, для того, щоб урок був яскравим, насиченим і нетрадиційним просто необхідно використовувати інформаційні технології, пам’ятаючи при цьому про міру і доцільність їх застосування.

Використання інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі сприяє більшому залученню учнів до вивчення математики, розвиває їхні технологічні та аналітичні навички та робить навчання більш доступним та цікавим.

Список використаних джерел:

  1. Пищик О. Інформаційно-комп’ютерні технології та сучасний урок. Відкритий урок. №3. 2010. С. 26–30.
  2. Гарус І.Б. Уроки математики у школі з використанням електронних засобів навчання : навчально-методичний посібник. Полтава : ПОІППО, 20 101 с.