Дата зміни інформації:

ВИКОРИСТАННЯ MOZAIK EDUCATION У ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ У ЗЗСО

ТІТОВА Л.О.

викладач кафедри інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій

СЕРГЕЄЄВ В.Г.

здобувач другого (магістерського) рівня вищої освіти факультету фізики, математики та інформатики

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Сучасне суспільство характеризується стрімким розвитком інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ). Саме тому шкільний курс інформатики відіграє важливу роль у формуванні інформаційно-цифрової компетентності учнів, що допоможе у їх адаптації до вимог цифрового суспільства. Одним із засобів підвищення ефективності викладання інформатики в ЗЗСО та формування інформаційно-цифрової компетентності учнів є використання інтерактивних технологій під час навчальних занять [2].

Серед інтерактивних платформ, які можна використовувати для викладання інформатики, особливе місце займає Mozaik Education. Цей сервіс пропонує широкий спектр навчальних матеріалів для різних рівнів та галузей освіти, включаючи інформатику.

Mozaik Education – це інтерактивна платформа, яка дозволяє створювати та використовувати навчальні модулі, що містять текстову, графічну та відеоінформацію, а також інтерактивні завдання та ігри [1].

Сервіс був розроблений угорською компанією Mozaik Digital Education у 2006 році. Спочатку він був призначений для використання в навчальних закладах Угорщини, але з часом став доступним і для інших країн світу. Mozaik Education використовується в школах та університетах понад 100 країн світу. У 2023 році сервісом користувалися понад 10 мільйонів учнів і викладачів [5].

Однією з особливостей Mozaik Education є наявність підручників з інформатики, що дозволяє опрацьовувати інформацію з будь-якого гаджета як учителям, так і учням [1]. Окрім того, учитель може додавати до підручника інтерактивні елементи, що містяться на платформі Mozaik, зокрема 3D-сцени, ігри та інші інструменти. Це дозволяє створити такі умови для учнів, які б забезпечили мотивацію до навчання та активну пізнавальну діяльність [2].

Використання під час навчальних занять 3D-сцен дозволить візуалізувати навчальний матеріал, викликаючи цим самим інтерес до вивчення теоретичного матеріалу [4]. Так, наприклад, на порталі mozaWeb доступна 3D-сцена «Настільний комп’ютер», що дозволяє ознайомитись з будовою системного блоку персонального комп’ютера (ПК) (рис. 1) та основними периферійними пристроями. Особливо корисним буде використання такої наочності під час дистанційного навчання, коли немає змоги розглянути будову ПК фізично.

Щодо ігрових елементів, то на сайті доступні інструменти, що дозволяють створити опитування, тести, кинути кубик чи засікти час. Також вікторини часто доступні і у 3D-сценах (рис. 1), це дозволяє одразу провести рефлексію та дізнатись про рівень засвоєних учнями знань [3].

Рис. 1. Компоненти ПК у 3D-сцені «Настільний комп’ютер»

Таким чином, MozaiK Education є інструментом для підвищення мотивації учнів та забезпечення наочності під час навчання інформатики у закладах загальної середньої освіти. Його використання дозволяє залучити учнів до процесу, розвивати їхні інформаційно-цифрові компетентності та формувати інтерактивне освітнє середовище.

Список використаних джерел

  1. Ковтанюк М.С., Криворучко І.І., Тітова Л.О. Можливості використання сервісу mozaWeb у підготовці майбутніх учителів математики. Наукові інновації та передові технології. 2022. № 9(11). С. 98–107. URL: https://doi.org/ 10.52058/2786-5274-2022-9(11)-98-107.
  2. Криворучко І.І., Ковтанюк М.С. Використання інтерактивних технологій в освітньому процесі. Інформаційно-комп’ютерні технології – 2021 (ІКТ-2021) : тези доп. ХІІ Міжнар. науково-техн. конф., м. Житомир, 1–3 квіт. 2021 р. Житомир, С. С.         145–146. URL:                     https://dspace.udpu.edu.ua/handle /123456789/13662.
  3. Тітова Л.О. MozaWeb як інструмент освітньої гейміфікації у підготовці майбутнього вчителя. Сучасні інформаційні технології в освіті і науці : ІV Всеукр. наук.-практ. конф., м. Умань, 17–18 листопада 2022 р. Умань, 2022. С. 102–104.
  4. Ткачук Г.В., Медведєва М.О. ІКТяк засіб формування інформаційно-цифрової компетентності студентів педагогічних університетів. Молодь і ринок. № 1/209. С. 74–80. URL: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.272479.
  5. Цифрова освіта та навчання від Mozai Цифрова освіта та навчання від Mozaik. URL: https://ua.mozaweb.com/uk/index.php.