Дата зміни інформації:

ВИВЧЕННЯ ТЕМИ «КОМП’ЮТЕРНЕ МОДЕЛЮВАННЯ» НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ

УСАТЮК Д.І.

здобувач І курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти факультету фізики, математики та інформатики

Науковий керівник: Ковтанюк М.С.

викладач кафедри інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

У сучасному світі, де стрімко розвивається інформаційна технологія, вивчення теми «Комп’ютерне моделювання» на уроках інформатики стає надзвичайно актуальним завданням. Ця тема не лише відображає сутність сучасних викликів у галузі інформаційних наук, але й визначає ключові аспекти підготовки молодого покоління до цифрового віку. У цьому контексті вивчення «Комп’ютерного моделювання» набуває стратегічної ваги, розкриваючи перед учнями нові можливості та навички, необхідні для ефективної взаємодії з сучасним інформаційним середовищем.

Однією з ключових складових вивчення «Комп’ютерного моделювання» є розуміння основних понять та побудова моделей. Сучасний учитель інформатики повинен докладати зусиль для того, щоб учні засвоїли методи побудови і аналізу абстрактних сценаріїв, які репрезентують реальні об’єкти чи процеси.

Відповідно до досліджень Іванов, О. (2022). «Комп’ютерне Моделювання: Основні Підходи до Вивчення», важливо надавати учням можливість застосовувати ці знання у різних галузях, починаючи від інформаційних технологій і закінчуючи наукою та бізнесом [3].

Ефективна методика включає інтерактивні форми навчання та використання інноваційних засобів. Використання сучасних віртуальних лабораторій та спеціалізованих програм дозволяє учням не лише теоретично вивчати поняття, але й здобувати практичний досвід у створенні та тестуванні моделей.

Як стверджує Петренко І. (2020) у своїй статті «Інтеграція Технологій в Навчанні: Підвищення Ефективності та Зацікавленості Учнів», інноваційні методи навчання сприяють активному залученню учнів до процесу вивчення, розвиваючи їхні творчі та аналітичні здібності.

Методика вивчення також повинна враховувати важливість інтеграції «Моделі, комп’ютерного моделювання» з концепцією STEM. Вивчення цієї теми може стати кроком до розвитку комплексних навичок,необхідних для вирішення сучасних завдань. Застосування інноваційних методів, таких як віртуальні лабораторії та спеціалізовані програмні засоби, може максимально підвищити ефективність інтеграції.

У своїй статті «Innovations in STEM Education: Integrating Computational Modeling» (Smith, 2021), автор вказує на те, що інтеграція комп’ютерного моделювання з STEM підвищує якість навчання та розвиває інтелектуальні здібності учнів.

Розвиток інноваційних методик вивчення повинен ґрунтуватися на педагогічних підходах. Важливо створити умови для розвитку критичного та творчого мислення учнів, сприяючи їхньому самовираженню та вибору індивідуальних шляхів навчання.

У статті «Computational Thinking in the Classroom: Strategies for Integration» (Brown & Johnson, 2022) підкреслено, що вивчення «Моделей, комп’ютерного моделювання» сприяє розвитку обчислювального мислення та забезпечує вчителям стратегії для ефективної інтеграції цих концепцій у педагогічний процес.

Вивчення теми «Комп’ютерне моделювання» на уроках інформатики в загальноосвітніх навчальних закладах виявляється необхідним    етапом формування інформаційної грамотності учнів. Інтеграція сучасних методів, інноваційних засобів та зв’язок з іншими темами інформатики робить процес навчання більш цікавим та ефективним. Комп’ютерне моделювання відкриває нові можливості для розвитку творчого та критичного мислення учнів, готуючи їх до активної участі в сучасному цифровому суспільстві.

Список використаних джерел

  1. Криворучко І.І., Ковтанюк М.С. Використання інтерактивних технологій в освітньому процесі. Інформаційно-комп’ютерні технології – 2021 (ІКТ-2021) : тези доп. ХІІ Міжнар. науково-техн. конф., м. Житомир, 1–3 квіт. 2021 р. Житомир, С. С. 145–146. URL: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/ 13662.
  2. Вакалюк Т.Ю, Морозов А., Антонюк Д., Марцева Л. Використання цифрових освітніх технологій у    навчанні     інформатики     учнів                  основної        школи. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти. 2022. Т. 2, № С. 5–14. URL: https://doi.org/10.31865/2414-9292.17.2022.259988.
  3. Яцюк С., Хомяк М., Юнчик В., Чепрасова Т. Методика використання цифрових освітніх ресурсів у процесі підготовки майбутніх учителів інформатики. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти. 2021. № 16. С. 15–25. URL: https://doi.org/10.31865/2414-9292.16.2021.246263.