Дата зміни інформації:

ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРНЕТ-СЕРВІСІВ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ БАКАЛАВРІВ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ

ФІЛІМОНОВА І.А.

доктор філософії, доцент

доцент кафедри професійної освіти та технологій за профілями

ГРОНСЬКА С.В.

студент другого (магістерського) рівня вищої освіти факультету інженерно-педагогічної освіти

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Специфіка освітнього процесу підготовки майбутніх бакалаврів професійної освіти полягає в тому, щоб приділити більшу увагу розвитку їх професійної компетентності та набуттю досвіду практичної професійної діяльності. Часто досягнення таких освітніх цілей ускладнюється через неякісне (неповне) або повільне засвоєння теоретичних знань, що може бути викликано різними об’єктивними й суб’єктивними причинами. Саме тому пропонуємо перейняти принципи змішаного навчання, провідна ідея якого полягає в тому, що певну частину навчальних предметів здобувачі опановують за традиційною моделлю навчання, а іншу – за допомогою дистанційного навчання з використанням спеціалізованого програмного забезпечення [3].

Заняття з фахових дисциплін в умовах змішаного навчання доцільно проводити за такими етапами: організаційний (очне навчання), теоретичний (дистанційне навчання), професійно-практичний (очне навчання в синхронному режимі), підсумковий (дистанційне навчання). На визначених етапах доцільно використовувати різноманітні інтерактивні сервіси дистанційного навчання. Зокрема, на етапі організації навчальної дисципліни доречним буде використання сервісу LinkedIn – соціальної мережі для ділового спілкування, пошуку співробітників та відкритих вакансій. Такий сервіс необхідний для використання здобувачами, оскільки їх друзями будуть колеги з різних місць роботи та менеджери з пошуку працівників різних компаній.

На другому,теоретичному етапі стануть у нагоді такі інтерактивні сервіси дистанційного навчання як Flickr, Photobucket, що надають доступ до ілюстративних матеріалів. Так інтернет-сервіс Photobucket призначений для зберігання мультимедійних файлів з можливістю конвертації у будь-який формат. Має популярність серед десятків мільйонів користувачів, які зберігають свої фотографії і ставлять посилання у своїх блоґах.

Flickеr – вебсайт для розміщення фотографій та відеоматеріалів, їх перегляду, обговорення, оцінки та архівування. Flickеr популярний завдяки зручній та простій системі завантаження та пошуку фотографій. Дозволяє спілкуватися та створювати тематичні групи, соціальні мережі. Базова конфігурація сервісу є безоплатною, а за окрему плату надаються додаткові послуги. Кожен користувач може створити необмежену кількість тематичних груп для спілкування з іншими учасниками або взяти участь у будь-якій з існуючих груп [5].

Інтернет-сервіс Delicious – це вебсайт, що безоплатно надає зареєстрованим користувачам послугу зберігання і публікації закладок на сторінки Всесвітньої мережі. Такий сервіс стане доречним на теоретичному етапі, коли викладач систематизує навчальний матеріал та підбирає цікаву додаткову навчальну інформацію. Для того, щоб не завантажувати відібрані навчальні відеоролики і, водночас, не втратити необхідні інформаційні матеріали, варто використовувати цей сервіс, зберігаючи там посилання та користуючись під час проведення занять в режимі дистанційного навчання.

Vimeo – це альтернативний сервіс, що надає можливість перегляду відеороликів. Vimeo може похвалитися одним з найплавніших, найшвидших і чуйних відеоплеєрів. Чітко видно, яка частина ролика буферизувалася. Але навіть коли вам потрібна та частина, яка ще не встигла завантажитись, відтворення найчастіше триває без затримок. Інтерфейс програвача не захаращений зайвими деталями. Одна з особливостей сервісу – якість відео. У ньому використовуються найкращі методи декодування, ролики мають високий бітрейт. Завдяки цьому контент виглядає багатшим [1].

Web 2.0 – методика проектування систем, які шляхом обліку мережних взаємодій, стають тим краще, чим більше людей ними користуються. Особливістю Web 2.0. є принцип залучення користувачів до наповнення і багаторазової вивірки контента.

Slideshare – це соціальний сервіс, який дає змогу конвертувати презентації PowerPoint у формат Flash та призначений головним чином для збереження та подальшого особистого або сумісного використання. Використовується для професійного вмісту, включаючи презентації, інфографіку, документи та відео [1].

На відміну від попереднього сервісу, інтерент-ресурс Prezi – це хмарне презентаційне програмне забезпечення, розроблене на початку 2009 року. Сервіс використовує масштабований інтерфейс користувача,котрий  дозволяє оперувати даними у Parallaxi. Сервіс базується на гнучкому використанні презентаційного полотна. На відміну від звичних презентацій PowerPoint, у цьому середовищі можна створити цікаві нелінійні мультимедійні документи з нестандартними анімаційними переходами між слайдами [4].

Etherpad – це вебзастосунок-текстовий редактор для спільного редагування в реальному часі, що дозволяє авторам моментально редагувати текстовий документ і бачити редагування всіх інших учасників в реальному часі, з можливістю відображати внесок кожного автора.

Приклади використання охарактеризованих інтернет-сервісів в освітньому процесі підготовки майбутніх бакалаврів професійної освіти в умовах змішаного навчання наведено у таблиці 1.1.

Таблиця 1.1.

Використання інтернет-сервісів в освітньому процесі майбутніх бакалаврів професійної освіти в умовах змішаного навчання

Перевагами такої організації навчання є: ефективне використання часу; гнучкість і доступність навчання (зручний час та місце); робота вдома; різноманітність можливостей для навчання; врахування індивідуальних особливостей здобувачів; формування навичок самоосвіти, самонавчання тощо.

Отже, змішане навчання в освітньому процесі підготовки майбутніх бакалаврів професійної освіти буде більш ефективним завдяки гармонійному поєднанню дистанційного навчання в опануванні теоретичних знань здобувачів вищої освіти та традиційного очного навчання у формуванні їхніх практичних професійних компетентностей.

Список використаних джерел

  1. Slideshare найкращий сайт для пошуку презентацій.                                                                                                     Toplead. URL: https://toplead.com.ua/ru/blog/id/slideshare-luchshij-servis-dlja-prodvizhenija-vash-prezentacij-072/ Дата звернення: 11.11.2023 р.
  2. Vimeo краще ніж YouTube. URL: https://smartik.kieua/1231-2/Дата звернення: 11.11.2023 р.
  3. Підготовка педагогічних працівників професійно-технічних навчальних закладів до дистанційного навчання кваліфікованих робітників / О.В. Базелюк, А.А. Каленський, С.Г. Кравець та ін. Київ: Ін-т проф.-тех. освіти НАПН України, 2017. 76 с.
  4. Створення презентацій за допомогою сервісу Prezi. Офіційний сайт Prezi.com.u URL: https://prezi.com/k6vhsbhw5spr/prezi/     Дата                  звернення: 11.11.2023 р.
  5. Створення бази резервного копіювання фотографій. Офіційний сайт Flickеr.https://ua.waykun.com/articles/flickr-jak-servis-rezervnogo-kophp. Дата звернення: 11.11.2023 р.