Дата зміни інформації:

ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ПЕДАГОГІЧНІЙ РОБОТІ

ШУЛЯК А.С.

доктор філософії, старший викладач кафедри інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Інформаційно-комунікаційні технології впливають на всі сфери діяльності людини. Вони стали невід’ємною частиною глобального інформаційного простору. Сучасна система освіти супроводжується істотними змінами в педагогічній теорії та практиці, спрямованими на її входження у світове інформаційне суспільство.

На думку В.І. Пожуєва, глобальне інформаційне суспільство формується в результаті нової глобальної соціальної революції, основою якої є вибуховий розвиток і конвергенція інформаційних та телекомунікаційних технологій; це суспільство, у якому головною умовою добробуту кожної людини і кожної держави стає знання, що досягається завдяки доступу до інформації і вмінню з нею працювати; суспільство, у якому обмін інформацією не буде мати ні часових, ні просторових, ні політичних кордонів, у якому за допомогою наукової обробки даних і підтримання знання будуть прийматися обгрунтовані рішення з метою покращення якості життя; суспільство, яке відкриває кожній людині нові можливості для самореалізації [3, c. 8].

Н. Кіяновська зазначає, що інформаційні технології, що базуються на використанні персональних комп’ютерів, комп’ютерних мереж і засобів зв’язку утворюють інформаційно-комунікаційні технології; ІКТ є терміном, що підкреслює роль уніфікованих технологій та інтеграцію телекомунікацій (телефонних ліній, бездротових з’єднань), комп’ютерів, програмного забезпечення, накопичувальних та аудіовізуальних систем, що надають можливість користувачам створювати та зберігати дані, змінювати їх, передавати іншим користувачам [1, с. 119].

Використання інформаційно-комунікаційних технологій в педагогічній роботі – актуальна проблема, що потребує дослідження.

Серед величезного різноманіття навчальний мультимедійних засобів Л.А. Майборода виділяє такі: мультимедійні презентації, відеофрагменти, навчальні фільми, автоматизовані навчальні системи (мультимедійні програмні засоби), зокрема системи комп’ютерного тестування, комп’ютерні тренажери тощо; їх використання педагогом не тільки звільняє його від рутинної роботи в організації освітнього процесу, підготовці до уроку,й дає можливість створювати навчальну базу і формувати сучасний комплекс інформаційно-методичного забезпечення навчальних дисциплін в електронній формі [2, c. 18–19].

Інформаційно-комунікаційні технології допоможуть покращити освітній процес, забезпечивши доступ учням, студентам, педагогам до різноманітних знань і матеріалів. Так, використання онлайн курсів забезпечить вільний доступ здобувачам освіти до необхідних їм матеріалів з будь-якого місця і в будь-який зручний для них час. Інформаційно-комунікаційні технології – це засіб спілкування з рідними чи друзями, які перебувають за кордоном.

Отже, використання інформаційно-комунікаційних технологій сприяє ефективності процесу навчання, підвищує професійну компетентність педагогів, забезпечує активну пізнавальну діяльність учнів, готує нове покоління до життя в сучасних інформаційних умовах.

Список використаних джерел

  1. Кіяновська Н. Генезис поняття «інформаційно-комунікаційні технології». Наукові записки Кіровоградського педагогічного університету імені Володимира Винниченка. Серія : Педагогічні науки. 2013. Вип. 121 (1). С. 117–122.
  2. Майборода Л.А. Методика застосування інформаційно-комунікаційних технологій у діяльності педагога професійного навчання (на прикладі професій галузі зв’язку) : методичні рекомендації. К. ФОП Поліщук О.В. 2012. 104 с.
  3. Пожуєв В.І. Інформаційно-комунікаційні технології як один з найважливіших факторів формування інформаційного суспільства. Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії. 2012. № 49. С. 5–16.