Дата зміни інформації:

РОЛЬ ІКТ У НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ

ПАРХОМЕНКО А.Ю.

студентка ІІ курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти

факультету фізики, математики та інформатики

Науковий керівник: Тягай І.М.,

кандидат педагогічних наук, доцент,

доцент кафедри вищої математики та методики навчання математики

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Національна українська школа (НУШ) – це концепція навчання, яка базується на загальнолюдських цінностях, національному культурному спрямуванні та врахуванні індивідуальних особливостей кожного учня. Інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) відіграють важливу роль у впровадженні та розвитку НУШ. Останнім часом комп’ютерне обладнання та інші засоби інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) почали використовуватися все частіше.

Впровадження ІКТ у різноманітні галузі життя та діяльності людини не може обійти й освітній процес, зокрема й НУШ. Виходячи з цього, неабияке значення набуває одночасно суворий і добрий підхід до поведінки дитини, що передбачає його повну відповідальність за свої вчинки та інше міркування сучасного вчителя на свідоме сприйняття послідовно-нових умов до його праці, бути готовим використовувати ІКТ, як один із допоміжних ресурсів у навчанні.

Впровадження цифрових технологій в освітній процес є однією з найбільш важливих тенденцій розвитку освіти. Вони сприяють його інтенсифікації, збільшують швидкість та якість сприйняття, розуміння та засвоєння знань учнями. Процес навчання стає більш мобільним, диференційованим та індивідуальним. Так, використання на уроках дослідницько-пошукової роботи, методу проєктів, розвивальних навчальних ігор із застосуванням цифрових технологій, сприяє кращому засвоєнню інформації, бажанню вчитися, створенню нових освітніх продуктів. При цьому технології не замінюють вчителя, а доповнюють його. Таким урокам властиві адаптивність, керованість, інтерактивність, поєднання індивідуальної та групової роботи, часова необмеженість навчання.

Цифрові технології створюють учителю нові можливості, дозволяючи разом із учнем отримувати задоволення від захоплюючого процесу спілкування та пізнання. Вони сприяють автоматизації більшої частини роботи педагога, вивільняючи людський ресурс на пошук, спілкування, індивідуальну роботу з учнями, уможливлюють отримання моментального зворотнього зв’язку, покращують ефективність управління освітнім процесом та освітою в цілому [4, 23-24].

Сучасний вчитель має прагнути до використання інтерактивного методу застосування ІКТ та прийти до розуміння, що ІКТ – це не презентація «скинута» на флешку, а сучасні освітні онлайн-сервіси,  навчальні платформи, мультимедійні технології, дистанційне індивідуальне навчання, навчально-розвивальні проекти в соціальних мережах.

ІКТ дозволяють учням швидко та легко знаходити потрібну інформацію, використовуючи Інтернет, електронні ресурси та інші засоби. Це розширює можливості навчання та дозволяє дітям самостійно досліджувати світ. ІКТ надають доступ до різноманітних електронних навчальних ресурсів, таких як відеоуроки, інтерактивні завдання, електронні підручники тощо. Це сприяє більш ефективному та цікавому засвоєнню навчального матеріалу.

Використання комп’ютера в новій українській школі сприяє підвищенню зацікавленості та мотивації навчання, завдяки новітнім методам роботи; активізації навчання, завдяки впровадженню цікавих і швидкозмінних форм надавання інформації; індивідуального засвоєння знань; поглиблення інформаційного і тестового наповнення, надання доступу учням до інформації, великі можливості швидко здобувати необхідні дані в найбільшому обсязі; правильної перевірки й оцінювання знань, умінь і навичок учнів.

Крім того, ІКТ можуть бути використані для організації проектної роботи, колективних завдань, віртуальних екскурсій, що сприяє розвитку комунікативних, творчих та критичного мислення учнів і є дуже поширеними формами організації освітньої діяльності в НУШ.

Елементи різних технологій, які ми сприйняли завдяки комп’ютерній техніці, надавач освіти може використовувати для узагальнення матеріалу на уроці, який є цікавим для дітей, опираючись на їх інтереси, здібності, особисті цінності й індивідуальний досвід, надання можливості для самореалізації в пізнавальній та інших видах діяльності, що створюють комфортні умови для самопізнання учня в інформаційному суспільстві.

З приходом комп’ютера у нову українську школу (НУШ), ми можемо стверджувати, що він не замінить ні вчителя, ні підручник. Та коли створюємо електронний дидактичний матеріал, то застосовуємо його на різних етапах уроку, через те можемо розвивати вербально-логічний, наочно-дієвий, просторовий, візуальний тип мислення та поєднуємо слухове й зорове сприймання матеріалу.

На мою думку, при використанні ІКТ у НУШ ми розвиваємо у дітей: креативне мислення, навчаємо по-новому сприймати прочитаний  або прослуханий текст, дозволяємо висловлювати свої думки точніше і повніше. А це, говорить про те, що головним завданням при використанні ІКТ під час вивчення навчальних предметів у новій українській школі (НУШ), є підвищення пізнавальної зацікавленості учнів, вносяться істотні зміни у працю педагога та розвиток учня як особистості, ставить нові завдання до вивчення та майстерного професійного викладання предмета у комп’ютерному класі, вимагає чітко, організовано та з індивідуальним підходом до кожної людини під час навчально-виховного процесу у своїй діяльності.

Список використаних джерел

  1. Використання ІКТ в навчальному процесі. – [Електронний ресурс]. –Режим доступу: http://klasnaocinka.com.ua/ru/article/vikoristannya-ikt-v-navchalnomu-protsesi.html
  2. Використання інформаційно-комунікаційних технологій в навчально-виховному процесі. – [Електронний   ресурс]. – Режим доступу: at.ua/publ/prezentaciji/metodichna robota
  3. Інформаційно-комунікаційні технології. – [Електронний ресурс]. –Режим доступу: wikipedia.org/wiki/інформаційно-комунікаційні_технології
  4. Проект Цифрова адженда України –2020(«Цифровий порядок денний» –2020) Концептуальні засади (версія 1.0). Грудень, 2016. – URL: https://ucci.org.ua/uploads/files/58e78ee3c3922.pdf.