ІІ курс, природничо-географічний факультет
Ткачук Г.В., канд.пед.наук
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
Умань
На сучасному етапі розвитку людства інформаційні технології займають одне з визначних місць. З’являються послуги, побудовані на сервісах Інтернету. Використання різноманітних інтерактивних технології визначається вже не тільки як дань моді, а й як серйозна конкурентна перевага. Саме це стало передумовою створення мережних сервісів Веб 2.0.
Веб 2.0— друге покоління сервісів , що останнім часом стали основою розвитку мережі Інтернет. Термін Веб 2.0 було запропоновано у 2004 році ам. вченим Тімом О’Рейлі та комерційним організатором серії конференцій під назвою «Веб 2.0», — МедіаЛайв, для означення сукупності прогресивних тенденцій у розвитку веб-технологій [1].
Принциповою відмінністю технології Веб 2.0від технологій Веб 1.0 (першого покоління сервісів мережі Інтернет), є те, що використання саме технології Веб 2.0 дає змогу не лише переглядати веб-ресурси мережі, а й завантажувати власні, здійснювати обмін цими ресурсами з іншими користувачами, діяти спільно з метою їхнього накопичення, брати участь в обговореннях та ін.
Сьогодні термін Веб 2.0 означає сукупність певних конкретних технологій, представлення інформації у веб-орієнтованому середовищі та побудову інформаційних відношень. Технології Веб 2.0 справедливо називають соціальними сервісами мережі Інтернет, оскільки їх використання зазвичай здійснюється спільно в межах відповідної групи користувачів.
Протягом навчального року, у процесі дослідження, ми використовували такі сервіси як blogger.com (створено особистий блог http://pruiiemska21pgf.blogspot.com), вікі-енцилопедія (Wikipedia.com), карти знань (Bubbl.us), Google-картинки, мережевий сервіс SlideShare (для роботи з мультимедійними презентаціями), YouTube (подача послуг розміщення відеоматеріалів).
Метою дослідження було створення блогу як засобу накопичення продуктів діяльності в різних середовищах. Його вміст можна назвати стрічкою, яка заповнюється в хронологічному порядку згідно з датами їх публікації. Оскільки з часом у блозі накопичується багато постів (дописів), зазвичай ця стрічка займає кілька веб-сторінок, так що найновіший пост займає верхню частину першої сторінки, і чим давніше, тим нижче від нього містяться попередні дописи.
Кожен допис у блозі має заголовок, дату публікації, власне зміст, який складається з гіпертексту (думки, цитати), посилань на інші сайти та блоги в Інтернеті, зображень, відео, допоміжних карт знань, презентацій. Також повідомлення може містити коментарі до нього, залишені відвідувачами та просту веб-форму, за допомогою якої додаються коментарі.
Вчитель у своїй практиці може широко використовувати усі мережні сервіси Веб 2.0, влаштовувати он-лайн дискусії, створювати публікації, використовувати блог як віртуальну дошку оголошень, розміщувати конспект уроку чи його план на своєму блозі, використовувати свій блог для організації позакласних заходів, а системи вікі-енциклопедій − як джерело навчального матеріалу.
Тож, технологія Веб 2.0 є одним із основних центрів сучасного інформаційного простору. Ми маємо навчитися правильно ним користуватися, та активно використовувати його для досягнення наших цілей.
Список використаних джерел
- Tim O’Reilly What Is Web 2.0 / Tim O’Reilly / Режим доступу: http://oreilly.com/pub/a/web2/archive/what-is-web-20.html, 09.30.2005.