ІV курс, фізико –математичний факультет
Стеценко Н. М., канд.пед. наук, доцент
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
Умань
На сьогоднішній день тестова перевірка знань учнів є однією з ефективних форм здійснення контролю.
Тести розподіляються на дві основні форми:
– завдання закритої форми із запропонованими відповідями;
– завдання відкритої форми з вільно конструйованою відповіддю.
Найбільш зручними в обробці результатів тестування закритої форми є використання комп’ютерних технологій.
Комп’ютерне тестування відіграє важливу роль у контролі знань учнів з будь-якого предмету і викликає до себе значний інтерес, особливо в останні роки. Виконання тестів на комп’ютері впроваджуються в масову практику й офіційно рекомендуються програмами вивчення різних дисциплін.
Вступний, поточний, тематичний, підсумковий та заключний контроль навчальних досягнень учнів можна здійснювати засобами комп’ютерних технологій.
Використання комп’ютерного тестування під час уроків та в позаурочній діяльності (для самоконтролю) спонукає учнів до систематичного вивчення матеріалу, дає можливість проаналізувати свої помилки, не допускати їх при контролі навчальних досягнень з того чи іншого предмету. Разом з тим, виконання тестових завдань на комп’ютері дає можливість вчителю об’єктивно та швидко оцінити знання учнів, проаналізувати типові помилки школярів, сприяє формуванню в них адекватної самооцінки.
Не згоден з точкою зору автора про об’єктивність тестових завданнь. В тестовій формі завданнь практично виключена можливість перевірити орієнтацію студента в причинно-наслідкових зв’язках, а лише такий рівень знаннь студента може гарантувати якісне практичне застосування набутих ним знань. А впроваждувати новітні технології контролю просто через їх новизну, не приймаючи до уваги їх ефективність – недоцільно і непрофесійно.
На мою думку, саме підвищений акцент на “сухій” теорії і є найбільш значимим чинником погіршення рівня вищої освіти у нашій країні.