Навчально-методичний семінар-тренінг «Використання веб-ресурсів в професійній діяльності вихователя дошкільного навчального закладу»

Спостерігаючи за дітьми, навіть зовсім маленькими, ми часто відзначаємо, як швидко вони освоюють сучасну техніку — без жодних інструкцій, неначе вже народилися зі знанням, як поводитися з комп’ютером чи мобільним телефоном. Для них це — природно, як природно розвиватися, пізнавати світ. Тому запитання «Чи можна сьогодні організувати ефективний освітній процес без застосування інформаційно комунікаційних технологій?» звучить, скоріше, риторично.

І тим гостріше постає інше запитання: «Чи може організувати такий процес педагог, який не володіє інформаційно комунікаційними технологіями?»

25 березня  на базі кафедри інформатики та ІКТ проведено  навчально-методичний семінар-тренінг на тему: «Використання веб-ресурсів в професійній діяльності вихователя дошкільного навчального закладу».

1

В семінарі взяли  участь 23 вихователя із ДНЗ міста Умань: Дошкільний навчальний заклад № 28, Дошкільний навчальний заклад ясла – садок комбіновоного типу № 31 “Чебурашка”, Дошкільний навчальний заклад ясла – садок комбінованого типу №8

2

Розпочала роботу семінару-тренінгу завідувач кафедри інформатики та ІКТ Ткачук Галина Володимирівна, розкриваючи питання  «Ефективне впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в дошкільну освіту – важливий чинник удосконалення дошкільної освіти», вона зазначила, що враховуючи високий навчальний потенціал сучасних ІТ-технологій та темпи їх розвитку, що обумовлені безперервною розробкою і вдосконаленням апаратних та програмних засобів, освіта педагога, а саме вихователя дошкільного закладу, потребує сьогодні постійного вдосконалення, випередженого формування та розвитку його ІКТ-компетентності, інформаційної культури в цілому.

Наступний доповідач – Жмуд Оксана Василівна, викладач кафедри інформатики, розкрила зміст питання «Використання Веб ресурсів в навчально-виховному процесі ДНЗ». Вона зазначила, що в інваріантній і варіативній складових базового компоненту нового Державного стандарту дошкільної освіти сформовано перші сходинки наступності й перспективності між дошкільною й початковою ланками освіти на державному рівні. Зокрема, в базовому компоненті дошкільної освіти введено освітню лінію «Комп’ютерна грамота», що передбачає формування інформатичної компетенції дошкільника.

4

Під час доповіді основна увагу було приділено використання освітніх блогів у професійній діяльності вихователя ДНЗ. Окреслено було також сферу застосування даних веб-ресурсів  як засобів для створення портфоліо вихователя та мережевого щоденника для взаємодії вихователь – батьки.

З питанням «Створення сайту на безкоштовних сервісах мережі Інтернет» виступив Троян Сергій Олександрович – старший викладач кафедри інформатики та ІКТ. Він зазначив, що сприяти досягненню поставлених завдань, а також підтримувати діяльність педагога допоможе створення інформаційно-освітнього середовища навчально-виховного закладу. Інформаційно-освітнє середовище освітньої установи має включати в себе сукупність технологічних засобів (комп’ютери, бази даних, комунікаційні канали, програмні продукти для дошкільного віку, ресурси розроблені самостійно тощо), культурні і організаційні форми інформаційної взаємодії, що сприяють у вирішенні навчально-пізнавальних і професійних завдань із застосуванням інформаційних і комунікаційних технологій, а також наявність служб підтримки.

5

Учасники семінару-практикуму були ознайомлені з технологією та особливостями створення веб-сайту на різних сервісах мережі Інтернет. Також для учасників семінару було проведено тренінг зі створення освітнього блогу на платформі  blogger.

6

Після тренінгу відбулось жваве обговорення досвіду використання освітніх веб-ресурсів у професійній діяльності вихователя та підведено підсумки.

Метою даного семінару є підтримка діяльності сучасного дошкільного навчального закладу, сприяння розширенню мережі інформаційних ресурсів для формування єдиного інформаційного середовища системи дошкільної освіти, формування і вдосконалення інформаційно-комунікаційних компетентностей адміністративно-педагогічного складу працівників ДНЗ, сприяння використанню Інтернет-ресурсів в управлінській, навчально-методичній, освітній діяльності, роботі з батьками вихованців ДНЗ, громадськістю.

10