29 березня на базі кафедри інформатики та ІКТ спільно з кафедрою педагогіки та освітнього менеджменту проведено Міжкафедральний науково-методичний семінар «Використання педагогічного програмного забезпечення у психолого-педагогічній підготовці вчителя».
Метою семінару було обговорення питань щодо ефективного використання педагогічного програмного забезпечення у професійній діяльності вчителя. Основними тематичними напрямами роботи семінару були:
- Роль та значення педагогічного програмного забезпечення підвищення якості освіти.
- Технологія впровадження педагогічного програмного забезпечення.
- Проблеми впровадження педагогічного програмного забезпечення.
- Дидактичні можливості педагогічного програмного забезпечення.
Зі вступним словом до всіх звернулась доцент кафедри інформатики та ІКТ Стеценко Н.М., яка наголосила на актуальності питань, що обговорюються та орієнтувала учасників на основних проблемах, які виникають в освітян при створенні педагогічного програмного забезпечення. Зокрема, як ніколи, проблемним є питання щодо створення ППЗ, хто його повинен створювати, як сучасному вчителю поєднувати навчання учнів та створення навчальних засобів. По друге, яке ПЗ використовувати для створення навчальних засобів, яке вільне та безкоштовне ПЗ доцільно використовувати.
Своє бачення щодо впровадження ППЗ в навчальний процес висловив завідувач кафедрою педагогіки та освітнього менеджменту, доктор педагогічних наук, професор Коберник О. М., який вказав, що питання авторства щодо розробки ППЗ залишається відкритим, оскільки вчителю в першу чергу потрібно вчити учнів, а розробляти ППЗ повинні спеціалізовані наукові інститути.
Цікавою та об’ємною була доповідь старшого викладача кафедри інформатики та ІКТ Паршукова С.В., який торкнувся питання використання відкритого та вільно поширюваного програмного забезпечення у процесі підготовки вчителя та детально охарактеризував дистрибутив Linux–Edubuntu. Як зазначив Сергій Васильович, первинною метою Edubuntu є надання педагогам з невисокими технічними знаннями і навичками роботи з персональним комп’ютером можливість встановити комп’ютерну лабораторію, або онлайнове навчальне середовище за короткий час, і забезпечити просте адміністрування. Доповідач також продемонстрував категорії програм з різних предметів, які можна використовувати в навчальному процесі.
Практичних питань щодо створення навчальних засобів з використанням тригерів торкнулась завідувач кафедри інформатики та ІКТ, кандидат педагогічних наук, доцент Ткачук Г.В.
Результати студентської роботи з використанням хмарного сервісу Prezi та онлайн-додаткаVideoscribe представила старший викладач кафедри інформатики та ІКТ, кандидат педагогічних наук Бондаренко Т.В.
Загалом робота семінару пройшла на високому науково-методичному рівні, учасники активно обговорювали проблеми сучасної освіти та ділились власним досвідом їх вирішення. І хоча деякі питання залишились актуальними та відкритими для обговорення, всі дійшли єдиного висновку, що потрібно постійно працювати над своїм вдосконаленням, дізнаватись та впроваджувати в навчальний процес різні ефективні інновації, ділитись досвідом і таким чином бути сучасним педагогом.
Comments are closed.