ІІ курс, факультет початкової освіти
Троян С.О., викладач
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
Умань
Інформаційна система – це комплекс інформаційних, технічних, програмних та організаційних засобів, необхідних для автоматизованого опрацювання інформації.
Інформаційна система забезпечує приймання інформації, її перетворення, опрацювання, збереження і передачу результатів опрацювання споживачу. Прикладом сучасної інформаційної системи може бути редакція газети або журналу, оснащена комп’ютерною технікою:
- Технічні засоби (апаратна складова) функціональна складова.
- Програмні засоби (програмна складова) функціональна складова.
- Інформаційні засоби (сховища даних) сировинна складова.
- Організаційні засоби (методика використання ТЗ, ПЗ та ІЗ) методична складова.
В інформаційній системі відбуваються такі процеси:
- введення інформації, отриманої від джерел інформації; опрацювання (перетворення) інформації;
- зберігання вхідної і опрацьованої інформації;
- виведення інформації для передачі користувачу;
- відправка/отримання інформації мережею [1].
Як зазначає К. Т. Обрізан – «Інноваційний процес в освіті – це сукупність послідовних, цілеспрямованих дій, спрямованих на її оновлення, модифікацію мети, змісту, організації, форм і методів навчання та виховання, адаптації навчального процесу до нових суспільно-історичних умов.
Інноваційні технології навчання – це цілеспрямоване, систематичне й послідовне впровадження в практику оригінальних, новаторських способів, прийомів педагогічних дій і засобів, що охоплюють цілісний навчальний процес від визначення його мети до очікуваних результатів [2].
Інформаційна культура – це систематизована сукупність знань, умінь, навичок, що забезпечує оптимальне здійснення інформаційної діяльності, спрямованої на задоволення як професійних, так і непрофесійних потреб. Становлення інформаційної культури людини відбувається в її повсякденній діяльності під впливом засвоєних побутових знань та умінь, інформації засобів масових комунікацій, у процесі самоосвіти, під час навчання, в сім’ї, на роботі.
Інформативна компетентність – це системний обсяг знань, умінь та навичок набуття, перетворення, передавання та використання інформації у різних галузях людської діяльності для якісного виконання професійних функцій [3].
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
- Інноваційна діяльність педагога: від теорії до успіху. Інформаційно- методичний збірник /Упорядник Г. О. Сиротенко. – Полтава: ПОІППО, 2006. – 124 с.
- Обрізан К. Т. Використання інформаційних та комунікаційних технологій у загальноосвітніх закладах/ Обрізан К. Т. // Інформатика. К. – 2003. – 361 с.
- Селевко Г. К. Педагогічні технології на основі ефективності управління і організації навчального процесу// Г. К. Селевко – Харків 2005. – 444 с.