Дата зміни інформації:

Матвієнко А. В. “РОЗГЛЯД ОСНОВНИХ ПОНЯТЬ ТЕМИ «ІНФОРМАЦІЙНИХ СИСТЕМ» В НАВЧАННІ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ”

ІІ курс, факультет початкової освіти

Троян С.О., викладач

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

 

Інформаційна система – це комплекс інформаційних, технічних, програмних та організаційних засобів, необхідних для автоматизованого опрацювання інформації.

Інформаційна система забезпечує приймання інформації, її перетворення, опрацювання, збереження і передачу результатів опрацювання споживачу. Прикладом сучасної інформаційної системи може бути редакція газети або журналу, оснащена комп’ютерною технікою:

  • Технічні засоби (апаратна складова) функціональна складова.
  • Програмні засоби (програмна складова) функціональна складова.
  • Інформаційні засоби (сховища даних) сировинна складова.
  • Організаційні засоби (методика використання ТЗ, ПЗ та ІЗ) методична складова.

В інформаційній системі відбуваються такі процеси:

  • введення інформації, отриманої від джерел інформації; опрацювання (перетворення) інформації;
  • зберігання вхідної і опрацьованої інформації;
  • виведення інформації для передачі користувачу;
  • відправка/отримання інформації мережею [1].

Як зазначає К. Т. Обрізан – «Інноваційний процес в освіті – це сукупність послідовних, цілеспрямованих дій, спрямованих на її оновлення, модифікацію мети, змісту, організації, форм і методів навчання та виховання, адаптації навчального процесу до нових суспільно-історичних умов.

Інноваційні технології навчання – це цілеспрямоване, систематичне й послідовне впровадження в практику оригінальних, новаторських способів, прийомів педагогічних дій і засобів, що охоплюють цілісний навчальний процес від визначення його мети до очікуваних результатів [2].

Інформаційна культура – це систематизована сукупність знань, умінь, навичок, що забезпечує оптимальне здійснення інформаційної діяльності, спрямованої на задоволення як професійних, так і непрофесійних потреб. Становлення інформаційної культури людини відбувається в її повсякденній діяльності під впливом засвоєних побутових знань та умінь, інформації засобів масових комунікацій, у процесі самоосвіти, під час навчання, в сім’ї, на роботі.

Інформативна компетентність – це системний обсяг знань, умінь та навичок набуття, перетворення, передавання та використання інформації у різних галузях людської діяльності для якісного виконання професійних функцій [3].

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Інноваційна діяльність педагога: від теорії до успіху. Інформаційно- методичний збірник /Упорядник Г. О. Сиротенко. – Полтава: ПОІППО, 2006. – 124 с.
  2. Обрізан К. Т. Використання інформаційних та комунікаційних технологій у загальноосвітніх закладах/ Обрізан К. Т. // Інформатика. К. – 2003. – 361 с.
  3. Селевко Г. К. Педагогічні технології на основі ефективності управління і організації навчального процесу// Г. К. Селевко – Харків 2005. – 444 с.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *