II курс, факультет фізики, математики та інформатики
Науковий керівник:
Тягай І.М., кандидат педагогічних наук
Уманський державний університет
імені Павла Тичини
З кожним днем технології розвиваються все швидше та швидше, що впливає на устрій повсякденного життя. А, отже, відбуваються зміни під час впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в освітній процес. Тому вчителям та викладачам необхідно постійно вивчати та впроваджувати нові методичні підходи до організації педагогічної взаємодії в умовах високотехнологічного навчального середовища.
Мобільне навчання тісно пов’язане з електронним та дистанційним навчанням, відмінністю є використання мобільних пристроїв. Навчання проходить незалежно від місця знаходження і відбувається при використанні портативних технологій. Іншими словами, мобільне навчання зменшує обмеження із здобуття освіти по місцезнаходженню за допомогою портативних пристроїв [1].
Зручність мобільного навчання надає багато можливостей а саме:
- Діти і студенти, використовують переносні комп’ютери, PDA або переносні системи голосування в кожній кімнаті або кімнаті лекції.
- Студенти, що використовують мобільні телефони і кишенькові комп’ютери в класній кімнаті, підвищують співпраці між студентами і викладачами.
- На виробничому навчанні ті, хто мають доступ до навчання на мобільному телефоні, отруюють знання саме вчасно щоб знайти рішення проблеми, що виникнула.
- Навчання в музеях і галереях з використанням переносних технологій.
- Навчання на відкритому повітрі, на виробничих практиках.
- Використання особистих технологій для підтримки інформативного або постійного навчання, наприклад використання переносних словників або інших засобів для вивчення мов.
- Підвищення рівня письменності, розвиток мислення і участь у навчанні серед підростаючого покоління.
- Надання звукової і відео підтримки, щоб підвищити рівень навчання, що забезпечують у корпоративному середовищі або в іншій класній кімнаті [2].
Мобільне навчання реалізує принципи відкритої освіти: гнучкість, модульність, незалежність від місця і часу, використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. У мобільному навчанні на перше місце виходять такі дидактичні принципи як мультимедійність, інтерактивність та доступність [3].
Поєднання традиційних форм навчання з мобільними технологіями, які забезпечують користувачів можливістю працювати в будь-який час та в будь-якому місці, активно сприяє ефективному досягненню поставлених завдань в навчальному процесі.
Отже можна зробити висновок, що мобільні технології є дуже перспективними та високотехнологічними засобами навчання, які активно впливають на навчальний процес, його організацію та сприяє активнішій участі учнів та студентів як на заняттях так і поза ними, а також покращує взаємодію між учнями(студентами) як із викладачем так і між собою, що також позитивно впливає на навчальний процес та його організацію.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
- Мобільне навчання [Електронний ресурс]. – 2017. – Режим доступу до ресурсу: https://uk.wikipedia.org/wiki/Мобільне_навчання.
- Прусенко Ю. С. Мобільне навчання як нова технологія навчання [Електронний ресурс] / Ю. С. Прусенко. – 2017. – Режим доступу до ресурсу: https://informatika.udpu.edu.ua/?page_id=3482.
- Самойленко М. О. Особливості використання мобільного навчання у підготовці бакалаврів математики [Електронний ресурс] / М. О. Самойленко – Режим доступу до ресурсу: http://eprints.zu.edu.ua/18606/1/6.pdf.