IV курс, факультет інформатики
Кузьміна Н. М., канд. Фізико-математичних наук, професор
Національний педагогічний університет
імені М. П. Драгоманова
На сьогоднішній день відбувається стрімкий розвиток інформаційних технологій в усьому світі і, зокрема в Україні. Це потребує значних змін форм, методів навчання, застосування програмного забезпечення, яке ґрунтується на використанні сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. Одним із найперспективніших напрямів розвитку ІКТ є використання хмарних технологій у навчальному процесі.
Хмарні технології – це технології, застосування яких надає користувачам Інтернету можливість віддалено використовувати засоби опрацювання і зберігання даних, а також комп‘ютерні ресурси різного призначення, навчальні курси, довідкові системи тощо [1].
Основними перевагами хмарних технологій є :
- доступність та зручність їх використання для користувача (за наявністю Інтернету);
- можливість одночасної роботи користувачів з документами.
Використання хмарних технологій посилює мотивацію до навчання, пізнавальну діяльність учнів, розвиток їх мислення, творчого потенціалу, формування активної позиції особистості в сучасному інформатизованому суспільстві.
Очевидно, що впровадження новітніх Internet-сервісів в систему освіту на сьогодні є актуальним.
Дослідження відомих науковців, таких як В. Ю. Биков, М. І. Жалдак , Н.В. Морзе , О.О. Гриб’юк , свідчать про те, що на сьогоднішній день вже накопичено певний досвід застосування хмарних сервісів в освітньому процесі, але цей процес потребує подальшого вивчення. Перед викладачами постає завдання у виборі дійсно корисних, якісних, ефективних та зручних сервісів для навчання.
Розглянемо найвідоміші сервіси для навчання:
- Сервіси Тhinglink та LearningApps.org.
Ці сервіси призначені для розробки, зберігання інтерактивних завдань з різних предметних дисциплін, за допомогою яких учні можуть перевірити і закріпити свої знання в ігровій формі, що сприяє формуванню їх пізнавального інтересу. Важливо, що за допомогою даних сервісів у вчителя є можливість публікувати свої вправи та користуватися вже створеними вправами інших учителів. Тому, доречно використовувати ці сервіси для узагальнення та систематизації знань учнів на уроці.
- Сервіс Umaigra
Використання сервісу Umaigra надає користувачам можливості створювати дидактичні онлайн-ігри, за допомогою яких можна значно підсилити інтерес та мотивацію учнів до навчання. Використовувати сервіс можна протягом всього уроку, та навіть вдома, як індивідуально, так і для групи учнів. Можливі також публікації та вільний обмін іграми між викладачами та учнями.
- сервіси Google
Для організації освітнього процесу найчастіше використовують Blogger та, Google Classroom. За допомогою цих сервісів відбувається підтримка взаємозв’язку з учнями. Зрозуміло, що учні по-різному сприймають новий матеріал, а за допомогою даних сервісів вони можуть самостійно вивчати відповідні теми. За допомогою сервісів є можливість розміщувати дані в будь-якій формі: презентацій, відео фрагментів, відео уроків, посилання на ресурси тощо. Кожен учень опрацьовує дані в зручній для нього формі.
- Сервіс Артскрайбінг
Використання сервісу Артскрайбінг дозволяє вчителю просто, цікаво й доступно навчати матеріалу, складному за змістом . Даний метод отримав назву скрайбінг – процес візуалізації складного за змістом матеріалу, під час якого замальовка образів відбувається прямо під час передачі даних [2].
У ході написання бакалаврської дипломної роботи було розроблено Web- додаток, за допомогою якого користувачі зможуть слідкувати за процесом створення різних додатків на кількох мовах програмування з методичними поясненнями та рекомендаціями – тим самим навчатись створювати їх власноруч.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
- Архіпова Т.Л., Зайцева Т.В. Використання «хмарних обчислень» у вищій школі. Інформаційні технології в освіті. 2013. № 17. С. 99 – 108.
- З досвіду роботи “Використання хмарних технологій та сервісів в освітньому процесі” [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://naurok.com.ua/z-dosvidu-roboti-vikoristannya-hmarnih-tehnologiy-ta-servisiv-v-osvitnomu-procesi-6840.html