Дата зміни інформації:

Гуз В. А. “ДО ПИТАННЯ ВИКОРИСТАННЯ ХМАРНИХ СЕРВІСІВ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ”

IV курс, факультет інформатики

Кузьміна Н. М., канд. Фізико-математичних наук, професор

Національний педагогічний університет

імені М. П. Драгоманова

 

На сьогоднішній день відбувається стрімкий розвиток інформаційних технологій в усьому світі і, зокрема  в Україні. Це потребує значних змін форм, методів навчання, застосування програмного забезпечення, яке ґрунтується на використанні сучасних  інформаційно-комунікаційних технологій. Одним із найперспективніших напрямів розвитку ІКТ є використання хмарних технологій у навчальному процесі.

Хмарні технології – це технології, застосування яких надає користувачам Інтернету можливість віддалено використовувати засоби опрацювання і зберігання даних, а також  комп‘ютерні ресурси різного призначення, навчальні  курси, довідкові системи тощо [1].

Основними перевагами хмарних технологій є :

  • доступність та зручність їх використання для користувача (за наявністю Інтернету);
  • можливість одночасної роботи користувачів з документами.

Використання хмарних технологій посилює мотивацію до навчання, пізнавальну діяльність учнів, розвиток їх мислення, творчого потенціалу, формування активної позиції особистості в сучасному інформатизованому суспільстві.

Очевидно, що впровадження новітніх Internet-сервісів в систему освіту на сьогодні є актуальним.

Дослідження відомих науковців, таких як  В. Ю. Биков, М. І. Жалдак , Н.В. Морзе , О.О. Гриб’юк , свідчать про те,  що на сьогоднішній день вже накопичено певний досвід застосування хмарних сервісів в освітньому процесі, але цей процес потребує подальшого вивчення. Перед викладачами постає завдання у виборі дійсно корисних, якісних, ефективних та зручних сервісів для навчання.

Розглянемо найвідоміші сервіси для навчання:

  1. Сервіси Тhinglink та LearningApps.org.

Ці сервіси призначені для розробки, зберігання інтерактивних завдань з різних предметних дисциплін, за допомогою яких учні можуть перевірити і закріпити свої знання в ігровій формі, що сприяє формуванню їх пізнавального інтересу. Важливо, що за допомогою даних сервісів у вчителя є можливість публікувати свої вправи та користуватися вже створеними вправами інших учителів. Тому, доречно використовувати ці сервіси для узагальнення та систематизації знань учнів на уроці.

  1. Сервіс Umaigra

Використання сервісу Umaigra надає користувачам можливості створювати дидактичні онлайн-ігри, за допомогою яких можна значно підсилити інтерес та мотивацію учнів до навчання. Використовувати сервіс можна протягом всього уроку, та навіть вдома, як індивідуально, так і для групи учнів. Можливі також публікації та вільний обмін іграми між викладачами та учнями.

  1. сервіси Google

Для організації освітнього процесу найчастіше  використовують Blogger та, Google Classroom. За допомогою цих сервісів відбувається підтримка взаємозв’язку з учнями. Зрозуміло, що учні по-різному сприймають новий матеріал, а за допомогою даних сервісів вони можуть самостійно вивчати відповідні теми. За допомогою сервісів є можливість розміщувати дані в будь-якій формі: презентацій, відео фрагментів, відео уроків, посилання на ресурси тощо. Кожен учень опрацьовує дані в зручній для нього формі.

  1. Сервіс Артскрайбінг

Використання сервісу Артскрайбінг дозволяє вчителю просто, цікаво й доступно навчати матеріалу, складному за змістом . Даний метод отримав назву скрайбінг – процес візуалізації складного за змістом матеріалу, під час якого замальовка образів відбувається прямо під час передачі даних [2].

У ході написання бакалаврської дипломної роботи було розроблено Web- додаток, за допомогою якого користувачі зможуть слідкувати за процесом створення різних додатків на кількох мовах програмування з методичними поясненнями та рекомендаціями – тим самим навчатись створювати їх власноруч.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Архіпова Т.Л., Зайцева Т.В. Використання «хмарних обчислень» у вищій школі. Інформаційні технології в освіті. 2013. № 17. С. 99 – 108.
  2. З досвіду роботи “Використання хмарних технологій та сервісів в освітньому процесі” [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://naurok.com.ua/z-dosvidu-roboti-vikoristannya-hmarnih-tehnologiy-ta-servisiv-v-osvitnomu-procesi-6840.html

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *