Кифорук І.С.
III курс, факультет фізики, математики та інформатики
Науковий керівник:
Медведєва М.О., кандидат педагогічних наук, доцент
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
Стрімкий розвиток інформаційного суспільства, прояв і широке поширення технологій мультимедіа, електронних інформаційних ресурсів, мережевих технологій дозволяють використовувати ІТ в якості засобу навчання, спілкування та виховання. В наш час багато громадян нашої країни розпочали проявляють інтерес до сучасної системи освіти. Сукупність традиційних та інформаційних напрямків впровадження в загальноосвітній школі створює передумови для реалізації нової інтегрованої концепції застосування ІТ в освіті.
Сучасні технології та телекомунікації дозволяють змінити характер організації освітнього процесу, повністю занурити учня в інформаційно-освітнє середовище, підвищити якість освіти, мотивувати процеси сприйняття інформації і отримання знань. Нові інформаційні технології створюють середовище комп’ютерної та телекомунікаційної підтримки організації та управління в різних сферах діяльності, в тому числі в освіті. Інтеграція інформаційних технологій в освітні програми здійснюється на всіх рівнях: шкільному та у закладі вищої освіти.
Комп’ютер допомагає зробити урок більш продуктивним і навчити школярів навичкам конспектування. Особливого значення набуває комп’ютер при складанні схем і таблиць [4].
У психологічних дослідженнях зазначається, що ІТ вливають на формування теоретичного, творчого та модульно-рефлексивного мислення учнів сприйняття навчального матеріалу, яке сприяє його науковому розумінню.
Широко застосовуються в процесі навчання контролюючі програми. Програми даного типу складаються з набору завдань, які поступово підводять учнів до вирішення навчального завдання уроку і допомагають повторити і узагальнити матеріал вивченої теми [3].
Використання ІТ в навчальному процесі допомагає:
- поліпшити пізнавальну діяльність учнів;
- розглянути моделювання та візуалізацію складних процесів і явищ;
- проявити інтерес до вивчення окремих предметів;
- користуватися мережею Інтернет при знаходженні шуканої інформації.
Переваги застосування ІТ:
- використання аудіо- і відео-інформацію при проведенні занять;
- засвоєння предмета за допомогою графічної інформації;
- можливість використання диференційованого підходу до учнів різних рівнів готовності;
- можливість найбільш швидкого контакту між педагогами та учнями.
Підвищення рівня комп’ютерної підготовки учнів, збільшення кількості та розширення різновидів авторських педагогічних програмних засобів, використання нових ІТ в науці і освіті в цілому, є одним з основних напрямків вдосконалення середньої спеціальної, вищої освіти в нашій країні.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
- Биков В.Ю. Відкрита освіта в Єдиному інформаційному просторі // Педагогічний дискурс : зб. наук. праць / гол. ред. І.М. Шоробура. – Хмельницький : ХГПА, 2010. – Вип. 7. – С. 30-35
- Концепція впровадження медіа-освіти в Україні // Інститут соціальної та політичної психології Національної академії педагогічних наук України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ispp.org.ua/news_44.htm
- Основи нових інформаційних технологій навчання: Посібник для вчителів / Машбиць Ю.І., Гокуль О.О., Жалдак М.І. та ін./ за ред. Машбица Ю.І./Інститут психології ім. Г.С. Костюка АПН України. К.: ІЗМН, 1997. – 264с.
- Косов Ю., Мележик Ю. Компьютерные игры в обучении // Информатика и образование. – 1990. – № 2. – С. 66.