Дата зміни інформації:

Кифорук І.С. “ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ”

Кифорук І.С.

III курс, факультет фізики, математики та інформатики

Науковий керівник:

Медведєва М.О., кандидат педагогічних наук, доцент

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Стрімкий розвиток інформаційного суспільства, прояв і широке поширення технологій мультимедіа, електронних інформаційних ресурсів, мережевих технологій дозволяють використовувати ІТ в якості засобу навчання, спілкування та виховання. В наш час багато громадян нашої країни розпочали проявляють інтерес до сучасної системи освіти. Сукупність традиційних та інформаційних напрямків впровадження в загальноосвітній школі створює передумови для реалізації нової інтегрованої концепції застосування ІТ в освіті.

Сучасні технології та телекомунікації дозволяють змінити характер організації освітнього процесу, повністю занурити учня в інформаційно-освітнє середовище, підвищити якість освіти, мотивувати процеси сприйняття інформації і отримання знань. Нові інформаційні технології створюють середовище комп’ютерної та телекомунікаційної підтримки організації та управління в різних сферах діяльності, в тому числі в освіті. Інтеграція інформаційних технологій в освітні програми здійснюється на всіх рівнях: шкільному та у закладі вищої освіти.

Комп’ютер допомагає зробити урок більш продуктивним і навчити школярів навичкам конспектування. Особливого значення набуває комп’ютер при складанні схем і таблиць [4].

 У психологічних дослідженнях зазначається, що ІТ вливають на формування теоретичного, творчого та модульно-рефлексивного мислення учнів сприйняття навчального матеріалу, яке сприяє його науковому розумінню.

Широко застосовуються в процесі навчання контролюючі програми. Програми даного типу складаються з набору завдань, які поступово підводять учнів до вирішення навчального завдання уроку і допомагають повторити і узагальнити матеріал вивченої теми [3].

Використання ІТ в навчальному процесі допомагає:

  • поліпшити пізнавальну діяльність учнів;
  • розглянути моделювання та візуалізацію складних процесів і явищ;
  • проявити інтерес до вивчення окремих предметів;
  • користуватися мережею Інтернет при знаходженні шуканої інформації.

Переваги застосування ІТ:

  • використання аудіо- і відео-інформацію при проведенні занять;
  • засвоєння предмета за допомогою графічної інформації;
  • можливість використання диференційованого підходу до учнів різних рівнів готовності;
  • можливість найбільш швидкого контакту між педагогами та учнями.

Підвищення рівня комп’ютерної підготовки учнів, збільшення кількості та розширення різновидів авторських педагогічних програмних засобів, використання нових ІТ в науці і освіті в цілому, є одним з основних напрямків  вдосконалення середньої спеціальної, вищої освіти в нашій країні.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Биков В.Ю. Відкрита освіта в Єдиному інформаційному просторі // Педагогічний дискурс : зб. наук. праць / гол. ред. І.М. Шоробура. – Хмельницький : ХГПА, 2010. – Вип. 7. – С. 30-35
  2. Концепція впровадження медіа-освіти в Україні // Інститут соціальної та політичної психології Національної академії педагогічних наук України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ispp.org.ua/news_44.htm
  3. Основи нових інформаційних технологій навчання: Посібник для вчителів / Машбиць Ю.І., Гокуль О.О., Жалдак М.І. та ін./ за ред. Машбица Ю.І./Інститут психології ім. Г.С. Костюка АПН України. К.: ІЗМН, 1997. – 264с.
  4. Косов Ю., Мележик Ю. Компьютерные игры в обучении // Информатика и образование. – 1990. – № 2. – С. 66.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *