Дата зміни інформації:

Котовщук А. В. ПРОБЛЕМИ ІНФОРМАЦІЙНОГО КУЛЬТУРНО-ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА В ІНТЕРНЕТІ

Ι курс, факультет іноземної філології

Паршуков Сергій Васильович

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

Сучасна освіта з кожним днем вимагає все більш активного використання інформаційних і комунікаційних технологій в управлінській, навчально-виховній, фінансовій діяльності навчального закладу. Основним критерієм ефективності використання нових інформаційних технологій в навчальному закладі є створення єдиного інформаційного освітнього середовища [1].

Інформаційне освітнє середовище (ІОС) – це інтегроване середовище інформаційно-освітніх ресурсів (електронні бібліотеки, навчальні системи і програми) програмно-технічних і телекомунікаційних засобів, адміністрування і використання, що забезпечують єдині технологічні засоби інформації, інформаційну підтримку і організацію навчального процесу.

Технічно необхідною умовою розвитку ІОС у навчальному закладі є створення мережі з виділеним сервером. Важливим також є підбір програмного забезпечення, яке дозволяло б ефективно розв’язувати завдання навчального закладу і забезпечувало б простоту та надійність для користувачів [1].

Програмне забезпечення повинно відповідати таким вимогам:

  • працювати в мережі або забезпечувати можливість запуску з одного сервера різних робочих станцій;
  • зберігати інформацію в єдиному форматі доступному для обробки різними програмами;
  • бути сумісним та доступним до підключення нових модулів;
  • забезпечити багатокористувацький режим та розмежування прав доступу.

Переваги створення єдиного освітнього інформаційного середовища:

  • полегшує доступ до значних масивів інформації;
  • забезпечує швидкий та надійний доступ до даних;
  • забезпечує збереження величезних обсягів інформації в електронному вигляді;
  • дозволяє автоматизувати роботу;
  • забезпечує інтерактивне середовище.

Використання інформаційних технологій в усіх ланках технологічної підготовки фахівців призвело до того, що вони стають:

  • незамінним джерелом інформації;
  • каналом спілкування, що дозволяє здійснювати обмін інформацією (е-mail, форуми, чати);
  • засобом для висловлення та творчості (текстові редактори, графічні програми, Web-сторінки, мультимедійні презентації);
  • інструментом пізнання та обробки інформації;
  • інструментом управління на різних рівнях;
  • інтерактивним навчальним ресурсом [2].

Метою успішного розвитку інформатизації навчального закладу є створення автоматизованої системи цього закладу, котра об’єднує всі підструктури та ланки його діяльності та досягається завдяки:

  • створенню єдиного інформаційного простору, ефективно розвинутої комунікативної інфраструктури цієї системи;
  • створенню та впровадженню нових форм і методів управління навчальним закладом;
  • зменшенню часового проміжку між одержанням інформації та прийняттям рішення;
  • впровадженню єдиного стандарту роботи з електронними документами, забезпеченні доступну до них;
  • автоматизації, підвищенні ефективності роботи з педагогічними працівниками, підструктурами;
  • створенні інфраструктури управління корпоративними знаннями.

Завдяки вирішенню проблеми впорядкування та збереження інформації, кожний викладач має змогу отримувати необхідну інформацію для підготовки до занять, приймати її за основу, створювати дослідницькі та дискусійні групи з різних тем. Час, що звільнився, викладачі зможуть використовувати для більш поглибленої підготовки навчальних матеріалів [4.]

Список використаних джерел

  1. Кадемія М.Ю. Інформаційно-комунікаційні технології навчання: словник термінів / М.Ю.Кадемія. – Львів: СПОЛОМ, 2009. – 260 с.
  2. Кадемія М.Ю., Козяр М.М., Ткаченко Т.В., Шевченко Л.С. Інформаційне освітнє середовище сучасного навчального закладу: навчально-методичний посібник / М.Ю. Кадемія, М.М. Козяр, Т.В. Ткаченко, Л.С. Шевченко. – Львів: СПОЛОМ, 2008. – 186 с.
  3. Кремінь В.Г. Поступ до нової філософії освіти в Україні // Розвиток педагогічної і психологічної наук в Україні 1992-2002. / В.Г. Кремінь. Зб.наук.праць до 10-річчя АПН України.-Ч.1 – Харків: ОВС, 2002. – 640 с.
  4. Скибицкий Э.Г. Информационно-образовательная среда вуза как средство формирования профессионализма студентов / Э.Г. Скибицкий // Информатизация в образовании. 2008. № 8. С. 15-29.

One Reply to “Котовщук А. В. ПРОБЛЕМИ ІНФОРМАЦІЙНОГО КУЛЬТУРНО-ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА В ІНТЕРНЕТІ”

  1. Актуальне питання.На мій погляд, в освітньому просторі вже є тенденція до здійснення перших кроків на шляху до організації такого середовища. Нажаль, перешкод ще багато, та з часом, на мій погляд, вони можуть бути подолані.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *